Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

cos stuka

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • cos stuka

    witam wszystkich uzytkownikow forum.
    mam civica 5d 7 gen z silnikiem 1.6. ostatnio zauwazylem dziwne zjawisko. mianowicie po przejechaniu przez kaluze prawymi kolami cos zaczyna stukac... stuka przez ok 10 - 20 sek po czym przestaje... ciezko powiedziec czy to silnik, czy cos w zawieszeniu? im kaluza i predkosc wieksza tym stukanie dluzsze i intensywniejsze. czuc je nawet pod stopami kierowcy (wersja ang. - kierownica po prawej) myslalem,ze to ktorys z plastikow pod silnikiem ale wygladaja ok, nie sa polamane i poprzykrecane tak ze trzymaja sie solidnie. w zawieszeniu gumy nie wydaja sie zbyt wyrobione. spotkal sie ktos z czyms takim? dolot zasysa wode?
    Last edited by martin_84; 29-12-2013, 22:13.

  • #2
    Witaj.
    Nie jest to zasysanie wody przez dolot. Drgania odczuwane nawet pod stopami sugerują przegub wewnętrzny. Natomiast zacznij od sprawdzenia osłony przegubu zewnętrznego, tego przy kole. Rozerwany może "czerpać wodę" i przegub będzie pracował głośniej.

    Comment


    • #3
      witam.
      jakis czas trwalo zanim posprawdzalem i niestety to nie przegub. jeszcze dopatrzylem sie ze intensywnosc stukania wrasta wraz z predkoscia obrotowa silnika a nie samochodu (jak sie nie myle wyklucza to caly zespol napedowy od sprzegla po kola).
      inna sugestia bylosprawdzenie kol pasowych paska alternatora. to sprawdzic porzadnie moge dopiero jak sie cieplej zrobi. jednakze nie dawalo mi to spokoju a pogoda jest jaka jest tu gdzie mieszkam (zima to glownie czeste, gwaltowne opady deszczu), przy otwartej masce z pomoca zony (starala sie utrzymac predkosc obrotowa ok 3,5 tys) polewalem szlalchem z woda poszczegolne elementy. udalo mi sie chyba wywolac ten stukot... chyba - bo ja go nie uslyszalem... zona twierdzi ze na chwilke sie pojawil i tyle go bylo. po prostu zagadka.
      teraz z kolei pojawila sie mysl w mojej w glowie zeby powiekszyc oslone silnika co by woda go caly czas nie zalewala... robil ktos juz cos takiego?

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez martin_84 Zobacz posta
        witam wszystkich uzytkownikow forum.
        Witamy się w odpowiednim miejscu w Regulaminie pisze gdzie, nie trzeba wtedy zaczynać Wątka słowami Witam .

        Co do problemu, zasugerować tu coś jest niezmiernie ciężko bo, jeśli nic z układu przeniesienia napędu? - bo twierdzisz że nie ważna prędkość toczenia a dzieje sie w zależności od wzrostu obrotów silnika - no to jest to w sprzeczności ze sobą jeśli chodzi o kontakt z H2O, po prostu ciężko coś tu powiązać?
        No bo co ... woda wlatuje gdzie? ... zastanawiam się gdzie może wlecieć by przy wzroście obrotów silnika - stuka? to jest enigmatyczne i nieprawdopodobne.
        Czy to jest zbieg okoliczności? ... czy akurat jak padało jechałeś np. po "kocich łbach" może były jakieś inne okoliczności prócz opadów? Postaraj się coś przypomnieć, bo od wjechania w kałużę = stukanie, to naprawdę ciężko coś powiązać przyczynowo - skutkowe .

        Jest na form sporo wątków o skrzyni biegów, może to Ci coś zasugeruje? poszukaj w wyszukiwarce np: https://www.civicforum.pl/showthread...ni+bieg%C3%B3w
        lub,

        lub,
        Zaczynam nabierać niechęci do tego auta. Ciągle coś mi "tłucze" w zawieszeniu -przód strona lewa. 4 mechaników oglądało łącznie z ASO. wszyscy twierdzą ze wszystko sztywne i brak luzów. Trochę sie pocił amortyzator z lewej strony. Dla świetego spokoju i z nadzieją ze to moze on wymieniłem amory z przodu. Koszt spory i tłucze odrobinkę mniej ale dalej tłucze. za kazdym razem jak najadę na nierówność poprzeczną lewym kołem słychać pojedyńcze mocne stuknięcie. CO TO MOZE BYĆ U DIABŁA ??? Poza
        Last edited by rambo7; 12-02-2014, 07:56.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          wiem ze ciezko. zeby bylo latwo to by to juz ktos odgadl.
          sprawa dzieje sie przewaznie na autostradach (tam nie koniecznie jest jak objezdzac kaluze a i predkosc jest sluszna). ostatnio jk stukot sie pojawil przyszlo mi do glowy wcisnac sprzeglo i puscic gaz (przy 70m/h) i stukanie ucichlo. dalej nie puszczajac sprzegla dodalem gazu do oporu to rozryczal sie jak messershmit. stad moja nowa rozkminka.
          a moze skoro nie wiem co dzwieczy a dzwieczy tylko jak mokre to latwiej bedzie zadbac zaby bylo suche? np zaadaptowac cos takiego?

          a moze jest ktos kto takie cuda produkuje? sa do motocykli wiec czemu nie do samochodow? dobrze mysle czu strata czasu i pieniedzy?

          Comment


          • #6
            bardzo dobrze kombinujesz, wynika z tego że ma to związek z obrotami i jednak bym obstawiał że coś w skrzyni rzęcholi.
            Taką osłonę z Piździota nie dopasujesz, poza tym rura wydechowa (jej temp.) spowoduje deformację tej pokrywy.
            Kup zalecaną taką jaka powinna być do VII generacji.
            Załączone pliki
            Last edited by rambo7; 13-02-2014, 07:46.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              Od siebie dodam tylko tyle: Nie kupuj zamienników, bo szlag cię trafi przy montowaniu tego. Zamienniki są niedokładne, grube, otwory mają nie tam gdzie trzeba.. Zmarnowałem kupę czasu, kołków i nerwów na to podrobione ustrojstwo:/

              Comment


              • #8
                mam ta oryginalna... problem ze oryginalna zakrywa tylko odrobine pod chlodnica i paseczek dookola i to wszystko... po otwarciu maski nadal asfalt podziwiac mozna.
                co do wydechu faktycznie bedzie maly problemik z temperatura... ale na to ez jakies znalazloby sie lekarstwo. zawsze w oslonie mozna wyciac miejsce na tunel i wstawic z aluminium. a moze w calosci wykonac z cienkiej blachy z jakimis przetloczeniami?

                Comment


                • #9
                  moim zdaniem to półśrodki i podejście od "dupy strony" cała ceremonia by woda nie chlapała ... woda zawsze sobie miejsce znajdzie. Zdanie jest jedno zlokalizować i usunąć usterkę a nie ją pozostawić "niech siedzi cicho" a ja se parawan zrobię.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #10
                    Zgadzam sie z toba. Na poczatek nast tygodnia umowie sie z nastepnym mechanikiem niech okiem rzuci. 2 juz podziwialo i na razie nikt nic ciekawego nie orzekl w tej sprawie. Wszystko dziala tylko ze stuka...

                    Comment

                    Working...
                    X