Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Pasek alternatora - regulacja napięcia paska alternatora

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Pasek alternatora - regulacja napięcia paska alternatora

    Niestety piszę po raz drugi przy okazji paska rozrządu.
    Po kilku dniach od wymiany zdarzyło mi się coś takiego:
    po wyjechaniu z garażu, włączam klimatyzację, wrzucam bieg, puszczam sprzęgło i słyszę pisk, taki sam jaki wydaje wyjechane sprzęgło. Wduszam pedał sprzęgła - przestaje, wyłączam klimę - przestaje, włączam klimę - po chwili zaczyna znów piszczeć. Przejeżdżam delikatnie kiolkaset metrów - wszystko znika, jest normalnie.
    Znajomy twierdzi, że:
    po zmianie pasek rozrządu jest za mocno naciągnięty. Ale tam jest (tak mi się zdaje) napinacz, który ma wszystko sam regulować.
    po zmianie pasek wieloklinowy (ten od alternatora i klimy), który również był wymieniany, jest zbyt luźny - i przy dużym obciążeniu (silnik, klima) się ślizga.
    Zatem pytam:
    1/ czy znajomy ma rację?
    2/ jeśli tak - w jaki sposób reguluje się te paski?
    3/ jaka inna przyczyna może wchodzić w grę?
    Sprawdzałem inne wątki - tam chodziło o inny dźwięk, słynny ryk krowy od wężyków paliwowych. Mnie zapiszczało jak śłizgające się sprzęgło (albo pasek).
    Civic VII gen. 1.4 90KM 2004

  • #2
    Zamieszczone przez ostrowik Zobacz posta
    (...) pasek wieloklinowy (ten od alternatora i klimy), który również był wymieniany, jest zbyt luźny - i przy dużym obciążeniu (silnik, klima) się ślizga.
    2/ jeśli tak - w jaki sposób reguluje się te paski?
    Pasek wielorowkowy (prawdopodobnie - nie pamiętam) jest naciągany śrubą - jest za słabo napięty. Kluczyk 10 lub 12 i naciągasz - badając ugięcie paska.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      tylko czy to jest to?
      W środę wymieniali paski, w czwartek i piątek jeździłem autem i było ok. W niedziele zapiszczało jak stare sprzęgło - się poluźniło?
      Civic VII gen. 1.4 90KM 2004

      Comment


      • #4
        no ja za Ciebie tego nie sprawdzę - objawy wskazują że pasek się ślizga. Otwórz maskę naciśnij pasek wielorowkowy kciukiem nacisk około 10KG i nie może się ugiąć więcej jak 1cm, jak sie ugnie wiecej to weź go naciągnij po prostu.
        Nawet jak nie to , to trzeba coś wykluczyć! ...chyba że liczysz na odpowiedź jasnowidza ....ale to nie na tym Forum .

        jeśli masz to tak jak tutaj to zrób wg schematu i opisu:

        Regulacja

        naciąg paska VII benz.JPG

        1. Poluzować śrubę mocującą (B), śrubę blokującą (C) i śrubę mocującą (D) wspornika dolnego.
        2. Dokręcić śrubę momentem 20 N·m (2,0 kG·m).
        3. Przekręcić śrubę regulacyjną (E), aby odpowiednio naciągnąć pasek, a następnie dokręcić śrubę blokującą, śrubę mocującą i śrubę mocującą wspornika dolnego.
        4. Sprawdzić napięcie paska.
        5. Jeśli zainstalowano nowy pasek, uruchomić silnik na 5 minut, a następnie wyregulować pasek tak, jak używany.
        Last edited by rambo7; 30-07-2012, 14:33.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Właśnie sobie naciągnąłem pasek, który jest chyba od nowości (90tkm), moje wnioski:
          do mikro regulacji wystarczy poluzować B i C, kręcić motylkiem E do oporu (z zegarem-w prawo naciąganie), pasek powinien być napięty, na koniec dokręcamy z czuciem B i C. Okres pisków za mną.
          B i D 14mm, C 12mm. najlepiej mieć nasadowy z grzechotką z krótką przedłużką ca 3cm.

          Rambo7 - dzięki wielkie za schemacik - bardzo pomocny

          Comment


          • #6
            Miesiąc temu musiałem wymienić pasek klinowy. Kupiłem jakiś włoski. Nie pamiętam nawet firmy. Było wszystko ok, ale teraz strasznie piszczy. Wydaje się być odpowiednio napięty i nie wiem co robić. Czy go napinać mocniej jeszcze czy może trzeba kupić pasek jakiejś innej firmy?
            Dodam, że piszczy jak silnik jest raczej zimny i zazwyczaj jak skręcam kołami. Na postoju nie piszczy. Głównie podczas jazdy i skręcaniu kołami. Wyeliminowałem inne czynniki. To na pewno pasek...

            Comment


            • #7
              za słabo napięty, napnij mocniej, one tak mają że po jakimś czasie nowy pasek minimalnie się rozciągnie, dlatego zalecane jest by po 500-1000km zrobić drugie podejście - jeszcze minimalnie go naciągnąć - spokojnie nie pęknie ! oczywiście musisz zrobić to "na oko" tak ęz napnij go na tyle mocniej niż jest teraz by było to wyraźnie wyczuwalne ..ale z kolei nie przesadź. Po kolejnych jazdach będziesz słyszał czy przestało czy nie? ..jak jeszcze będzie popiskiwał tzn że jeszcze jest minimalnie za mało.
              W Yarisie jest identyko patent, dociągałem 3 razy zanim zrobiła się cisza.
              ASO lub dobry mechanik posiada spec. urządzonko mierzące siłę Nm napięcia paska ... robiąc to na wyczucie, lepiej 2 -3 razy po trochę dokręcać (naciągać) niż od razu napiąć go za mocno.

              Załączone pliki
              Last edited by rambo7; 29-03-2013, 13:13.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                rambo7 dziękuję. Zastosuję się do porady

                Comment


                • #9
                  podziękowanie za post dla rambo7

                  Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                  za słabo napięty, napnij mocniej, one tak mają że po jakimś czasie nowy pasek minimalnie się rozciągnie, dlatego zalecane jest by po 500-1000km zrobić drugie podejście - jeszcze minimalnie go naciągnąć - spokojnie nie pęknie ! oczywiście musisz zrobić to "na oko" tak ęz napnij go na tyle mocniej niż jest teraz by było to wyraźnie wyczuwalne ..ale z kolei nie przesadź. Po kolejnych jazdach będziesz słyszał czy przestało czy nie? ..jak jeszcze będzie popiskiwał tzn że jeszcze jest minimalnie za mało.
                  W Yarisie jest identyko patent, dociągałem 3 razy zanim zrobiła się cisza.
                  ASO lub dobry mechanik posiada spec. urządzonko mierzące siłę Nm napięcia paska ... robiąc to na wyczucie, lepiej 2 -3 razy po trochę dokręcać (naciągać) niż od razu napiąć go za mocno.

                  https://www.intercars.com.pl/pliki/F...mocniczego.pdf
                  superpost,wszystko jasne,dziękuję
                  wlad

                  Comment


                  • #10
                    Jeśli już przy temacie pasków jesteśmy to chciałbym się zapytać jaki pasek byście polecili? Chcę wymienić u siebie ale jest tego wiele, od 48zł do nawet 500zł za sam pasek
                    Pasek klinowy wielorowkowy do Honda CIVIC VII Hatchback (EU, EP, EV) 2.0 Type-R (EP3) liftback 200KM, 147kW, benzyna (2001.09 - 2005.09) w sklepie internetowym iParts.pl ✓ Niskie ceny, darmowa dostawa, profesjonalne doradztwo oraz gwarancja producenta.
                    Moja ko-Hanka http://www.civicforum.pl/showthread....ck-Mój-TYPE-R

                    Szerszeń by grzes41gt https://www.civicforum.pl/showthread...�-by-grzes41gt
                    sigpic

                    Comment


                    • #11
                      Ja zazwyczaj conti dawałem a teraz dla odmiany dayco będę zakładał. Tylko dobierz odpowiednią długość i rowki.
                      4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
                      Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
                      https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

                      Comment


                      • #12
                        różnie to jest, okazuje się najlepszy pasek to taki który nie piszczy, ja zakładałem Bando.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment

                        Working...
                        X