zatem wróćmy do 1-go wpisu, moim zdaniem nie jest to najlepszy wybór opon w sensie marki, do tego niezalecane szerokość i profil i do tego wiek opony = to razem składa się na słabe wręcz niepewne prowadzenie.
W mojej ocenie optymalnym (czyli najlepszym) wyborem opon na zimę jest rozmiar nominalny czyli 195/60/15 lub 195/65/15 szczególnie dla cięższych silników 1,7D i 1,6. W przypadku silnika 1,4 można rozważyć 185/70/14 to zapewni większy komfort i lepsze wybieranie dziur, nierówności kolein itd.
Opona 205mm w 7gen na zimę to moim zdaniem nieporozumienie, dlaczego? Podam kilka argumentów:
niski profil poniżej /60/ = uszkodzenia opony> uszkodzenia felg > uszkodzenia sanek silnika > uszkodzenia elementów zawieszenia kół oraz zawieszenia silnika > usterki maglownicy.
Jak widać to jest domino jedno generuje drugie i leci... jak wiadomo zawieszenie Civca 7-gen jest "specyficzne" to nie jest to samo co ma IV, V, czy VI,, to "wynalazek" łącznie z 1-wszą maglownicą elektryczną = dziadostwo.
Sanki są delikatne i narażone na przeciążenia skośne czyli z kwadratu robi się rąb generuje to problem z prowadzeniem po łukach lub wychodzeniem z szybkich zakrętów, często z prowadzeniem na wprost.
Więc do tego niech dojdą tak wielkie koła (bo 16 a już 17 w 7gen) to jest wielkie! no to siłą rzeczy gubimy trakcję, nie ma mowy o przyjemności z jazdy.
Faktem jest że człowiek z czasem przyzwyczaja do usterek objawia się to tym że jeździ lata i nie wie że to czy tamto nie powinno tak się zachowywać - bo nie ma porównania.
Jestem przekonany że gdybyś wsadził zwykłe stalówki i opony nowe zimowe w rozmiarze nominalnym do tego sprawdził geometrię to byś był zaskoczony z jakości prowadzenia.
Dodam jeszcze że te Blizaki dostępne są w marketach (może to nic nie znaczy) ale mój kolega założył je do nowego H. i30 i twierdzi że są głośnie i huczą mimo że przebieg na nich to jakieś 2500km to twierdzi że słabe są widzę że się meczy z tego powodu.
W mojej ocenie optymalnym (czyli najlepszym) wyborem opon na zimę jest rozmiar nominalny czyli 195/60/15 lub 195/65/15 szczególnie dla cięższych silników 1,7D i 1,6. W przypadku silnika 1,4 można rozważyć 185/70/14 to zapewni większy komfort i lepsze wybieranie dziur, nierówności kolein itd.
Opona 205mm w 7gen na zimę to moim zdaniem nieporozumienie, dlaczego? Podam kilka argumentów:
niski profil poniżej /60/ = uszkodzenia opony> uszkodzenia felg > uszkodzenia sanek silnika > uszkodzenia elementów zawieszenia kół oraz zawieszenia silnika > usterki maglownicy.
Jak widać to jest domino jedno generuje drugie i leci... jak wiadomo zawieszenie Civca 7-gen jest "specyficzne" to nie jest to samo co ma IV, V, czy VI,, to "wynalazek" łącznie z 1-wszą maglownicą elektryczną = dziadostwo.
Sanki są delikatne i narażone na przeciążenia skośne czyli z kwadratu robi się rąb generuje to problem z prowadzeniem po łukach lub wychodzeniem z szybkich zakrętów, często z prowadzeniem na wprost.
Więc do tego niech dojdą tak wielkie koła (bo 16 a już 17 w 7gen) to jest wielkie! no to siłą rzeczy gubimy trakcję, nie ma mowy o przyjemności z jazdy.
Faktem jest że człowiek z czasem przyzwyczaja do usterek objawia się to tym że jeździ lata i nie wie że to czy tamto nie powinno tak się zachowywać - bo nie ma porównania.
Jestem przekonany że gdybyś wsadził zwykłe stalówki i opony nowe zimowe w rozmiarze nominalnym do tego sprawdził geometrię to byś był zaskoczony z jakości prowadzenia.
Dodam jeszcze że te Blizaki dostępne są w marketach (może to nic nie znaczy) ale mój kolega założył je do nowego H. i30 i twierdzi że są głośnie i huczą mimo że przebieg na nich to jakieś 2500km to twierdzi że słabe są widzę że się meczy z tego powodu.
Comment