Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Zdejmowanie boczka - tylne drzwi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zdejmowanie boczka - tylne drzwi

    Witam,

    Honda Civic VII 5D.
    Mam problem z centralnym zamkiem w tylnych prawych drzwiach. Chciałem się dostać do niego, no i... "poległem" na demontażu plastiku. Zatrzaski ładnie odchodzą, ale nie znalazłem żadnego sposobu na wyjęcie klamki i pokrętła do opuszczania/podnoszenia szyby. Nie widzę na boku żadnych śrub, zaślepek itp.

    Wszystkie dokładniejsze opisy na forum (jeśli dobrze szukałem) dotyczą tylko drzwi przednich, a tam wygląda to dość prosto. Poratujcie jakimś info, jak zrobić to w drzwiach tylnych.

    Z góry dziękuję i pozdrawiam!

  • #2
    tylne jeszcze prościej jak przednie. Więc tak:
    1. we wnęce klamki wew. jest plastikowa zaślepka - wyjmujesz próbówką - tam są 2 wkręty - wykręcasz - delikatnie odpinasz cięgno z zaczepu i wyjmujesz obudowę klamki.
    2. śrubokrętem odpinasz korbkę (spinka jest między tapicerką klamką) trzeba tam wcisnąć śrubokręt i pomału delikatnie wypiąćspinkę - korbka sama zejdzie.
    3. od spodu szarpiesz za tapicerkę i odejdzie - sprawdź stan odczepionych zatrzasków.
    4. cała tapicerkę do góry - i zdjęta.
    5. C_Z - najpewniej spalił się silniczek który podnosił cięgno. (nie ma sensu tego naprawiać silniczek jest jak od zabawki made in china) - możesz cienkim długim śrubokrentem krzyżak wykręcić korpus zamka z silniczkiem - ale to trudne i nie ma sensu.
    6. kupujesz siłownik suwakowy za 5-10zł na allegro.
    7. wiercisz 2 dziurki w karoserii o rozstawie mocowania suwaka - suwak montujesz wewnątrz (między szybą a blachą) nie po str tapicerki - tylko w środku!!!) - sprawdzasz miejsce czy szyba będzie sie bez problemów zsówaćna dół.
    8. trasujesz - wiercisz - montujesz siłownik - zabezpieczasz byle farbą miejsca wierceń - regulujesz cięgno suwaka.
    9. siedziesz w aucie - i regulujesz ustawienie by dobrze zamykało - otwierało.
    10. skręcasz spowrotem tapicerkę.
    11. wszystko rób powoli !!! nic na siłę !!!

    2a. zapomniałem dodać punkt - chyba jeszcze musisz rozebrać - Uchwyt za który sie zamyka drzwi by go rozebrać trzeba rozpołowić ten uchwyt - dosłownie - jest szczelina piędzy plastikami - wzdłóż. wsówasz cienki śrubokręt i naciskasz w dół i zatrzaski puszczą - masz dostęp do 2 dużych żółtych wkrętów musisz je odkręcić - one też trzymają tapicerkę !
    Last edited by Gość; 29-09-2009, 09:47. Powód: EDYCJA
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Wreszcie mogłem znów się tym zająć, więc odpowiadam.

      Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
      1. we wnęce klamki wew. jest plastikowa zaślepka - wyjmujesz próbówką - tam są 2 wkręty - wykręcasz - delikatnie odpinasz cięgno z zaczepu i wyjmujesz obudowę klamki.
      Na górnej krawędzi tej prostokątnej zaślepki jest nawet małe podłużne wycięcie, w które trzeba włożyć wkrętak. Nie zauważyłem tego wcześniej.

      Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
      2a. zapomniałem dodać punkt - chyba jeszcze musisz rozebrać - Uchwyt za który sie zamyka drzwi by go rozebrać trzeba rozpołowić ten uchwyt - dosłownie - jest szczelina piędzy plastikami - wzdłóż. wsówasz cienki śrubokręt i naciskasz w dół i zatrzaski puszczą - masz dostęp do 2 dużych żółtych wkrętów musisz je odkręcić - one też trzymają tapicerkę !
      A to bardzo ważny punkt. Po odchyleniu boczka widać, że trzymają go na środku jakieś śruby. Nie wpadłbym na to, że trzeba wyrwać całą przednią część uchwytu. Cały podłużny element jest u mnie przykręcony pięcioma śrubami (tak, jak napisałeś - tylko te dwie duże trzymają plastik).

      Dziękuję bardzo za pomoc. Drzwi rozebrane, siłownik wykręcony. Wygląda na to, że jest dokładnie tak, jak zakładałeś. Poszukam czegoś na wymianę, a jak się nie uda - zamontuję suwakowy.
      Last edited by Gość; 11-10-2009, 19:19. Powód: uściślenie dot. śrubek ;)

      Comment


      • #4
        ja "rozebrałem" ten cały Oryg zamek zintegrowany z siłownikiem - tzn zdemolowałem bo jak zauważyłeś jest to zrzewane na satałe. W środku okazało się że jest silniczek - taki z chińskiej zabawki - TRAGEDIA jaki szajs! jak to działało do tej pory to nie wiem!? wywaliłem to z silniczkiem a zamontowałem sam zamek spowrotem. Zamontowałem zwykły jak pisałem suwakowy zajęło mi to 15 min (wiercenie pasowanie z szybą itd - w ASO pytałem ja sobie z tym radzą? - powiedzieli mi że dokładnie tak jak zrobiłem - czułem sie dumny !) Jedna jest różnica - suwakowy szarpie cięgnami i chodzi głośno ! silniczki bardzo ładnie pomału zamykały bezszelestnie, to było takie przyjemne. Ale ja nie mam mrugania światłąmi ani syreny - więc teraz jak mi szarpną zamki to z 5m słysze ze się zamknęły drzwi, co mi pasuje a nie łażić sprawdzać czy sie "Locki" schowały. Pozdrawiam.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Dzień dobry Szanowna Grupo !

          Również zabrałem się za demontaz jednych z boczku w tylnych drzwiach. Poległem na pkt drugim

          2. śrubokrętem odpinasz korbkę (spinka jest między tapicerką klamką) trzeba tam wcisnąć śrubokręt i pomału delikatnie wypiąćspinkę - korbka sama zejdzie.

          Skrupulatnie jak na moje możliwości przeszukałem oba fora o civicach i nigdzie nie znalazłem chociaz zdjęcia gdzie dokładnie wsadzić płaski śrubokręt w taki sposób by nie uszkodzić plastiku. "Spinka jest między tapicerką a klamką" gdzie dokładnie? Proszę o wyrozumiałość i dziękuję za każdego posta. Pozdrawiam

          Comment


          • #6
            20230709_121657.jpg

            Przesyłam zdjęcie, jeśli mógłby ktoś naniesc chociaz strzałkę będę wdzięczny.

            Comment


            • #7
              Zależy jak spinka jest naniesiona, u mnie była w przeciwną stronę niż rączka. Musisz pociągnąć (Albo odchylić, zobacz z której strony masz część zamkniętą spinki, nie nóżki) do siebie całą rączkę (nie kółko, całą) i pod tym znajduje się blokada. Najłatwiej przytrzymać rączkę płaskim długim śrubokrętem tak aby została szpara, potem zabrać kółko od kluczy, tylko takie grube i solidne, wtedy łapiesz odgiętą częścią tą spinkę i wyrywasz. Ew. możesz spróbować innym płaskim śrubokrętem. Jak boisz się o plastiki to na śrubokręt trochę taśmy izolacyjnej.

              obraz_2023-07-09_181648219.png obraz_2023-07-09_181658031.png
              sigpic

              Comment


              • #8
                Albo polecam wsunąć pomiędzy ten plastik a rączkę jakiś kawałek mocnego i jednocześnie cienkiego materiału np. coś w stylu nogawki od spodni i spróbować nią "przepiłować" ten zaczep ciągnąc raz materiał z jedną raz drugą ręką i powinna spinka odskoczyć, a wtedy wystarczy już tylko pociągnąć korbkę i zejdzie.

                Comment


                • #9
                  Teraz wszystko jest jasne i klarowne. Cala reszta poszła bez problemu. Siłownik wymieniony, drzwi znow sprawnie sie zamykają. Drzwi skręcone. Dziękuję i pozdrawiam. Jeśli ktoś miałby ten sam problem to polecam obojętnie z jakiej aukcji na allegro kupno siłownika centralnego zamka do Civica vii i przełożenie silniczka. (Obudowa silniczka trzyma się na dwóch śrubkach i tylko te należy wykręcić, po czym delikatnie umiejętnie go wyciągnąć, po wymianie silniczka w obudowie zrobic nowe nawierty i skrecic lub skleic klejem do plastiku) pozdrawiam

                  Comment

                  Working...
                  X