Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Rozrząd - wymiana 1,4 VII gen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Bezsensu. Pompa, rolka i pasek. Chyba, że w/w rzeczy są faktycznie niesprawne.

    Comment


    • #17
      Zamieszczone przez drgonzo78 Zobacz posta
      idę po całości czyli pompa wody, pasek, rolka napinacza, pasek wieloklinowy
      ... praktykowane są 2 metody:
      - wszystko,
      - tylko pasek rozrządu i rolki napinające.
      Kwestia tego czy autem masz zamiar jeździć długo? czy krótko?
      Jeśli długo to można rozważyć wszystko bo np. pompa wody pracuje na pasku rozrządu (np. w dieslu jest osobno i nie ma konieczności wymiany w momencie rozbiórki rozrządu). Z uwagi że gdyby po wymianie paska pompa zaczęła ciec (tak sie zdarza) no to musisz ponownie rozbierać rozrząd - dokładnie 2 gi raz ta sama robota.
      Ja zazwyczaj pompę wody w benzynie wymieniałam co 2 interwały rozrządu czyli co 200tys pompa/ co 100tys pasek i rolki.

      Jednak ostatnio miałem doświadczenie na przykładzie koleżanki która zrobiła pełną wymianę osprzętu silnika a po pół roku wjechał w nią zamyślony dureń i auto do kasacji, stwierdziła "moja kasa poszła w błoto bo mi nikt teraz nie odda za to co wsadziłam". Wychodzi na to że ma rację - jest to ryzyko które jest nie do przewidzenia.
      Last edited by rambo7; 25-03-2015, 13:17. Powód: literówka
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #18
        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
        ... praktykowane są 2 metody:
        - wszystko,
        - tylko pasek rozrządu i rolki napinające.
        Kwestia tego czy autem masz zamiar jeździć długo? czy krótko?
        Jeśli długo to można rozważyć wszystko bo np. pompa wody pracuje na pasku rozrządu (np. w dieslu jest osobno i nie ma konieczności wymiany w momencie rozbiórki rozrządu). Z uwagi że gdyby po wymianie paska pompa zaczęła ciec (tak sie zdarza) no to musisz ponownie rozbierać rozrząd - dokładnie 2 gi raz ta sama robota.
        Ja zazwyczaj pompę wody w benzynie wymieniałam co 2 interwały rozrządu czyli co 200tys pompa/ co 100tys pasek i rolki.

        Jednak ostatnio miałem doświadczenie na przykładzie koleżanki która zrobiła pełną wymianę osprzętu silnika a po pół roku wjechał w nią zamyślony dureń i auto do kasacji, stwierdziła "moja kasa poszła w błoto bo mi nikt teraz nie odda za to co wsadziłam". Wychodzi na to że ma rację - jest to ryzyko które jest nie do przewidzenia.
        Dzieki za podpowiedzi choć akurat oba paski, pompę i rolkę już mam więc ich wymiana jest przesądzona, chodziło bardziej o termostat oraz zimmeringi. Termostat sobie daruję ale od czego są te zimmeringi? Dziś na badaniu technicznym wykryli wyciek oleju z okolic rozrządu, ledwo mi zarejstrowali auto z tego powodu. Czy zimmeringi mogą mieć z tym coś wspólnego?

        Comment


        • #19
          Rambo to zależy. Widzisz, też nie wymieniałem pompy wody, bo rzekomo oryginalna wytrzymuje 200 tys km a po rozbiorze okazało się, że już puszczała wodę delikatnie. Więc na swoim przykładzie - będę wymieniał już wszystko, tak bezpieczniej niż potem płacić 2x za robotę.

          Comment


          • #20
            Zamieszczone przez drgonzo78 Zobacz posta
            Dzieki za podpowiedzi choć akurat oba paski, pompę i rolkę już mam więc ich wymiana jest przesądzona, chodziło bardziej o termostat oraz zimmeringi. Termostat sobie daruję ale od czego są te zimmeringi? Dziś na badaniu technicznym wykryli wyciek oleju z okolic rozrządu, ledwo mi zarejstrowali auto z tego powodu. Czy zimmeringi mogą mieć z tym coś wspólnego?


            Sprawdź sobie czy pasuje do twojego silnika. Zimmering to inaczej uszczelniacz. Skoro wykryto przecieki to padł uszczelniacz. Zakupisz taki OEM i masz spokój. Co do wymiany rozrządu tez wymienilbym wszystko czyli pasek rolkę napinacz i pompę wody po co zadawać sobie 2x robotę jak padnie pompa

            Comment


            • #21
              Zamieszczone przez drgonzo78 Zobacz posta
              na badaniu technicznym wykryli wyciek oleju z okolic rozrządu, ledwo mi zarejstrowali auto z tego powodu. Czy zimmeringi mogą mieć z tym coś wspólnego?
              nie wiem o jakich uszczelniaczach mowa? czy ktoś już coś zdiagnozował? rzadko się zdarza by ciekło z uszczelniaczy wału głównego - to będzie widoczne po zdjęciu paska rozrządu - mechanik oceni i zdecyduje.
              Miałem sytuację gdzie jeden mechanik stwierdził u mnie właśnie "wyciek z uszczelniacza wału głównego" okazało się że to nie prawda, mechanik z aso stwierdził że to wyciek w uszczelki klawiatury i cieknie po uszczelniaczu i całym rozrządzie, oczywiście miał rację.
              Wystarczyło założyć nową uszczelkę klawiatury i cucho przez 100tys km. Ten sam mechanik z aso zasugerował mi wymianę pompy co 200tys i też to sie sprawdziło, dlatego wyrobiłem sobie opinię na temat interwałów wymian elementów rozrządu.
              Last edited by rambo7; 26-03-2015, 08:48.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #22
                Rozrząd i tak będzie zmieniany, więc za 30zł można dorzucić oryginalny uszczelniacz wałka rozrządu, tylko żeby dobrze to założyli. Po zdjęciu osłony rozrządu powinno być widać czy leci spod uszczelniacza czy spod pokrywy zaworów.

                Comment


                • #23
                  Witam

                  Byłem dziś na wymianie rozrządu + regulacja zaworów. W kwestii wycieku oleju o którym pisałem kilka postów temu okazało się że odma ( nie wiem jak to się nazywa fachowo ) przerdzewiała, jest dziurka i stąd ucieka olej - raczej niewielkie ilości, na stacji diagnostycznej zobaczyli że to okolice miski olejowej i posiali popelinę. Oczywiście podczas sprawdzania auta wyszły luzy na stabilizatorach, stąd tłucznie w zawieszeniu ( oby tylko to ) - skarbonka bez dna

                  Comment

                  Working...
                  X