Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Zamienniki kół i opon do Civica htb 2002

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamienniki kół i opon do Civica htb 2002

    Witam
    Będę pierwszy w tym dziale ale do rzeczy teraz.
    Mam zamiar zmienić w swoim aucie całe koła razem z felgami. Oryginalnie mam 185/70r14 i wiem, że spokojnie można założyć 195/60r15. Mój problem polega na tym, że chciałbym założyć jeszcze większe felgi 16 cali i szerokość opon 205 lub 215. Czy są jakiekolwiek przeciwwskazania do założenia takich szerokich kapci? Nic nie będzie obcierać? Przeniesienie napędu wytrzyma? Jaka wtedy powinna być szerokość tych nowych felg? 6,5 cala czy 7? Może koledzy już próbowali i mają jakieś doświadczenia w tym temacie?

  • #2
    Zamieszczone przez kamilen Zobacz posta
    Witam
    Będę pierwszy w tym dziale ale do rzeczy teraz.
    Mam zamiar zmienić w swoim aucie całe koła razem z felgami. Oryginalnie mam 185/70r14 i wiem, że spokojnie można założyć 195/60r15. Mój problem polega na tym, że chciałbym założyć jeszcze większe felgi 16 cali i szerokość opon 205 lub 215. Czy są jakiekolwiek przeciwwskazania do założenia takich szerokich kapci? Nic nie będzie obcierać? Przeniesienie napędu wytrzyma? Jaka wtedy powinna być szerokość tych nowych felg? 6,5 cala czy 7? Może koledzy już próbowali i mają jakieś doświadczenia w tym temacie?
    Z rozmiaru oryginalnych felg wnioskuję, że masz silnik 1.4. Według mnie 215 to trochę za dużo jak na ten silnik i nasze drogi. Poza tym z szesnastek mało jest fajnych felg o szerokości 6.5" - głównie 7". Ja mam 16/6.5 i z tyłu jest niewiele luzu - a opony 195. Jak dasz felgę 16/7 i do tego oponę 215 to może coś obcierać z tyłu. Ale to tylko moje przypuszczenia - pewności nie mam.
    sigpic

    Comment


    • #3
      Kamilen mam 1.4 i do tego felgi 16x7 cali i na tym oponę 205/55/16.
      Nic nie obciera, nic nie chuczy, nic nie jęczy, nic się nie urywa

      Co do wytrzymania przeniesienia napędu to ważna jest waga takiego setupu. Wśród felg są i dość ciężkie i całkiem lekkie - trzeba tylko zwrócić na to uwagę. Bynajmniej nie uważam, żeby jakakolwiek 16 była za ciężka.
      Dla ciekawości dodam, że mój letni setup jest lżejszy od zimowego (195/60/15, felga 15x6,5).
      sigpic

      Comment


      • #4
        Dzięki za odpowiedzi Jednak 205 dadzą radę tylko muszą być lekkie. Skąd wziąć informacje o wadze felgi i opony? W żadnym sklepie internetowym takich informacji się nie podaje.

        Comment


        • #5
          Jednak 205 dadzą radę tylko muszą być lekkie. Skąd wziąć informacje o wadze felgi i opony? W żadnym sklepie internetowym takich informacji się nie podaje.
          Waga opony to raczej nie może być mniejsza. Jest jaka jest. Tak mi się przynajmniej wydaje.
          Co do felg to ja akurat kupowałem sportowe dobrej firmy, a jak wiadomo w felgach do ścigania waga to jedna z podstawowych informacji i nie trudno ją znaleźć.
          Jeśli chodzi o normalne felgi bez sportowego nastawienia to raczej faktycznie ciężko będzie takie info znaleźć. No ale tak jak napisałem - nie sądzę, żeby jakiekolwiek 16" były za ciężkie.. bez przesady. W CTR'ach są 17", a widziałem i na 18", więc spokojnie
          sigpic

          Comment


          • #6
            Aluminiowa felga 16: trzeba przeciętnie liczyć 8-9kg

            Comment


            • #7
              Dzięki wszystkim za info.
              Przez ten czas pogrzebałem na różnych zagranicznych stronach i dowiedziałem się, że "popularne" felgi aluminiowe są najczęściej cięższe od swoich odpowiedników stalowych. Średnia półka to już raczej mniejsza waga. Są jeszcze ultralekkie felgi po 3-4 tyś za sztukę i bardzo lekkie opony (np. pirelli p-zero po 600 za sztukę) to wtedy całe koło będzie ważyło o jakieś 5-6 kg mniej niż oryginalne. Razem jest to około 20 kg mniej masy nieresorowanej. Podobno należy to liczyć podwójnie, bo silnik ma lżej i masa też jest mniejsza. Daje to rzekomo bardzo dużą poprawę osiągów i dynamiki auta. Trochę drogi tuning, ale przynajmniej bezinwazyjny i bardzo dobrze wpływa na "szacun na mieście" :P
              Last edited by kamilen; 25-10-2010, 22:16. Powód: literówki

              Comment


              • #8
                to wtedy całe koło będzie ważyło o jakieś 5-6 kg mniej niż oryginalne
                No żeby osiągnąć aż taką redukcje wagi to wydatek warty jedynie wyczynowego autka - generalnie mega drogo.
                dowiedziałem się, że "popularne" felgi aluminiowe są najczęściej cięższe od swoich odpowiedników stalowych
                .. i to niestety jest prawda. A czuć to od razu przy pierwszej jeździe. Oczywiście mówimy tu o felgach. że tak powiem, "niemarkowych", wtedy bardzo łatwo wpakować się w jakieś ciężkie badziewie.
                Przy felgach znanych firm nie jest już tak źle (i nie mam tu na myśli jedynie tych od sportów motorowych), ale takie firmy najczęściej udostępniają informację co do wagi sprzedawanych felg. Waga zależy często również od wzoru felgi.

                kamilen, a masz już jakieś na oku?
                sigpic

                Comment


                • #9
                  Z w miarę rozsądnych cenowo i wagowo Pro Line PV są dosyć ciekawe. Taka felga 7x16 waży 8kg. Oryginalna stalowa felga od Civica 6x15 waży 9,3kg. Jeśli chodzi o wygląd to podobają mi się też RIAL Milano, Anzio Light, Tsr Lesmo czy Dezent V, ale niestety ciężko jest znaleźć wagę tych modeli. Ideałem była by np. Advan Racing RG czy chociaż Enkei es tarmac, ale to cena mocno przekraczająca mój budżet.
                  Może ktoś z forumowiczów zmieniał koła na ultra lekkie i jest w stanie powiedzieć czy to na prawdę taka odczuwalna różnica w jeździe?

                  Comment


                  • #10
                    Ja mam Advan Racing RS-D i gdybyś spytał mnie o to tydzień temu, powiedziałbym Ci, że różnicy nie ma. Ale jako, że w ostatni weekend wpadł zimowy setup i stalówki OEM to powiem Ci, że różnica jest odczuwalna.
                    Znowu minie trochę czasu zanim się przyzwyczaję :/
                    Jeżeli zejdziesz do 8kg będzie bardzo dobrze, więc nie ma się co martwić
                    sigpic

                    Comment


                    • #11
                      A można wiedzieć kolego gdzie nabyłeś te felgi i jaka ich cena mniej więcej? Advan Racing to jedne z lżejszych felg więc pewnie dla tego odczułeś różnicę po przesiadce. Ja dziś zmieniłem opony z letnich zużytych 185/60r14 na nowe zimowe 185/70r14 i stwierdzam, że też jest różnica. Może to kwestia tego, że powróciłem na zalecany rozmiar a może po prostu większa masa koła ???

                      Comment


                      • #12
                        pozwolę sobie podpiąć się pod temat,mam Civica 5d z silnikiem 1,7 CTDI.Po poprzednim aucie zostały mi prawie nowe zimówki Toyo rozmiar 205/65R15 oryginalne na Hani siedzą 195/60R15.Ze względu na to,że nie ma kupca na te oponki zastanawiam się czy nie wcisnąć je do Hondy,znajomy który ma serwis ogumienia twierdzi że za duże balony.Może doradzicie czy jest szansa jakoś jeździć na takich 205/65,nie będą ocierały nigdzie?

                        Comment


                        • #13
                          OPONY 2001-2005 5D Rozmiar opon przednich i tylnych (tak jak to pisze w bifach niemieckich):
                          195/60R15 88H
                          205/55R16 91V
                          Rozmiar opony zapasowej T125/70D15 95M
                          sam sie zatanawiałem czy ubrać 195/65/15 bo są tańsze od /60/-tek. (kiedyś w innej H miałem wrażenie że jakby auto miało założone "ciężkie" obuwie, po przejściu spowrotem na wymiar nominalny wszystko chodziło lekko)
                          skull, da sie zamontować 205/65/15 ale sam wiesz że reguła jest zwężanie szerokości na zimę, ona na feldze civica bedzie "wyłazic" za felgę będzie wyglądać jak by była niedopompowana, we wnekę nadkola się zmieści.
                          Poza tym jazda w brejach, błocie, koleinach śnieżnych to masakra na takim laciu, to nie będzie ani przyjemne ani bezpieczne, to bedzie walka o utrzymanie sie na drodze a przecież nie o to Ci chodzi.
                          Last edited by rambo7; 25-11-2010, 08:02.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #14
                            Witam!
                            Posiadam od niedawna Honde Civic 2002 rok, 1.6(vtec).W związku ze zbliżającą się zimą musze kupić opony zimowe z felgami..Mam możliwość kupienia felg stalowych wraz z oponami od Hondy Jazz, tylko tam jest rozmiar 175/75 R14.Mam pytanie czy taki rozmiar będzie pasował i jak będzie się na tym jeździło.Z góry dzięki za odpowiedz

                            Comment


                            • #15
                              do Civica może 175 będą miały zbyt słabą nośność (zajedziesz je szybko) wg doboru minimum to 185 małe info tu: https://www.civicforum.pl/showthread.php?t=26339
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment

                              Working...
                              X