Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Rozmiar opony i felgi nadającej się do civic VII

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Rozmiar opony i felgi nadającej się do civic VII

    Witam ponownie

    ostatnio zakładałem temat odnośnie check engine, ale jak na razie siostra zaobserwowała, że kontrolka zapala się dosyć rzadko, dlatego zostawiam tamten wątek otwarty.

    W sprawie tematu w tytule, przejrzałem wątek rambo7 (https://www.civicforum.pl/showthread...dane-fabryczne) i mam parę pytań, teraz siostra jeździ na oponach o ozn. 195/60R15 88H. Rozumiem, że to wymusza zastosowanie felg 6 J, tak? Takie pewnie ma założone... można się domyślać? Czy JJ też może mieć założone? Nie mam w tej chwili dostępu do auta, ale da się to sprawdzić wizualnie bez zdejmowania opony? I jako, że nie ma zimówek, a w miarę szybciutko trzeba się za nowymi rozejrzeć, to chcąc zastosować opony 185/65R15 musi dokupić też felgi 15'' 6 JJ lub ewentualnie opony 185/70R14 z felg. 14'' J/JJ? Dobrze to rozumiem?

    Przepraszam, że są to może oczywiste oczywistości dla większości, ale ja jestem zielony w temacie, poza tym w takich technicznymi sprawach i jeśli chodzi o auto, no to ja jestem "zmuszony" jej pomagać. : )

    Dziękuję za odpowiedź

    Honda Hatchback 1.7 CTDi 2002r.
    Last edited by gduo; 06-10-2014, 12:02.

  • #2
    Jeśli to mają być opony do civic z silnikiem diesla 1,7ctdi to zdecydowanie zalecam opony 195/60/15.
    Główne powody to ciężar przedniej osi, układ hamulcowy przedni może sie nie zmieścić na 14" , prowadzenie ciężkiego przodu na zakrętach na profilu /65/ przy oponie 185mm ...może ona tego nie przenieść ..będzie niebezpiecznie.
    Silnik swoje waży opona 186/65 nie będzie dobrze się sprawować choć by była najlepsza jaka jest na rynku! Odradzam opony 185/65/15 generalnie do civica VIIgen a już mocno odradzam do diesla!
    Opony i felgi w rozmiarze 14" do tego samochodu kategorycznie odradzam.
    Co do oznaczenia J a JJ. Jak poczytasz uważnie to tam jest napisane że na felgę JJ można ubrać wszystko tj. każdy profil (/60/65/) z całej gamy opon.
    Inaczej jest gdy masz tylko J takie oznaczenie (jak sugeruje fabryka) należy zakładać opony o max profilu /60/.
    Oczywiście nasi użytkownicy już wypróbowali i za pewne są tacy którzy jeżdżą na 195/65/15 J. i nic sie nie dzieje .
    Jak zdejmiesz kołpak z felgi to oznaczenia są wybite na rancie felgi. Na felgach alu informacje są od wewnętrznej strony.
    Załączone pliki
    Last edited by rambo7; 09-10-2014, 11:46.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      ooo, bardzo dziękuję za wyczerpującą odpowiedź, gdy będę miał dostęp do auta spróbuję sprawdzić jakie fele ma założone i odezwę się ewentualnie. jeszcze raz dzięki

      Comment


      • #4
        Nie ma raczej problemu żeby były 195/65 R15? Akurat też muszę zmienić oponki na zimowe i myślałem żeby zakupić coś w miarę dobrego (myślałem o tych https://allegro.pl/195-65r15-195-65-...683455365.html)

        Comment


        • #5
          tak sie skłąda że ja też rozważam zakup ..ale jeszcze nie wiem co to będzie natomiast na zimę /65/ może się sprawdzić rzadko się jedzie asfaltem bokami.
          Napisz czy te /65/ się mieszczą i nic nie obciera .
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            Zasadniczo się mieszczą bez problemu - kupiłem auto z letnimi o tym wymiarze i ciągle na nich jeżdżę, więc zimówki też wejdą.

            Comment


            • #7
              Witam!
              Ja mam mały 'problem'... Zamówiłem sobie w wulkanizacji oponki Micheliny Alpiny A5 i nie wiedzieć czemu podałem rozmiar 195/65, a dziś mnie olśniło, że potrzebuję 60 . Zadzwoniłem, chcąc odmienić zamówienie jednak niestety A5 w tym rozmiarze jeszcze nie ma w produkcji... Zaproponowali mi w tym rozmiarze Alpiny A4 jednak 60zł/szt. droższe od A5 (dlatego od razu je odrzuciłem bo nie dość, że konstrukcja starsza to i taka przebitka na jednej gumie) i Goodyeary najnowsze 30zł/szt. droższe od A5 w rozmiarze 195/65 - więc na 90% na te przystałem, ale do jutra mam jeszcze ostatecznie potwierdzić, co chcę...
              Tu pojawia się moje pytanie - co sądzicie o obu markach ? Nie ukrywam, że Micheliny bardziej mi leżą, jednak są trochę dla mnie za drogie - kombinowałem kupić felgi 6JJ(oczywiście ja mam 6J i tu cały problem), jednak też wychodzi dużo drożej. Czy Goodyear bardzo odstaje od Michelinów ? Jakie Wy macie doświadczenia ?
              Z góry dzięki za każdy odzew
              Pozdrawiam.

              Comment


              • #8
                Adzio post przeniosłem tutaj bo to bardziej właściwy wątek.
                Zgodnie z wymogami fabrycznymi jest to odstępstwo od Nominału, jednak wiele osób stosuje (i siedzi cicho ) ten rozmiar /65/ i twierdzą że nic sie nie dzieje.
                W związku z tym że opony mają być na zimę, uważam że można dopuścić oponę /65/ na felgę "J" na okres zimy, argumenty to:
                - w zimę jeździmy mniej agresywnie,
                - opona nie przenosi tak ciężkich obciążeń bocznych (latamy bokiem ślizgiem po śniegu na placu)
                - lepiej tłumi koleiny i dziury,

                Generalnie nie powinna spaść z felgi, wydaje się że Honda zastosowała podejście bardzo nad wyraz bezpieczne zalecając profil /65/ dla opon by zapobiec ewentualnym bocznym przeciążeniom, ale ilu z nas lata bokami po asfalcie 7ką ..tzw "autobusem" do tego z ręcznym na tarczy który trzyma jak wóz drabiniasty. Sądzę zę bez paniki możesz na zimę spokojnie założyć 195/65/15.
                Większość niemieckich wozów ma dokładnie taki rozmiar ... jest tańszy od rozmiaru /60/ ..generalnie rozmiary "połówkowe" są dużo tańsze.
                Jka założysz daj znać jak się jeździ !!! będzie to jakaś wskazówka dla innych czy jest to wykonalne? Na lato jednak nie zalecałbym /65/.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  Dzięki.
                  Niestety,za późno się odezwałeś i już zaklepałem te Goodyeary o profilu 60 . Chętnie bym potestował dla potomności, jednak jak już pisałem - za późno...
                  Z drugiej strony lubię, gdy jest tak jak fabryka dała, bo do tego auto jest przystosowane i tak ma być... Jedynie żałuję, że to już nie Micheliny...

                  Comment


                  • #10
                    dobrze zrobiłeś ... spokojnie Micheliny są dobre ale są przereklamowane , nie musisz się martwić bo Goodyear w niczym nie ustępują, (ustępują tylko w rankingach) dla "pocieszenia" a zarazem potwierdzenia klasy Goodyera to ja 6-ty sezon bo tylko sezonowo używam (w tej chwili mam ubrane) Goodyear UltaGrip7 i opony gdyby nie ztarty bieżnik w 70% (przypominam 6ty sezon) to guma w nich jak w nowych nic nie sparciała, do zeszłej zimy 5 sezonów bez problemu wjeżdżałem do Zieleńca nawet jak nie odśnieżali bez łańcuchów w kopnym śniegu na rozmiarze 195/60/15 civic sprawował się doskonale, jedne z lepszych opon jakie mam. Nie zdarzyło się mi w nich zakopać nigdzie, a uwielbiam w zimę jeździć najlepiej w warunkach "im gorzej tym lepiej" , umiejętności tu mają też znaczenie ok, ale opony mi w tym pomagały naprawdę dobre zimówki za rozsądną cenę.
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #11
                      Panowie, a czy indeks prędkości musi być H(210) do tej CTDI? Czy można bezpiecznie T(190) kupić.... (ubezpieczenie, itp....)? Te H, to już naprawdę drożyzna... nie mówiąc już o 60 zamiast 65..
                      Last edited by gduo; 31-10-2014, 11:28.

                      Comment


                      • #12
                        Możesz spokojnie zakupić z indeksem T.Przecież nie będziesz zasuwał 200km tym bardziej zimą .

                        Comment


                        • #13
                          Indeks prędkości decyduje o kilku parametrach opony, w tym jej sztywności, a nie tylko samej dopuszczalnej prędkości. Zakup zimówek o niższym indeksie prędkości poskutkuje gorszym prowadzeniem i dłuższymi drogami hamowania, szczególnie na suchym asfalcie. Może to być szczególnie istotne właśnie w cięższym od benzyny dieslu, gdzie tym bardziej jest co hamować. Oczywiście, da się bezproblemowo jeździć na T, ale te indeksy nie są tak do końca wyjęte "z czapki". Inaczej po jakie licho do 8gen 1.4/83KM montowano by 17'' z indeksem Y (300km/h) jak to auto jedzie niewiele ponad połowę z tego? Ano, bo przy takim indeksie sztywność opony sprawia, że auto prowadzi się tak jak przewidział to producent i że można tą oponę osadzić na węższej feldze niż zwykle dla opon o tej szerokości. Zimówek dotyczy to w tym samym stopniu co letnich, bo większość polskiej zimy spędzamy jednak bezśnieżnie...

                          Hmm drożyzna, powiadacie... czy różnica ceny jest taka przybijająca między T a H ? Wpisałem sobie na próbę:



                          Ja bym te niecałe 20 zeta do sztuki jednak dopłacił, opon się nie kupuje na tydzień - a cała różnica to suma mniejsza niż pół baku paliwa, także... ale każdy wybiera jak chce BTW opony o niskich indeksach są bardziej miękkie = szybciej schodzą= wcale nie jest powiedziane, że w ostatecznym rozliczeniu wyjdą taniej...
                          Last edited by Alix; 31-10-2014, 22:44.
                          ............................C I V I C
                          .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                          . .
                          Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                          Comment


                          • #14
                            Gdyby ktoś chciał uzyskać taką informację, to na stronie: https://www.harriger.com/tires.htm oraz https://www.nhtsa.gov/apps/manufacturer/index.htm można dowiedzieć się przez jaki koncern i w jakiej fabryce opona została wyprodukowana. Potrzebne tylko pogrubione oznaczenie z opon np. DOT YL7J 2813 lub J3EX 4208. Na stronie nhtsa nie zawsze pokazuje, jeśli chodzi o YL7J musiałem jeszcze dopisać Nokian w polu Manufacturer Name, jeśli chodzi o J3EX podanie Manufacturer Name (w tym przypadku Matador) nic nie dało, ale podając tylko Manufacturer można spr. gdzie są fabryki itp. Taka ciekawostka.

                            Comment


                            • #15
                              Kończąc wątek, chciałem podziękować za pomoc i rady, udało mi się siostrze kupić w miarę przystępnie Nokiany WR D3 195/60R15 XL.

                              Comment

                              Working...
                              X