Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Renowacja lamp - możliwe opcje, trwałość, prostota wykonania.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Renowacja lamp - możliwe opcje, trwałość, prostota wykonania.

    Mam problem ze swoimi lampkami w polifcie, niby są ori. ale świecą jak tanie zamienniki depo. Obstawiam mocno zżółknięty klosz, teraz zastanawiam się jak to ogarnąć, na początku myślałem nad papierkami ściernymi + polerka + lakier 2-składnikowy, wiem że byłoby najtrwalej i efekt byłby najlepszy, z tym że mam kilka czynników: Brak garażu - wszędzie pyłki, w szopce niezbyt to malować bo zachlapię lakierem wszystko w około, zapier***ające wszędzie 500+ (Niedługo 800+) sąsiadów które potrafią mi zabrać grzechotkę czy klucze jak robię coś pod maską, dodatkowo latające po wspólnym podwórku piłki, styropianowe samoloty, patyki, i cholera wie co im przyjdzie do głowy. (Plastikowa lub kartonowa pokrywa nie zdaje egzaminu, można się domyślić dlaczego xd). Zostaje mi pasta polerska (K2 lub inny specyfik, liczę na rekomendacje) + folia lub już naprawdę w ostateczności lakier lub klar, widziałem u łysego z M4K ten pierwszy sposób i robi niesamowite wrażenie ale no jak mówię, nie mam możliwości pojechać gdzieś na 2-3 dni i robić tego na spokojnie bez obawy że ktoś mi ukradnie lampy, uszkodzi, popsuje pracę. Liczę na jakieś rady czy pomysły jak to zrobić w obecnych warunkach. Wstawiam fotkę jak to wyszło ręczną polerką na padach z aliexpress + pasta K2 do lakieru przeterminowana o 3 lata. (lewa po, prawa przed).

    obraz_2023-07-19_224403231.jpg

    I jak wygląda sprawa z legalnością delikatnego przydymienia tylnych lamp? W zderzaku fabrycznie montowane są odbłyśniki, więc nie powinno być problemu. Nie chcę zrobić jej w całkowitą czerń, po prostu lekką ją przyciemnić.
    Last edited by PrezeS_2714; 19-07-2023, 23:08.
    sigpic

  • #2
    Ja już w swoim życiu kilkanaście lamp zrobiłem, na koniec malowałem klarem, jechałem czajniczkiem z K2, nakładałem wosk oraz nakładałem ceramikę. Jednak pierwszy etap zawsze jest taki sam papiery wodne od 800 do 3000 oraz polerka. Pod klar i czajniczek spokojnie można skończyć na papierze 2500 w przypadku czajniczka a 2000 w przypadku lakierowania również pomijałem polerkę przy tych sposobach wykończenia.
    Tak jak pisałeś najtrwalsze jest lakierowanie, po czajniczku efekt też jest bardzo dobry ale nie wiem jak z trwałością bo tą metodą robiłem lampy ze dwa miesiące temu dopiero. Wosk jest najmniej trwały i ja zalecałbym co miesiąc go nakładać, natomiast ceramikę raz w roku. Lampy po polerowaniu musisz zabezpieczyć bo będą szybciej żółknąć jak w tej chwili.

    Co do przyciemnienia tylnych lamp to sam chciałem taki zabieg zrobić u siebie, ale odpuściłem. Nie chcę przedkładać wyglądu na bezpieczeństwo, wiem że można delikatnie przyciemnić, ale zawsze to ogranicza świecenie tylnych lamp ....
    Moja ko-Hanka http://www.civicforum.pl/showthread....ck-Mój-TYPE-R

    Szerszeń by grzes41gt https://www.civicforum.pl/showthread...�-by-grzes41gt
    sigpic

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez grzes41gt Zobacz posta
      Pod klar i czajniczek spokojnie można skończyć na papierze 2500 w przypadku czajniczka a 2000 w przypadku lakierowania również pomijałem polerkę przy tych sposobach wykończenia.
      i po tym 2500 stosuje się czajniczek i wychodzi powierzchnia gładka? Pytam na przyszłość bo akurat nie mam takiej potrzeby a stosowałem tylko klasyczne polerki.
      Zamieszczone przez PrezeS_2714 Zobacz posta
      I jak wygląda sprawa z legalnością delikatnego przydymienia tylnych lamp? W zderzaku fabrycznie montowane są odbłyśniki, więc nie powinno być problemu. Nie chcę zrobić jej w całkowitą czerń, po prostu lekką ją przyciemnić.
      Jak masz trochę zdolności i kupisz dobra folię to możesz je okleić - jak ktoś się bardzo przyczepi zdejmiesz folie. Jak kupisz najjaśniejsza to właśnie wyjdzie efekt podobny do przydymienia - na pewno zostaną kolory i widoczność. Tyle, że trzeba jednak wprawy na to...
      Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
      Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez Lcfr Zobacz posta
        i po tym 2500 stosuje się czajniczek i wychodzi powierzchnia gładka? Pytam na przyszłość bo akurat nie mam takiej potrzeby a stosowałem tylko klasyczne polerki.
        Tak dokładnie. Ostatnio robiłem tylne lampy z BMW to jedną musiałem przejechać 2000 papierem z powrotem bo para z czajniczka nie chciała siadać po przejechaniu papierem 2500, nie wiem od czego to zależy że jedna wyszła super po 2500 a druga po 2000
        Moja ko-Hanka http://www.civicforum.pl/showthread....ck-Mój-TYPE-R

        Szerszeń by grzes41gt https://www.civicforum.pl/showthread...�-by-grzes41gt
        sigpic

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez grzes41gt Zobacz posta
          Jednak pierwszy etap zawsze jest taki sam papiery wodne od 800 do 3000
          I właśnie tego chcę uniknąć, nie to że boję się o uszkodzenie lamp, po prostu wiem że nawet postawienie wiadra/miski z wodą skończy się wylaniem po paru minutach bo szczyle będą w nią kopać piłką. W domu nie ma szans, nie mam gdzie tego zrobić.

          Zamieszczone przez grzes41gt Zobacz posta
          po czajniczku efekt też jest bardzo dobry ale nie wiem jak z trwałością
          Widziałem to u Grzesia Dudy i na kanale Miłośnicy Detailingu, czytając komentarze podobno trzymają do pół roku. Też się nad tym zastanawiałem ale jednak 140 złotych za taką imprezę to trochę za dużo. Pamiętam też "magiczne ściereczki" które ściągają starą folię i za pomocą innej jest nakładana. 50 złotych to nie tak dużo, tylko wtedy auto nie może dotknąć wody przez 3 dni, na dworze tej gwarancji nie mam.

          @grzes41gt Jeśli możesz to poleć jakiś klar i ceramikę do lamp bo z tego co piszesz to głębiej siedzisz w tym temacie, nie chcę wtopić kasy i zrobić to raz a dobrze żeby za miesiąc czy dwa tego płatami nie ściągać przez zakup jakiegoś dziadostwa.
          sigpic

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez PrezeS_2714 Zobacz posta
            I właśnie tego chcę uniknąć, nie to że boję się o uszkodzenie lamp, po prostu wiem że nawet postawienie wiadra/miski z wodą skończy się wylaniem po paru minutach bo szczyle będą w nią kopać piłką. W domu nie ma szans, nie mam gdzie tego zrobić.
            Bez tego etapu to nic sensownego nie zrobisz, musisz "zedrzeć" utlenioną warstwę powierzchni lampy a nie zrobisz tego inaczej jak papierami wodnymi.

            Zamieszczone przez grzes41gt Zobacz posta
            Pamiętam też "magiczne ściereczki" które ściągają starą folię i za pomocą innej jest nakładana. 50 złotych to nie tak dużo, tylko wtedy auto nie może dotknąć wody przez 3 dni, na dworze tej gwarancji nie mam.

            @grzes41gt Jeśli możesz to poleć jakiś klar i ceramikę do lamp bo z tego co piszesz to głębiej siedzisz w tym temacie, nie chcę wtopić kasy i zrobić to raz a dobrze żeby za miesiąc czy dwa tego płatami nie ściągać przez zakup jakiegoś dziadostwa.
            "magicznych" ściereczek nie używałem, ale w samą koncepcję ich działania nie wieżę zbytnio. Pewnie zadziałają tak samo jak kwasowy środek do felg który jest w stanie "zdjąć" zżółkniętą warstwę z lampy.

            Klar dwuskładnikowy kupowałem w sklepie z lakierami do samochodów, natomiast jeśli chodzi o ceramikę to np. od Carpro Dlux, możesz nią zrobić felgi, końcówki wydechu, plastiki czy lampy
            Moja ko-Hanka http://www.civicforum.pl/showthread....ck-Mój-TYPE-R

            Szerszeń by grzes41gt https://www.civicforum.pl/showthread...�-by-grzes41gt
            sigpic

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez grzes41gt Zobacz posta
              Bez tego etapu to nic sensownego nie zrobisz, musisz "zedrzeć" utlenioną warstwę powierzchni lampy a nie zrobisz tego inaczej jak papierami wodnymi.
              Skoro innej opcji nie ma, to trzeba będzie. Auto w ogłoszeniu miało cudne lampy, jak nowe. Sprzedający zapewniał mnie o pełnej regeneracji, po tygodniu całe zżółkły jak po zwykłej paście polerskiej. W tygodniu postaram się tym zająć, liczę na efekt chociaż 80% jak z fabryki.
              sigpic

              Comment


              • #8
                Jeszcze pytanko do tylnych lamp, robił ktoś lampy w stylu USDM? Jak to wygląda z legalnością i przeglądami?
                sigpic

                Comment


                • #9
                  A co chodzi ze stylem USDM? W pomarańcze chcesz iść czy jak?

                  Co do lamp do dam Ci dobrą poradę. Wyłącznie lakierowanie. Zdemontuj przedni zderzak i zdejmij lampy. Jak zdejmiesz zderzak od razu sprawdzisz sobie parownik czy nie wymaga wymiany (tłuste zapocenia lub świecenie w świetle UV), bo jest duża szansa, że będzie wymagał w niedługim czasie. Zdemontuj też tylne lampy i je też polakierujesz, przy okazji przyciemnisz (w graniach rozsądku). Demontujesz lampy, robisz obróbkę papierami, oklejasz do malowania i lecisz do lakiernika żeby pomalował. Jak będziesz miał tak przygotowane to dla lakiernika to jest 30 minut roboty (odpada przygotowanie). Odbierasz lampy na drugi dzień i montujesz.\

                  Ja zawsze w swoich autach maluje bezbarwnym bo to jedyne sensowne rozwiązanie. Co do przyciemniania to przednie też możesz przyciemnić (mniej) i nikt nie powinien się doczepić bo to praktycznie nie wpływa na jasność.
                  Co do jasności świecenia lamp to na bank soczewki trzeba by umyć. Jak chcesz dobrego świecenia to tylko takie rozwiązanie

                  Przy okazji pozbędziesz się tego durnego, pękającego adaptera.

                  Zobacz jak temat wygląda
                  Auto kierownika: Honda Civic VIII gen (FD7) Comfort, R18A2, 2011r. Był Civic VI 1.4 MB2 1995r., Accord VI 1.8 CH6 2001r.
                  Auto kierowniczki: Honda Civic VII gen (EU8) LS, Hatchback 5d, D16V1 2004r.

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez pablo_see Zobacz posta
                    A co chodzi ze stylem USDM? W pomarańcze chcesz iść czy jak?
                    Nope, chodzi o efekt świecenia górnej i dolnej części lampy, tam gdzie jest przeciwmgielne. Jedynie boję się o przegląd i zabranie dowodu.

                    obraz_2023-07-22_175353837.png

                    Zamieszczone przez pablo_see Zobacz posta
                    Co do przyciemniania to przednie też możesz przyciemnić
                    Mój kolega ze szkoły miał takie coś w Madzi 3, w nocy strasznie lipna była widoczność w nocy.

                    Zamieszczone przez pablo_see Zobacz posta
                    Zdemontuj też tylne lampy i je też polakierujesz
                    Jednak dam sobie spokój, efekt jest mocno przeciętny i wychodzą bardziej żółte po takim przyciemnianiu.

                    Zamieszczone przez pablo_see Zobacz posta
                    Ja zawsze w swoich autach maluje bezbarwnym bo to jedyne sensowne rozwiązanie.
                    Zwykłym, czy mieszany w lakierni z jakimiś dodatkami?
                    Last edited by PrezeS_2714; 22-07-2023, 18:08.
                    sigpic

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez PrezeS_2714 Zobacz posta
                      Zwykłym, czy mieszany w lakierni z jakimiś dodatkami?
                      Normalny, dwuskładnikowy bezbarwny od Novola, z pistoletu.
                      Auto kierownika: Honda Civic VIII gen (FD7) Comfort, R18A2, 2011r. Był Civic VI 1.4 MB2 1995r., Accord VI 1.8 CH6 2001r.
                      Auto kierowniczki: Honda Civic VII gen (EU8) LS, Hatchback 5d, D16V1 2004r.

                      Comment


                      • #12
                        Ile tego potrzeba? Puszka 250ml wystarczy na 2 lampy? Strasznie drogie te 2-składnikowe, ponad 100 za 200ml.
                        sigpic

                        Comment


                        • #14
                          A tu masz 40 zł taniej ten sam lakier. Nie dajmy się zwariować żeby przepłacać za to, że ktoś dopisał, że jest do lamp. Nie ma tam magicznych składników. Po malowaniu wygrzać podczerwienią i będzie git
                          Auto kierownika: Honda Civic VIII gen (FD7) Comfort, R18A2, 2011r. Był Civic VI 1.4 MB2 1995r., Accord VI 1.8 CH6 2001r.
                          Auto kierowniczki: Honda Civic VII gen (EU8) LS, Hatchback 5d, D16V1 2004r.

                          Comment


                          • #15
                            20241013_131353.jpg

                            Panowie wczoraj około godziny 10 rano przygotowałem lakier bezbarwny Refinish System MS CLEAR 2K. Czy nadaj się on jeszcze do uzytku? Zdjęcie to próba prysniecia na szybę. Oczywiście jest to farba 2 składnikowa w sprayu.
                            Last edited by gkill; 13-10-2024, 13:24.

                            Comment

                            Working...
                            X