Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Regulacja zaworów a większe spalanie!!.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Regulacja zaworów a większe spalanie!!.

    Witam. Dziwne zjawisko - po regulacji zaworów spalanie wzrosło o ok.1,3 l/100 km po tankowaniu do pełna a nie wg wskazań komputera. Bo komputer też ostatnio "rozleniwił się", bo kiedyś jeszcze mu się chciało częściej przeliczać a teraz po resecie przeliczy ze dwa razy i staje na ostatnim przeliczeniu np. 8; 8,1l.. To co do tej pory pokazywał komp to zaniżał o ok. 0,3 l/100km. do rzeczywistego spalania. Co do zaworów to już przekładałem z tym do 62 tys. km /bo tyle mam przejechane/. Mechanik dobry, sprawdzony - stwierdził że ssące były dobre, natomiast skorygował trochę wydechowe, bo miały troszkę za duże luzy /uśredniał ssące 0,2, wyd. 0.25/. Co do przyspieszenia chyba bez zmian, choć syn twierdzi że może minimalnie jakby lepszy. Do tej pory śr. spalanie wychodziło 7; 7,2 l. a teraz 8,4; 8,6 l/100km. Czy ustawić zawory w tych skrajnych ust. np.0,22- ssące i 0,27- wydechowe, żeby były mniejsze rozwarcia?. Doradżcie coś, bo takich przypadków musiało trochę być. Liczę na Was i z góry dziękuję. Civic - 90 KM - 2005r. przeb. jw. Pozdrawiam.

  • #2
    wydaje mi sie ze albo sa zle ustawione albo poprostu dopiero teraz to auto własciwie pali paliwo i właściwie jeżdzi chyba ze zalałeś gdzie indziej paliwko i moze byc gorszej jakosc, zrób mu reset kompa moze cos sie zmieni, ewentualnie miałes pecha i w tymże momencie padła ci sonda

    Sebastian moje GG 10836239 masz problem to pisz lub dzwon 604-593-463
    Remonty główne silników, specjalizacja Honda civic, inne hondy również, zostawiasz auto do naprawy a odbierasz gotowe do jazdy, czesci jakich tylko zechcesz firm, ja zakładam tylko najwyższą półkę ale na życzenie mogą byc inne

    Comment


    • #3
      U mnie komputer zaniża spalanie o ok 2,0L na 100km

      Comment


      • #4
        Czy należy bezwzględnie udać się na kontrolę zaworów jak podaje tabela serwisowa
        pomimo że auto "na słuch" pracuje prawidłowo?

        Czy nie będzie to po prostu niepotrzebnym wydatkiem?

        Comment


        • #5
          Zalecenia książki serwisowej nie są bez powodów.
          Jeśli regulacja zalecana jest co 40 tys. km należy ją wykonać u sprawdzonego mechanika.
          Jak będzie słychać "stukanie" zaworów to już jest oznaka zaniedbania silnika.
          EX Civic FN1
          EX Civic ED7
          EX Civic EP2
          EX Civic FD7 FL
          EX Civic FN2
          EX Civic FG1
          EX Civic FD7
          EX Civic EM2
          EX Accord CL3
          EX Accord CG8
          EX Civic MB6
          EX Civic MB4
          EX Civic MB2

          Comment


          • #6
            Ja znowu słyszałem, że autko należy porządnie "przepalić", by wskazania kompa były prawidłowe. Proponowałbym przejechać się w dłuższą trasę i pojeździć troszkę silniczkiem na wyższych obrotach. To ponoć pomaga, nie wiem, bo u mnie spalanie wskazuje dobrze.
            Z innej beczki, wspominasz też, że autem jeździ też syn. Może on jest współwinny?
            sigpic
            UFO, 1.8 Sport
            Chcesz instrukcję serwisową? Mam ją tu

            Comment


            • #7
              Jesli syn kreci wysoko wysoko na kazdym biegu jeżdżąc dynamicznie to spalanie spokojnie może podskoczyć o litr/100.
              Chyba , ze robi to bardzo okazyjnie
              So de wykluczylbym bo taki wzrost nie wskazuje na padnieta sonde raczej.
              EX Civic FN1
              EX Civic ED7
              EX Civic EP2
              EX Civic FD7 FL
              EX Civic FN2
              EX Civic FG1
              EX Civic FD7
              EX Civic EM2
              EX Accord CL3
              EX Accord CG8
              EX Civic MB6
              EX Civic MB4
              EX Civic MB2

              Comment


              • #8
                Może lekko odświeżę temat.
                U mnie też zaczynam obserwować jakieś dziwne rozleniwienie komputera. O ile niecały rok temu obliczał średnie spalanie dość szybko zmieniając wskazania tak teraz idzie mu to oporniej. Wiadomo, ze im większy przebieg od tankowania tym rzadziej zmienia się średnie spalanie, ale nie mam zrobionych nawet 100km i już te zmiany następują opornie.

                Międzyczasie, w tamtym sezonie zmieniałem akumulator. Przy mojej lekkiej jeździe dziwię się, że przekraczam 7 litrów, skoro już przy moim stylu jazdy 6,4l/h było spalaniem, które uzyskiwałem bez większych trudności.
                Oczywiście silnik benzynowi, 1.6.

                Zawory miałem ustawiane ale raczej po tej regulacji nie zanotowałem wzrostu spalania. Sprawdziłem też hamulce czy przypadkiem po jeździe nie są gorące.

                Świec w sumie nie sprawdzałem ale od ostatniej wymiany jeszcze nie upłynęło 40tys. km. Znajomy mechanik stwierdził przy regulacji zaworów, że świece są ok.

                Wzrost spalania nie jest może wielki ale tak jak pisałem, zauważam jednak, że jakiś wzrost nastąpił. Ale bardziej mnie irytuje fakt, że komputer rzadziej zmienia wskazanie średniego spalania na dystansie do 100km.

                Comment


                • #9
                  Człowiek po ingerencji która zawsze musi pomóc subiektywnie ma czujniejsze oko na prace silnika i spalanie. Oba przypadki dot. sezonu zimowego (styczeń / październik) pewnie i jazdy po mieście zanim silnik złapie optimum już potrzeba więcej czasu, myślę że w lipcu było ok.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #10
                    Odgrzeję temat żeby nie zakładać nowego. U mnie po regulacji zaworów spadło spalanie. W mieście spalanie na wyświetlaczu 8,5-10 L (auto jeździ na LPG, ale po dodaniu 18% wartości się zgadzają). W trasie 7,2-8L i nie chciało zejść poniżej 7 L. Przy regulacji wyszło na jednym cylindrze ssące lekko ciasno (niedużo), reszt w normie albo lekko luźniej (naprawdę mała różnica) generalnie w normie. Przy regulacji odłączyłem akumulator i może to wpłynęło na obniżenie spalania? Skasowały się korekty krótkie i długie i spalanie się obniżyło? Po regulacji jechałem w trasie 100-110 km/h i oscylowało w okolicy 5,5-6L. Przedtem 90-100 km/h i było 7,2 L
                    Generalnie ten wskaźnik spalania to jest słaby bo on pokazuje średnie spalanie od skasowania licznika krótkiego przebiegu, a nie spalanie chwilowe (aktualne). Też macie takie odczucia?
                    Auto kierownika: Honda Civic VIII gen (FD7) Comfort, R18A2, 2011r. Był Civic VI 1.4 MB2 1995r., Accord VI 1.8 CH6 2001r.
                    Auto kierowniczki: Honda Civic VII gen (EU8) LS, Hatchback 5d, D16V1 2004r.

                    Comment


                    • #11
                      U mnie spalanie w 2.0 CRV też wzrosło. Robiłem sam, ale zgodnie ze sztuką i zrobilem ten poradnik. Co ciekawe rozmawiałem z inną osobą, która robiła w ASO i też jej pali ok 1l więcej. Na forum Accorda widzę identyczny temat, czyli wzrost paliwa po regulacji zaworów. Więc coś jest na rzeczy. Przy czym regulacja się zbiegła z wymianą oleju z A5 na A3, więc tutaj też jest trochę wzrostu.

                      Last edited by kaliope; 22-11-2021, 09:46.

                      Comment


                      • #12
                        Pytanie do M26. Jaki największy luz na wydechowych zdążyło Ci się ustawić? Wiadomo LPG itp.

                        Comment


                        • #13
                          Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
                          Pytanie do M26. Jaki największy luz na wydechowych zdążyło Ci się ustawić? Wiadomo LPG itp.

                          Mam silnik D13B2 ('94). Jaki powinien być luz zaworów na gazie? Co-po-niektórzy są przekonani, że większy niż w specyfikacji.

                          Comment


                          • #14
                            Zamieszczone przez kerofos Zobacz posta
                            Witam. Dziwne zjawisko - po regulacji zaworów spalanie wzrosło o ok.1,3 l/100 km po tankowaniu do pełna a nie wg wskazań komputera. Civic - 90 KM - 2005r. przeb. jw. Pozdrawiam.
                            Udało się rozwiązać problem? Chyba mam podobnie, to samo autko. Zawory regulowane u sprawdzonego mechanika (warsztat działa od ponad 30 lat), nowa uszczelka, silnik oleju nie zżera.

                            Wysłane z mojego SM-A715F przy użyciu Tapatalka

                            Comment


                            • #15
                              Temat już rozkminiłem i może wzrosnąć zużycie paliwa:





                              Więc robiłem regulację jeszcze raz:

                              Comment

                              Working...
                              X