Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

alufelgi i stalówki. zalety i wady

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • alufelgi i stalówki. zalety i wady

    witam zastanawiam sie nad alufelgami do civic'a 2005 r obawiam sie tylko czy warto ? co alufelga ma w sobie prócz wygladu słyszałem rózne opinie jedni mówia ze wazy mniej inni ze tyle samo inni ze aluski potrafia peknac jak zalicza dziórę inni ze nie zdazylo im sie jeszcze itd napiszcie mi jakies wypowiedzi na temat obu typu felg.

  • #2
    Alusy są ładniejsze od stalówek, są od nich dużo droższe, złodzieje lubią je kraść, przeważnie są cięższe od stalówek, podobno tylko te najdroższe modele mogą być lżejsze. Generalnie chyba największą zaletą jest ich wygląd.

    Comment


    • #3
      alumka jest na 100% lżejsza od stalówki sam porównywałem jesli kupisz dobre alumki to masz spokój te gorszej jakości mogą być mniej odporne na dziury podjazdy pod krawężniki itd czytałem np że alumki w megane 2 generacji orginalne potrafiły pękać krzywic się były zbyt miękkie na polskie drogi niestety o alumki trzeba tez bardziej dbać żeby fajnie sie prezentowały ale nieźle podkreślają wygląd auta

      Comment


      • #4
        a coś w stylu ze lepsze chłodzenie chamulców to tez fakt? albo cos typu ze w aucie bedzie jakby mniej slyszalny stukot kół na nierówniościach dróg?

        Comment


        • #5
          Chłodzenie hamulców poniekąd zależy od wzoru felgi, materiał nie ma nic do rzeczy, aczkolwiek właśnie alufelgi zwykle mniej "obudowują" hamulce. Co do masy alu vs stalówka to raczej nie ma reguły, szczególnie alufelgi mają najróżniejsze wzory i rodzaj stopu co przekłada się na dużą rozpiętość masy przy tych samych rozmiarach obręczy.

          Alusy "no-name" dla mnie nie istnieją, jeśli już to markowe i to dobrej marki, żadne tam kopie, repliki. Naprawdę dobre alu są lekkie, mocne i niestety drogie...

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez mirasek Zobacz posta
            Naprawdę dobre alu są lekkie, mocne i niestety drogie...
            niestety drogie to ile tak mniej wiecej 2tyś za komplet? mówiąc dobre alufelgi wchodzą w gre tez fabryczne hondowskie? czy takie fabryczne sa słabe?

            Comment


            • #7
              Tak mniej więcej 2 albo 3 tyś za PARĘ kosztują dobre, lekkie, wytrzymałe felgi. Popatrz np. na polskiej stronie Enkei. Tam też podane są wagi poszczególnych felg w różnych rozmiarach. Przy dobrej kombinacji z oponami można zejść z wagą poniżej fabrycznych kół stalowych.
              Enkei dostarczało felgi do TypeR VII gen. Bardzo przypominają model SC05

              Comment


              • #8
                https://www.enkei-polska.pl/fd05.html# takie coś z rozstawem 4x100 kosztuje 800 cos wiec chyba jendak nie pare tysiecy tylko ze to felga do driftu. nie wiem czy by byly ok na nasze drogi ale nie ma tam cen typu 2 tys czy 3, 1500 chyba widzialem najdrozsze i to w dodatku do suv'a

                Comment


                • #9
                  No mówię 2 czy 3 tyś za parę, czyli około tysiąca za sztukę. Na prawdę dobre, lekkie, kute kosztują trzy razy tyle. Enkei są na prawdę ok i dają radę za tą cenę. Nie wiem jak ta, którą podałeś ale ja bym brał RPF1 bo są lekkie i wytrzymałe https://www.enkei-polska.pl/rpf1.html

                  Comment


                  • #10
                    to sa mysle takie bardziej jakby wyczynowe alufelgi ale tak czy siak przeszła mi ochota na takie cos temat mozna zakończyc

                    Comment

                    Working...
                    X