Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Drzwi do wersji EU z GB przekładka instalacji.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Drzwi do wersji EU z GB przekładka instalacji.

    Witam,
    Nie jestem pewien czy odpowiedni dział, więc proszę moderatorów o ewentualne przeniesienie...
    Przez własną głupotę straciłem drzwi w swojej Hondzie - prawy przód. Tyle szczęścia w nieszczęściu, że udało mi się znaleźć szybko drzwi w kolorze, tylko że od wersji angielskiej. O ile drzwi już przełożone i jeździć się - powiedzmy, że w miarę potrzeb - da, to sen z powiek spędza mi połączenie wszystkich mechanizmów. I teraz pytanie, może ktoś to robił, czy dobierał się do mechanizmu szyby, zamka itp., bo ja nie i nie bardzo wiem jak do ewentualnego swapu się przygotować, na co zwrócić uwagę i co z czym, bo nigdy tego nie robiłem i w żadnym samochodzie jeszcze do tego się nie dobierałem...

    Bo nic nie da się połączyć - wiadomo - lusterko zostaje stare i głośnik, więc to pomijam, bo z tym nie ma problemu.
    Co będzie lepsze - przezbrajać całe drzwi, tzn wyjąć swój stary mechanizm szyby, zamka itp i włożyć do drzwi angielskich ? Chyba wszystkie otwory powinny pasować ? Może da się to tylko podłączyć robiąc jakieś 'poprawi' w kostkach angielskich ? Chciałem to zrobić tak, żeby kostkę od mechanizmu szyby - szcześciopinową w wersji GB - odciąć i połączyć ze swoją starą - dwupinową, bo kable od mechanizmu szyby do kostki kolorami się zgadzają w obu przypadkach. Przecież pozostałe kable od sterowania pozostałymi szybami w tym wypadku nie są mi w ogóle potrzebne...

    Problem pojawia się przy centralnym, bo w wersji angielskiej od mechanizmów zamka idzie 2 kostki wyprowadzone na drzwi, a u siebie kostkę wypinałem bezpośrednio z mechanizmu i tu sobie chyba nic nie 'ułatwię'.

    Proszę o jakieś sugestię, bo nie wiem jak temat podejść. Nie wydaje się to na tyle skomplikowane, żeby oddawać to do jakiegoś magika, żeby to zrobił... Może się mylę ?
    Od razu mowię, że moje stare drzwi nie nadawały się do naprawy ani do ponownego założenia, więc to jest złom.

    Z góry dziękuję i pozdrawiam.

  • #2
    Uzupełniam temat na prośbę r7.

    A więc temat szyby na dzień dzisiejszy zamknięty - wszystko pięknie działa.

    Pozostaje problem CZ. Dorzucam fotki dla zobrazowania:

    Drzwi w wersji GB + wiązka z mojego auta:

    IMG_20180628_164848.jpg
    IMG_20180628_164903.jpg


    a w wersji EU ten temat jest rozwiązany miejscem bezpośrednim na kostkę w samym mechanizmie:

    IMG_20180628_164942.jpg

    Co tu będzie najlepszym rozwiązaniem w tym wypadku, zeby to jakoś połączyć ?

    Comment


    • #3
      trzeba to uporządkować Montaż siłownika typu Slave w tylnych drzwiach Civic 5D 2001-2005
      tutaj jest trochę informacji z których trzeba skorzystać.

      Na podstawie fotek które wkleiłeś:
      foto 1. biała kostka 3 pinowa od sterowania C-Z, musi być wpięta do kostki - zerknij do mauala co podałem, brakuje w twoich drzwiach wiązki z kostką. Duża kostka nie jestem pewny ale od panelu sterowania szybami.
      foto 2. kostka 2 i 3 pinowa idzie do gniazd w foto 3.
      foto 3. są to drzwi GB czyli drzwi kierowcy, w siłowniku nie widzę na foto czy gniazda mają 3 piny i 2 piny (2 chyba widzę).

      najlepiej było by mieć wiązkę z zdemolowanych drzwi i przełożyć do anglika.
      Teraz nie powiem po kolei co i gdzie dlatego podałem link wyżej do manuala i tam czytaj pomału i otwieraj każdy link b ędą tam kolejne foty, instrukcje i podpowiedzi. Jak dobrze pooglądasz linki i foty z manuala to tam są pokazane chyba (nie wiem czy cała instalacja) ale szczegóły gdzie konkretnie jaki kabel wetkać.

      nie widzę najważniejszej rzeczy - bo drzwi masz już ubrane, kluczowe jest wiedzieć jakie przewody znajdują się w przelotce między karoserią i drzwiami?
      Przepchałeś jakieś kable? spiąłeś 2 kostki w peszlu drzwi? jakie kable z karoserii zostały przeciągnięte do drzwi?
      o tą kostkę mi chodzi, jakie kable ida z kabiny przez tę kostkę do drzwi które zamontowałeś/?

      Kostka do drzwi civic vi coupe ej8



      tu instalację nieco widać:
      Kostka w drzwiach



      Prześledź cały ten wątek i czytaj opisy, bo wszystkiego na foto pokazać się nie da:
      Siłownik (silniczek) zamka centralnego, Honda Civic

      oraz
      Centralny zamek. Jak podłączyć siłownik Master 5D.
      Last edited by rambo7; 28-06-2018, 22:10.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
        Na podstawie fotek które wkleiłeś:
        foto 1. biała kostka 3 pinowa od sterowania C-Z, musi być wpięta do kostki - zerknij do mauala co podałem, brakuje w twoich drzwiach wiązki z kostką. Duża kostka nie jestem pewny ale od panelu sterowania szybami.
        Obie kostki są z drzwi GB. Tak samo myślę o tej dużej kostce, więc jest mi niepotrzebna. Mała kostka 3 pinowa do CZ- ok tylko nie pasuje do mojej wiązki kabli z auta.

        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
        foto 2. kostka 2 i 3 pinowa idzie do gniazd w foto 3.
        dokładnie tak tylko, że na foto 3 są moje zdezelowane drzwi, stare. Czy jedynym wyjściem jest wyjęcie starego zamka i włożenie do drzwi GB ?

        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
        foto 3. są to drzwi GB czyli drzwi kierowcy, w siłowniku nie widzę na foto czy gniazda mają 3 piny i 2 piny (2 chyba widzę).
        a właśnie, że nie ! tu są moje drzwi stare, zdezelowane ! i z tego co wyczytałem, to muszę podłączyć tylko 2 pinową kostkę, ta 3-pinowa jest nieużywana.

        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
        najlepiej było by mieć wiązkę z zdemolowanych drzwi i przełożyć do anglika.
        zrobiłem to ze sterowaniem szyby. Tam jest wiązka. Innych kabli nie ma... Są tylko miejsca na wpięcie kostki bezpośrednio do siłownika c-z jak na foto 3.

        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
        nie widzę najważniejszej rzeczy - bo drzwi masz już ubrane, kluczowe jest wiedzieć jakie przewody znajdują się w przelotce między karoserią i drzwiami?
        Przepchałeś jakieś kable? spiąłeś 2 kostki w peszlu drzwi? jakie kable z karoserii zostały przeciągnięte do drzwi?
        r7, cała instalacja idzie z karosierii, to co było wcześniej podpięte z instalacji auta jest w peszlu i przełożone do drzwi. Problem jest tylko z tym cholernym podłączeniem C-Z. Jeszcze raz powtarzam - w moich starch drzwiach (foto3) czy tak samo jak np. tu:



        miejsce na kostki - idące z instalcji auta, z karoserii - z foto 2 - jest bezpośrednio w C-Z !

        A z drzwi anglika właśnie idzie wiązka z kostkami do wpięcia w instalacje, co właśnie nie pasuje do siebie...

        Może da się jakoś przerobić te kostki ? Moją, która idzie z instalcji dwu pinową jakoś połączyć z tą kostką mała białą co wychodzi z okablowania drzwi anglika ? Miałoby to sens ? Do okablowania anglika założyć taką kostkę, żeby dało radę ją spiąć z moją kostką instalacji auta, z karosierii ?

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez Adzio Zobacz posta
          Mała kostka 3 pinowa do CZ- ok tylko nie pasuje do mojej wiązki kabli z auta.
          no bo nie widzę części instalacji w twoim bolidzie. Dlatego pokazałem linki ...widzisz że do tej kostki jest podpięta jakaś instalacja. W związku z tym że to jest kostka 3 pinowa nie wiem czy musi być zapięta? być możę nie bo to jest kostka sterowania a ta występuje w drzwiach kierowcy a my tu robimy C-Z w drzwiach pasażera - przód (więc okaże się).
          Zamieszczone przez Adzio Zobacz posta
          Czy jedynym wyjściem jest wyjęcie starego zamka i włożenie do drzwi GB ?
          no, dokładnie tak. (najlepiej wszystko przełożyć do drzwi GB).
          FOTO3:
          Zamieszczone przez Adzio Zobacz posta
          tu są moje drzwi stare, zdezelowane ! i z tego co wyczytałem, to muszę podłączyć tylko 2 pinową kostkę, ta 3-pinowa jest nieużywana.
          aaa no to tylko kostka 2 pinowa. Strona pasażera (drzwi przód prawy) nie ma zarządzania sterowaniem - jest tylko zamknij / otwórz - czyli kostka 2 pionwa na 2 kable.
          Zamieszczone przez Adzio Zobacz posta
          Są tylko miejsca na wpięcie kostki bezpośrednio do siłownika c-z jak na foto 3.
          czyli dobrze, czyli potwierdza to że bawimy się w C-Z w części tzw. SLAVE. (Tylko drzwi kierowcy są ze sterowaniem tzw. Master /w maualch to tam gdzie jest 5 kabli/ Tu u ciebie będzie prościej bo tylko SLAVE czyli tylko sterowanie zamknij otwórz - tym się bawimy.
          Zamieszczone przez Adzio Zobacz posta
          w moich starch drzwiach (foto3) czy tak samo jak np. tu:
          no wiec tylko sterowanie SLAVE - zamknij otwórz.

          W takim razie zrób próby "na sucho". tj, do istniejących kabli co pokazałeś na foto 2 - wymontuj i zapnij siłownik ze starych drzwi czyli ten co tu wkleiłeś i widać tam 2 piny - zapnij wtyczki. Wtyczkę3 pinową wepnij w zaśpepkę 3 pinową wiadomo ona nie będzie potrzebna ale niech siedzie w tym gnieździe.

          Próbuj działać pilotem, kombinuj tak by sprawdzić czy będzie reagować zamek? - jak tak to spraw sprosta wyjmujesz ten co siedzi i wkładasz ten co wymontujesz.
          Auto musi mieć zamknięte drzwi gdy będizez robił próby zamykania otwierania bo inaczej C-Z nie pracuje - to wiesz. Więc musisz siedzieć w środku i się bawić podłączając zamek do wtyczki 2 pinowej.

          Zamieszczone przez Adzio Zobacz posta
          A z drzwi anglika właśnie idzie wiązka z kostkami do wpięcia w instalacje, co właśnie nie pasuje do siebie...
          Może da się jakoś przerobić te kostki ? Moją, która idzie z instalcji dwu pinową jakoś połączyć z tą kostką mała białą co wychodzi z okablowania drzwi anglika ? Miałoby to sens ? Do okablowania anglika założyć taką kostkę, żeby dało radę ją spiąć z moją kostką instalacji auta, z karosierii ?
          nie rozumiem, bo nie mam tego przed oczami, ale inaczej mówiąc:
          Foto 1. - te kostki są nieważne - nie gadamy o nich.
          Foto 2. Są tam 4 kostki. Duża i mała biała płaska - nie ważne, nie gadamy o nich. Interesują nas 2 Szare kostki 2 pinowa i 3 pinowa. Te kostki wpinasz do zamka na foto 3. - najlepiej do wymontowanego siłownika ze starych drzwi i wpinasz "na sucho" bez montażu na razie do drzwi - sprawdzasz czy działa?
          Last edited by rambo7; 29-06-2018, 13:54.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            Dobra to mamy, wszystko jasne. Tylko nadal kusi mnie sprawdzić - nie wiem czy to ma sens - tzw. na krótko.

            Moja kostka z instalacji auta - kable żółty i żółto czarny

            IMG_20180629_134927.jpg

            Kostka z instalacji drzwi anglika - kable czarny, czarno-czerowny i niebiesko biały:

            IMG_20180629_135033.jpg

            i teraz jakby rozwalić tę kostkę angielska i zamontować coś takiego np:


            tylko czy mimo różnic w kolorach kabli będzie to działać ?

            Comment


            • #7
              kostka żółte kable to zasilanie 12v czyli Otwórz/zamknij. W zależności jaki przycisk wciśniesz.
              kostka z anglika biała - olewamy! to jest sterowanie. Pisałem... jest to kostka w drzwiach gdzie masz bębenek zamka! ... Jest to MASTER, który ma 5 kabli.: 2 żółte zasilanie Otwórz/zamknij. i 3 kable w tej kosce które lecą do bebenka zamka - wsadzasz kluczyk i ruszasz nim w lewo w prawo - to jest wtedy impuls do centralki C_Z i otwieranie kluczem za pomocą impulsu sterowania - tam nie ma prądu. Nie podłączaj tego bo coś spieprzysz !
              Czy to jest jasne?
              Ty masz tylko 2 kable zasilania podłączyć otwieranie i zamykanie drzwi pasażera nic innego tam nie ma! Nie masz Bębenka w drzwiach pasażera? - nie ma! to nie podłączaj tego ! bo to z anglika a anglik lewe drzwi ma Master. Ty robisz z Mastera SLAVE czyli po polsku nie ma w drzwiach pasażera sterowania. Fabryka go nie zrobiła.

              Nic nie pruj, wymontuj zamek ze starych drzwi - to białe ustrojstwo z twojego wpisu nr #4 i wsadź do tego zamka kostki - pasują jedynie 2 i 3 pinowa szara. Wsiadasz do auta i bawisz się otwieranie i zamykanie.
              Jak zadziała demontujesz ten silnik co siedzi teraz i wsadzasz ten co sprawdziłeś. Koniec operacji.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment

              Working...
              X