Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Minimalny luz między Otwórem felgi a pierścieniem piasty - czy to jest prawidłowo?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Minimalny luz między Otwórem felgi a pierścieniem piasty - czy to jest prawidłowo?

    Siemanko Panowie,
    wymieniałem dzisiaj opony na zimówki. Z moich 17 przeszedłem na stalowe 15' 6J, ET45 otówr 56.1mm czyli wzorcowa felga wg poradnika z forum.
    jednak przy zakładaniu czuć delikatny luz. tzn gość mówił że felga powinna ciasno wchodzić, a tutaj wchodzi i rusza sie na milimetr góra dół, jak nią ruszać. Wyglądałoby to tak jakby piasta była schowana delikatnie albo by brakowało tam gdzie się nasadza.
    Zmierzone felgi oraz otwór wszystko się zgadza, a jednak nie pasuje. Przyszedł szef i powiedział że możliwe że Hondy tak mają i żeby po przejechaniu sprawdzić czy są luzy, czy nakrętki się odkręciły lub coś w ten deseń.

    Ktoś miał podobną akcję? Faktycznie Hondy tak mają czy mam coś nie tak z piastami? No i główne pytanie czy można tak jeździć czy raczej nie.
    Wracałem do domu i jakoś nie było stukania kierownicy czy auta, wszystko chodziło jak należy.

    Autko to Civic VII 1,6 3D hatchback

    Pozdrawiam

  • #2
    Pierścień piasty wystaje na jakieś 0,5mm i faktycznie felgi na tym pierścieniu nie "powiesisz", czyli ona trzymać się ciasno nie będzie. To nie jest tak że to jakiś defekt. Też nie jest że tam jest ponadwymiarowy luz, jak palcami przykręcisz (nie używając siły 4 nakrętki) to felgi na piaście nie przesuniesz ...tam luzu nie będzie, spróbuj to poruszyć , minimalny luz powinien być ale to "gamgać" się nie będzie ani żadnego przenoszenia na kierownice czy pracę mimośrodową koła nie wyczujesz ... spokojna głowa wszystko jest tak jak ma być .
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Jak palcami przycisnąłem do piasty to minimalnie chodziła felga góra-dół

      Comment


      • #4
        piszesz skrótami..... felge do piasty przycisnąłeś? tak, to tak, jak by sie trochę kołysała, nie wiem jak Cię przekonać? .. że to tak jest. Natomiast spróbuj przesunąć koło lewo / prawo - góra / dół, nie ma takiej możliwości.
        Jeśli masz VII gen i otwór piasty 56,1mm i felge 6J ET 45 15" na 4 szpilki - to nie ma inaczej - tak jak masz tak to jest.
        Jeśli masz VII gen i otwór piasty 64,1mm na 5 szpilek to felgi 15" z otworem 56,1mm nie założysz.
        Innych opcji w tym aucie i tej generacji nie ma, chyba że ktoś coś rzemieślniczo sobie pozmieniał.

        Czy te 17" mają pierścienie centrujące? czy stały otwór? jak stały to zmierz go ile ma ??
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          17 mają stały-zmierzę jutro.
          Postaram się nagrać filmik z tego luzu żeby to wytłumaczyć dobrze, bo muszę jeszcze jedną szpilkę wymienić

          Comment


          • #6
            Tak z ciekawości zapytam się jaki masz rozmiar tych 17, tzn jakie et oraz szerokość felgi.
            Na lato planuję założyć sobie właśnie 17x7' na ET40 tylko tam jest otwór centrujący bodajże 65mm ale w komplecie przysyłają odpowiednią redukcję.
            Pytam, bo chciałbym wiedzieć, czy wejdą z racji tego, że z tyłu gleba -50mm, a z przodu -30mm.
            Przepraszam za mały off top
            Co do tych luzów na łączeniu felga/piasta to chyba ten typ tak ma (również coś mi nie pasowało jak zmieniałem felunek na zimowy setup). :P
            Było Honda Civic VII EU8 D16V1
            Jest Seat Leon Cupra R310

            Comment

            Working...
            X