Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Zimowki 195/60/r15 a letnie 195/65/r15 - vii gen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Zgadzam się w 100% :-) Wrzucam skan z mojej książki serwisowej... tak dla "potomności".
    Ja przyznam szczerze też zdziwiony jestem, że taka rozbieżność...albo naprawdę coś przeoczyłem, gdyż niemieckiego ni w ząb i opieram się tylko na internetowych translatorach..opony.jpgInstrukcja.jpgInstrukcja1.jpg

    Teraz trzeba to zebrać i coś wybrać hehe..:-) Pzdr.
    Last edited by Maciejo; 12-01-2012, 20:00.

    Comment


    • #17
      a masz jeszcze coś na przed-ostatnich stronach coś w tabelkach? bo ja z dojcz-textu też nic nie kapuje
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #18
        Ja spróbuję coś dzisiaj wrzucić po południu. Będzie łatwiej bo mam polską instrukcję

        Comment


        • #19
          Patrząc na Twój skan Rambo, zastanawiałem się , czy może oznaczenie 1.7 L nie dotyczy Hondy Civic coupe, produkowanej w USA z silnikiem 1700 benzyna (nasze diesle mają chyba oznaczenie 1.7 LS - przynajmniej ja tak mam) - oczywiście to tylko przypuszczenie, bo w dieslu mogły być również wersje L - a wiem, że te COUPE były produkowane w tych latach co nasze i z silnikiem 1.7 benzyna. Może to byłby ślad?
          Popatrzę dzisiaj jeszcze za tymi innymi tabelkami na ostatnich stronach mojej instrukcji- może coś przeoczyłem fakt. Pzdr.

          Comment


          • #20
            nooo poszukaj tabelek tak jak w mojej ksiażce na pewno jest.
            Nie podają żadnych oznaczeń 1,4i ani 1,6v-tec, tu łatwiej sie domyśleć bo takich diesli nie ma.
            Książka jest europejska, ale potwierdzam ten zapis jest niejasny czy chodzi o 1,7 benzyne czy diesla.
            Zakładam że skoro książka zrobiona dla europejczyków i jest po niemiecku auto zrobione w anglii i niedostępne w usa to domniemam że mowa w książce (zresztą książka od diesla) że mowa jest o silnikach 1,4 i 1,6 benzynie i 1,7 dieslu.
            No ale VII 1,7 coupe też był, fakt. Wydaje mi się jednak że mowa o dieslu a nie o 1,7PB no ale łobciąć se nie dam.
            Poprosze jeszcze kolege co ma sedana VII co u niego pisze tylko że on ma 1,6BP.
            Last edited by rambo7; 13-01-2012, 08:26.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #21
              Sedan, przed liftem: Z instrukcji obsługi

              Opony:
              180/70R14 88H
              195/60R15 88H
              P185/70R14 87S
              P185/70R15 86H
              Honda Civic 1.8 i-VTEC 4D

              Comment


              • #22
                możesz to potwierdzić skanem albo foto z ksiażki? bo jeszcze bardziej mi coś tu nie gra rozjeżdzamy sie a nie zblizamy co do ustalenia prawdy szczególnie tu: P185/70R14 87S / P185/70R15 86H.
                coraz bardziej ciekawie sie robi .
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #23


                  Ciekawe jest to określenie GLi i Vti

                  Honda Civic 1.8 i-VTEC 4D

                  Comment


                  • #24
                    Pokuszę się o małe podsumowanie: Optymalny rozmiar to 195/60/15 , bo ten rozmiar spotykamy u każdego z nas i dodatkowo (ja używam go zimą na przykład) - 185/70/14 - węższy i wyższy, to zimą lepiej tak myślę. I to ogólnie chyba tyle. Co Wy na to ;-)?
                    A u mnie było tak... jak ją przywiozłem z Raichu - miała założone 14" (ktoś chyba"bardziej potrzebował" alusy i je odkręcił). Zakupiłem alusy 15" i założyłem to co udało mi się kupić - używki 195/60/15 - wszystko ok, jazda super, na jezdni jak przyklejona - tyle że czasami przycierałem dolną osłoną (bo mieszkam na wygnajewie) na wybojach. Jak się zużyły, zakupiłem 195/65/15 - w instrukcji miałem że można - jest bardziej miękko i - choć to niby niewielka różnica w profilu - nie dobijam dolną osłoną:-). Pomierzyłem też licznik z GPS - przekłamuje o ok. 5km, więc myślę, że może być.
                    Niezmiennie pozostaje niewyjaśnione dla mnie jednak jak można stosować zamiennie 2 profile: 195/60 i 195/65??? Tu się Kolego Rambo zgadzam z Tobą, że to co najmniej dziwne. Pzdr.
                    Last edited by Maciejo; 14-01-2012, 11:24.

                    Comment


                    • #25
                      No to małe podsumowanie:

                      moim zdaniem należy to interpretować tak
                      stosowane rozmiary w VII generacji to:

                      Rozmiar Nominalny 195/60/R15

                      można stosować:
                      185/70R14 88H - 14" x 5 1/2 J oraz dopuszczalnie 14" x 5 1/2 JJ
                      185/65R15 88H - 15" x 6 JJ
                      195/60R15 88H - 15" x 6 J oraz dopuszczalnie 15" x 6 JJ
                      dopuszczalnie 195/65R15 91V - 15" x 6 JJ tylko dla modelu HB po faceliftingu i pod warunkiem wiekszej nośności opony z oznaczeniem nośność/prędkość [91/V]
                      205/55R16 91V - 16" x 6 1/2 J tylko dla HB pod warunkiem większej nośności opony z oznaczeniem nośnośc/prędkość [91/V]




                      więc najwięcej ograniczeń jest dla rozmiaru 195/65/15 bo:
                      można taką oponę założyć pod warunkiem stosowania FELGI 15" x 6 JJ ale nie do felgi 15" x 6 J
                      natomiast Nominalną oponę można zastosować na felgę 6 JJ - ale nie odwrotnie.
                      Zastosowanie profilu [65] przy nośności/prędkości [91/V] tylko dla HB po faceliftingu
                      tak wynika z zapisów książek użytkowania samochodu.

                      ______________________________

                      Zebrane informacje tu:Opony i Felgi do VII generacji 2001-2005 dane fabryczne.
                      https://www.civicforum.pl/showthread...dane-fabryczne
                      Last edited by rambo7; 17-10-2012, 09:39. Powód: edit
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #26
                        czytam i aż ruszyłem tyłek po instrukcje i o to co w niej pisze:


                        sedan poliftowy

                        Comment


                        • #27
                          Uwzględniłem to w całym zestawie możliwych opcji dopobu opon.

                          Tu widać o co mi chodziło 185/65/16 dla 15" x 6JJ - to rozumiem i jeśli bym poszedł w profil [65] to w takiej opcji 185/65/15 dla Felgi 15" JJ.

                          Na oko widać, jak ktoś ubierze 195/65/15 na felge 15" to nadymany jest balooon jak w golfie, może pod warunkiem dochowania nośności opony [91] to dopuszczalne ale nie wiem jak taki balon będzie sie zachowywał na zakrętach.
                          Last edited by rambo7; 16-01-2012, 07:31.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #28
                            ...ale nie wiem jak taki balon będzie sie zachowywał na zakrętach.[/QUOTE]
                            Tak jak pisałem wcześniej - komfort zdecydowanie lepszy, mniejsze ryzyko dobicia podwoziem na wertepach, a różnicy w stosunku do poprzednich 195/60/15 (w zakrętach) nie odczułem (zrobiłem na nich już nieco ponad 30 tys.km i nie narzekam).
                            Last edited by Maciejo; 16-01-2012, 08:44.

                            Comment


                            • #29
                              Pozwolę sobie odświeżyć trochę temat...
                              Maciejo: na jakiej feldze masz te opony 195/65r15? Na 6J czy 6JJ?
                              Wiadomo, że JJ będzie lepiej trzymać oponę przy wyższym profilu, ale czy jest konieczne, aby felga była 6JJ?
                              Wiem, że w innych autach z powodzeniem montują takie opony na felgę 6J. Pytanie czy to jest zgodne ze "sztuką" (abstrahując od zaleceń Hondy)?

                              Comment


                              • #30
                                Zamieszczone przez lmar Zobacz posta
                                Wiadomo, że JJ będzie lepiej trzymać oponę przy wyższym profilu, ale czy jest konieczne, aby felga była 6JJ?
                                Wiem, że w innych autach z powodzeniem montują takie opony na felgę 6J. Pytanie czy to jest zgodne ze "sztuką" (abstrahując od zaleceń Hondy)?
                                właśnie o to chodzi Imar ładnie to przedstawiłeś, i mimo że instrukcja podaje co widać na wklejonych foto, to nie jest tam napisane o tych szczegółach.
                                Więc zakładanie w sposób dowolny w jedną i drugą stronę nie jest bez znaczenia tak jak przytoczyłeś linki do tematu: https://www.felgi.pl/artykul/jak-czy...rzekroju-felgi
                                to zakładanie 195/65r15 Na 6J jest właśnie niezgodne ze sztuką, tak wynika z opisu - ten rant może nie trzymać tej opony podczas ostrego manewru - a bywały takie przypadki!
                                Kierownik Działu Diesla

                                Comment

                                Working...
                                X