Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

szumiące opony na tylnej osi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • szumiące opony na tylnej osi

    Do tej pory jezdzilem na oponach letnich i bardzo mi szumiały opony z tyłu.
    Kilka dni temu zmienilem je na zimówki i szum z tyłu ucichł, ale żeby nie było różowo
    zauważyłem, że przy prędkości 90 na godzine strasznie zaczyna mi buczeć opona przednia od kierowcy.
    Jak dojde do 100 to buczenie ucicha. Byłem w serwisie opon i wyważenie kół ok. Przełozyliśmy przód na tył i teraz jest takie same zjawisko , ale tylnia
    opona szumi. Zimówki po jednym sezonie, ale w serwisie stwierdzili, że kręcą się "nieciekawie". Ostatnio rozmawiałem też z innym użytkownikiem civica,
    który opowiadał mi , że cały czas i zimą i latem ma kłopoty z hałasem od opon.
    Czy to jakaś przypadłość civiców? Co jest nie tak? i jak temu zaradzić?
    moje auto civic 1.4 90 kM 2003 r

  • #2
    Ogólnie rzecz ujmując, to wielowahaczowe zawieszenie sprzyja ząbkowaniu opon. I to właśnie przekłada się na ich poziom głośności.

    Druga sprawa, wyciszenie auta też nie pomaga.
    Problem jest dosyć pospolity, nie tylko w civicach

    Comment


    • #3
      to znaczy , że to normalne?! Jakoś nie mogę uwierzyć. Mam peugeota 306 z 97 roku i tam cichutko jest.
      Kupiłem civica za dużo większą kasę i same problemy z nim mam - a to skrzynia szumi , a to podswietlanie kokpitu nie działa
      a auto 6 lat młodsze od francuza

      Comment


      • #4
        sporo zależy od wzoru bieżnika
        sigpic moje autko D16W4VTEC
        http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=23460

        Baggy Honda D14Vtec + Turbo 0.4b


        https://www.youtube.com/my_videos?o=U

        Comment


        • #5
          Nie wiem, mi nic nie szumi tzn delikatny szum jest, ale to normalne, hałas toczenia kół. I nie zauważyłem żadnej różnicy pomiędzy letnimi czy zimówkami, poza jednym, pozytywnym że 15 cali i profil 55 komfort lepszy jeśli chodzi o Polskie drogi.

          A co do tego, że masz co chwile problemy z autem i pretensje jakoby kierowane do marki. No cóż...wszytko zależy kto, jakie, od kogo kupi auto.

          Comment


          • #6
            jeśli szumi raz na tyle, po przekładce z przodu i to z jednej strony no to nie można zwalać na Civica ze jest do dupy, zgodzimy się? Trudno odnosić się po jednej opinii kogoś kto być może ma wywalone łożyska w piastach kół (bo tego też nie wiesz) i brać to jako standard.
            Normalnie to nie szumi civic, szumią albo opony albo łożyska.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
              Trudno odnosić się po jednej opinii kogoś kto być może ma wywalone łożyska w piastach kół (bo tego też nie wiesz) i brać to jako standard.
              True.

              Wyć mogą stare zużyte kapcie, bądź nowe chińskie zrobione z gumofilcy

              Trzeba zweryfikować stan zawieszenia, oraz geometrię.

              Co do ząbkowania, to dobrze jest robić co roku podmiankę osi, na których pracują opony.
              Tzn, przednie na tył, tylne na przód.

              Temat szeroko opisywany i omawiany w mediach, sieci itp.
              Polecam lekturę np tutaj - https://www.opony.com.pl/artykul/zab...e-opon/?id=116

              Comment


              • #8
                a jakie marki opon polecacie do civica? noszę się z zamiarem zakupu opon całorocznych. Co o nich sądzicie i jakie ewentualnie polecacie?

                Comment


                • #9

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez Pikolo Zobacz posta
                    True.

                    Wyć mogą stare zużyte kapcie, bądź nowe chińskie zrobione z gumofilcy

                    Trzeba zweryfikować stan zawieszenia, oraz geometrię.

                    Co do ząbkowania, to dobrze jest robić co roku podmiankę osi, na których pracują opony.
                    Tzn, przednie na tył, tylne na przód.

                    Temat szeroko opisywany i omawiany w mediach, sieci itp.
                    Polecam lekturę np tutaj - https://www.opony.com.pl/artykul/zab...e-opon/?id=116
                    Tu by trzeba doprecyzować, czy przełożenie tyłu na przód i odwrotnie np. co sezon na tą samą stronę, czy nie. Czyli lewy tył zamianka z lewym przodem, a prawy tył z prawym przodem, a nie np. lewy tył z prawym przodem?
                    Nie jestem fachowcem, ale literatura podpowiada, że w autach:
                    1) przednionapędowe - lewy przód zakładamy na lewy tył, prawy przód na prawy tył. Lewy tył na Prawy przód, a Prawy tył na lewy przód.

                    Gdy opony są kierunkowe, to nie zdejmując opon z felg zmieniamy przód z tyłem po tej samej stronie - ja tak zmieniam.

                    2) tylnonapędowe - nas to nie dotyczy

                    O ząbkowaniu w Civic VII słyszałem już 10 lat temu, taka charakterystyka tego zawieszenia. Przekładam opony tył/przód od lat i nie mam problemu z oponami.

                    Comment

                    Working...
                    X