Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Zmiana tarcz w polifcie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zmiana tarcz w polifcie

    Zegary ze sporta z białymi tarczami są kozackie, zastanawiam się czy da się jakoś przełożyć tarcze w ledowych zegarach z polifta na własne, lub cały licznik. Jeśli ktoś próbował już je otwierać i ma jakieś zdjęcia to chętnie przyjmę. Projekt tarcz wykonam sam bo nie jest to trudne.
    sigpic

  • #2
    Otwierałem cały licznik poliftowy, bo dolutowywałem w nim diody oraz zmieniałem całą prawą stronę, bo brakowało mi ikonki świateł przeciwmgielnych z przodu. Ogólnie wszystko jest na zatrzaski i polecam to rozbierać w domu, a nie w zimnym garażu, bo zatrzaski są delikatne. Całość zatrzasków widać, więc nie ma nic ukrytego. Ogólnie płytki licznika(te co mają wskazówki, cyferki czy ikonki) są podzielone na 3 osobne części i można demontować je pojedynczo, ale jak jest potrzeba dostać się do samej płytki pod spodem to i tak trzeba rozebrać całość. Zdjęć niestety nie mam, ale mogę zrobić zdjęcia "dawcy" czyli rozebranego na części licznika jak go znajdę gdzieś w garażu.
    Najtrudniejszy etap to wyjęcie i włożenie na miejsce wskazówek - są bardzo delikatne i trzeba je lekko podważyć i wyciągnąć do góry, ale aby potem trafić nimi na miejsce to trzeba "pokombinować". Same wskazówki ustawiałem na włączonym zapłonie - wtedy wkładałem wskazówkę paliwa tak, aby była w tej samej pozycji co wcześniej, podobnie z temp. płynu chłodniczego - tutaj zagrzałem samochód i wsadziłem wskazówkę w połowie skali. Co do prędkości i obrotów - zrobiłem to tak - wrzuciłem cały samochód na kobyłki, aby koła nie dotykały ziemi, podpiąłem czytnik pod OBD2 i ustawiłem na odczyt parametrów na żywo - chodziło mi o obroty i prędkość i wtedy trzymając nogą gaz tak aby było 2000 obr/min włożyłem wskazówkę od obrotomierza i jeszcze sprawdziłem czy na innych obrotach też się pokrywa - pokrywało się więc uznałem, że jest ok. Podobnie z prędkością, z racji tego, że samochód wisiał na kobyłkach - wrzuciłem bieg i dałem gazu tak, aby komputer pokazywał, że "jedziemy" 60 km/h i trzymając tak prędkość i nogę też włożyłem wskazówkę na swoje miejsce i sprawdziłem jeszcze dla innych prędkości - 20, 40, 80, 100 i było git więc na tym zakończyłem ustawianie od nowa wskazówek i jeżdżę tak już ponad rok i cały czas działają dobrze, no w sumie może wskaźnik poziomu paliwa bym poprawił, bo za szybko włącza mi się rezerwa, ale i tak jeżdżę na LPG, więc ten wskaźnik mnie aż tak nie interesuje.

    Comment

    Working...
    X