Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wątpliwości przy doborze opon 195/60 - 195/65/ VII gen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Wątpliwości przy doborze opon 195/60 - 195/65/ VII gen

    Zamieszczone przez syriuszteam Zobacz posta
    Jako że we "wzorcowym wątku", poświęconym zaleceniom fabrycznym pojawiły się pytania indywidualne, postanowiłem przenieść te posty tutaj. Dane fabryczne pozostaną punktem odniesienia dla wszystkich szukających odpowiedz na pytania zasadnicze.
    Wątek na niebiesko:
    Opony i Felgi do VII generacji 2001-2005 dane fabryczne.


    Andrzej Łakis
    Mam okazje dorwać nowe oponki 195/65r15 ale mam Civica z przed liftingu, czy lepiej wydać parę stówek więcej i kupić fabrycznie zalecane opony 195/60r15 czy można się pokusić o oszczędność i włożyć odrobinę wyższe.
    Nie będzie nic obcierać przy pełnym załadunku albo na dziurach?
    Last edited by rambo7; 11-02-2013, 18:12. Powód: edit.

  • #2
    to nie jest okazja, sam sobie odpowiedziałeś jasne że jest różnica w cenie , ale to normalne raczej nie okazja.
    Jeśli masz Felgę 6JJ to warunkowo możesz załozyć 195/65R15 91V - 15" ale sądzę że masz 6J, wiec nie powinieneś tak robić.
    Profile "połówkowe" (jaki rozważasz szczególnie ten: [65]) zawsze są tańsze od "pełnych", jak każdy myśli o $ ale jeśli ma być to zgodne z zaleceniami fabryki to jednak sugerowałbym profil [60].
    Co do obcierania to raczej wejdą i da sie jeździć, ale co to za jazda... przeliczyłeś to na kalkulatorze (który zamieściłem) to wiesz jak to wychodzi sporo przekłamują.
    Last edited by rambo7; 09-10-2012, 18:29.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Liczyłem to na piechotę i na kalkulatorze i wychodzi 3% różnicy. Trochę się podpaliłem bo naprawdę dobre oponki mogłem dorwać po 180 zł/szt nówki 2011r 2 continentale i 2 na rynek skandynawski jakieś podobno dobre ale na rynek europejski pod inną nazwą.
      W takiej sytuacji zostanę przy fabrycznych- faktycznie opon nie kupuje się co roku.
      Wielkie dzięki, dam znać na co ostatecznie się zdecyduje i jak się prowadzą.

      Comment


      • #4
        Podobno dopuszczalna różnica to 2% więc coś jest na rzeczy.

        Proponuję jeszcze podpiąć bardzo przydatnego linka dotyczącego różnych felg:

        Comment


        • #5
          Czy oponę 195/60/15 88 T mogę założyć zarówno na felgę J jak i JJ ? Auto to Civic 1.6 hatchback z 2005 r. Takie właśnie opony zimowe mam zamiar zakupić, ale nie jestem pewien czy są właściwe gdyż podajecie H. Jestem pod wrażeniem tak szczegółowej analizy i chcę porównać posiadane informacje. Dla przykładu powiem, że w ASO Hondy do którego dzwoniłem powiedzieli mi na podstawie numeru VIN, że jeśli chodzi o opony 15 calowe to opony powinny być 195/60/15. Nikt nie pytał czy mam felgi J czy JJ.
          Last edited by Wojtek83; 11-02-2013, 14:12.

          Comment


          • #6
            za szybko przeleciałeś, bo jak przeczytasz powyższy wątek uważnie jeszcze raz to zrozumiesz .
            Jeśli podasz aso że masz oponę 195/60/15 to spełniasz każdy warunek dla felgi.
            Jeśli podasz aso że masz oponę 195/65/15 to spełniasz warunek tylko częściowo.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              OK teraz widzę po uważniejszym przeczytaniu, że oponę 195/60/15 założę na każdą felgę 15 calową. Czyli to chyba będzie najlepszy wybór ( w końcu serwis potwierdził właśnie ten rozmiar). Zastanawia mnie tylko dlaczego poprzedni właściciel auta kupił opony zimowe z profilem 65 zamiast fabrycznie polecanego 60. Czyżby chciał zaoszczędzić ?
              Nie wiem tylko co z tym indeksem prędkości T. Może być na zimę czy może tu chodzi o coś innego, że musi być H.

              Comment


              • #8
                Cześć.
                Możesz założyć zarówno na J jak i JJ. Pewnie dlatego, że jeśli uważnie przeczytasz co powyżej napisał Rambo7, jest to wzorcowa opona. Normalnie stosowana na felgę J może być stosowana na JJ. Dlatego nie pytali.
                88 oznacza tzw. indeks nośności i jest jak najbardziej odpowiednia. Oznacza nacisk na pojedynczą oponę do 560 kg.
                T w oznaczeniu odnosi się do tzw. indeksu prędkości. W tym przypadku jest to poniżej normy, gdyż oznacza prędkość dopuszczalną 190 km/h. Zakładając jazdę tylko w kraju to nawet naddatek.
                Jeśli jednak chcesz sprawdzić V maks. na niemieckiej autostradzie, to H jest odpowiedniejsze. Dopuszczalna V maks. dla takiej opony to210 km/h. Bez istotnego podrasowania więcej nie pojedziesz
                Pzdr.

                Tak to jest jak się pisze, gotuje i uczy z dzieciakiem Można pisać częściowe duble
                Last edited by syriuszteam; 11-02-2013, 14:32. Powód: dopisek

                Comment


                • #9
                  W zimie max jaki jeżdże to około 120km/h więc będzie duży naddatek Dzięki Ci syriuszteam za rozwianie wszelkich wątpliwości. Wieczorem kupie komplet 195/60/15 88 T
                  Pozdro !

                  Comment


                  • #10
                    sądzę że ciekawe podsumowanie końcowe dla pobieżnie czytających, by nieco wgłębić się w literki i robi sie wszystko jasne. Na tym etapie jasne są chyba już wszsytkie zależności ... zamykam Wątek.

                    Więcej w tematach "ogólnych" Koła - opony - felgi tutaj: https://www.civicforum.pl/forumdispl...-Opony-i-felgi
                    Last edited by rambo7; 11-02-2013, 14:49. Powód: edit
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #11
                      Wątpliwości przy doborze opon.

                      Jako że we "wzorcowym wątku", poświęconym zaleceniom fabrycznym pojawiły się pytania indywidualne, postanowiłem przenieść te posty tutaj. Dane fabryczne pozostaną punktem odniesienia dla wszystkich szukających odpowiedz na pytania zasadnicze.

                      Comment


                      • #12
                        Proszę mi wybaczyć, że draże dalej temat, ale mam jeszcze pewną wątpliwość. Może to czepianie się szczegółów, ale z natury jestem perfekcjonistą i jeśli coś mi nie daje spokoju to prostu "nie mogę spać", zresztą wychodzę z założenia, że jeśli coś kupuję to chcę, żeby to było możliwie najlepsze. Jak już wcześniej wspominałem byłem o krok od zakupu opon zimowych... no właśnie o krok. Wczoraj po lekkim przetarciu felgi szmatką moim oczom ukazało się oznaczenie 6 JJ. Teraz gdy już wiem na 100%, że moja felga ma 15 cali i 6JJ spojrzałem ponownie na tabelkę i poczułem wątpliwości...

                        Z tego co widzę mogę wybrać 195/60R15 (88 T) lub 195/65/15 (91 T). Teraz tylko nie wiem czy wybrać profil 60 czy 65 przy założeniu, że mam 6 JJ. Który profil opony w obecnej sytuacji będzie bardziej odpowiednim wyborem ? Priorytetem są dla mnie jak najlepsze właściwości jezdne i bezpieczeństwo etc.

                        Comment


                        • #13
                          Zamieszczone przez Wojtek83 Zobacz posta
                          (...) moim oczom ukazało się oznaczenie 6 JJ. Teraz gdy już wiem na 100%, że moja felga ma 15 cali i 6JJ spojrzałem ponownie na tabelkę i poczułem wątpliwości...

                          Z tego co widzę mogę wybrać 195/60R15 (88 T) lub 195/65/15 (91 T). Teraz tylko nie wiem czy wybrać profil 60 czy 65 przy założeniu, że mam 6 JJ. Który profil opony w obecnej sytuacji będzie bardziej odpowiednim wyborem ? Priorytetem są dla mnie jak najlepsze właściwości jezdne i bezpieczeństwo etc.
                          a widzisz ... jak to człowiek z czasem się robi mądrzejszy
                          odpowiadając na drugą część pytania: który będzie odpowiednim wyborem i będą najlepsze właściwości jezdne ? w tym pytaniu nie ma jednoznacznej odpowiedzi! ...bo nie wiem co autor ma na myśli? jeśli chodzi o słowo - "najlepsze".

                          W tej kwestii też jest podział na forum bo dla połowy forum "najlepsze" na zimę było by felga 17" profil 40 i lać 225... też są tacy i powiedzą że to jest najlepsze !. Dla jednego lepsze TO dla drugiego TAMTO. Zależy czego oczekujesz i co preferujesz.

                          Przedstawię to tak, z uwagi na felgę którą posiadasz 6JJ warto rozważyć profil /65/ uzasadnienie dla opony na zimę:
                          - lepiej wybiera nierówności: (warunki śniegowe, breja, koleiny, dziury!!!! itd.)
                          - większy balon większy komfort, (aczkolwiek jest to tylko...a może aż 5mm ).
                          - mniejsze obciążenie dla zawieszenia
                          - cena, połówki są tańsze
                          - 100% pewne trzymanie na boki dla tej felgi co masz [JJ] - aż się prosi skorzystać w zimę.
                          Nie porównujemy tej opony do "najlepsze" dla warunków - LATO.

                          Jeśli ktoś Ci poleci że "lepsze" to będzie niższy profil szersza opona i duże osiągi w zimę - no to słowo "najlepsze" zmienia znaczenie.

                          Jeśli zastanawiasz się zatem co "najlepsze" (jaki profil) to biorąc pod uwagę że nie każdy ma felgę JJ uznając ją jako "rozszerzoną opcję" aż się prosi ... więc, nie skorzystać?! ... Ja przykładowo mam [J] i zapewniam Cię że nie jestem zakapiorem drogowym , ale gdybym miał JJ poszedłbym w profil /65. na zimę - bardzo chętnie.
                          Last edited by rambo7; 12-02-2013, 10:21.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #14
                            Pisząc "najlepsze" mam na myśli zachowanie się auta na drodze w niskiej temp. (np. oblodzonej), radzenie sobie ze śniegiem, lodem, breją, koleinami i całą resztą rzeczy pojawiających się w zimie po prostu bezpieczeństwo na 1 miejscu.

                            Analizując i tak naprawdę ucząc się zostanę przy obecnych parametrach i zakupię 195/65/15 91 T bo z tego co napisałeś w tym rozmiarze najlepiej się sprawują w trudnych warunkach zimowych, a o to mi właśnie chodzi.

                            Dzięki za pomoc.


                            P.S. Chciałbym jeszcze powiedzieć tylko słówko o modelu oponek które wybrałem - Continental ContiWinterContact TS850. Mam nadzieję, że to dobry wybór

                            Comment


                            • #15
                              Znakomity wybór. Mam w jednym aucie TS830P, w drugim TS850 i obydwie są znakomite!!!
                              ............................C I V I C
                              .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                              . .
                              Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                              Comment

                              Working...
                              X