Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Pozycjonowanie drzwi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Pozycjonowanie drzwi

    Pod koniec 2015 roku miałem przykre zdarzenie z dzikiem, ucierpiał głównie bok auta, ze względu na brak pieniędzy postanowiłem że naprawię samochód sam, wymieniając uszkodzone elementy na oryginalne z powypadkowego auta. Montując drzwi skupiłem się głównie na zamku, a dokładnie na tym aby drzwi lekko się zamykały, to znaczy tak jak powinny Niestety szczeliny między elementami wyglądają koszmarnie:
    IMG_20171001_130021.jpg
    IMG_20171001_125903.jpg
    Moje pytanie brzmi: czy istnieje możliwość regulacji któregoś z elementów zamka, a jeżeli tak to w jaki sposób?
    IMG_20171001_125914.jpg
    IMG_20171001_125926.jpg
    Próbowałem to dzisiaj rozkminić, ale wygląda na to że otwory mocujące zamek w drzwiach nie mają żadnej regulacji a śrub mocujących "uchwyt" w słupku nie mogłem odkręcić. Pomyślałem że może ktoś z Was robił coś podobnego i byłby w stanie pomóc mi dobrą radą. Chcę uniknąć sytuacji w której rozkręce pół samochodu, ustawię lepiej szczeliny w drzwiach i będę musiał mocno trzaskać drzwiami żeby zamknąć, bądź co gorsza nie zamknę ich w ogóle
    Serdecznie pozdrawiam i dziękuję z góry za odpowiedzi.

  • #2
    Dobrze próbowałeś odkręcać,element regulacyjny jest na słupku,sam zamek jest na sztywno.Teśruby odkręca sie srubokrętem udarowym,ew. bardzo dobrym ręcznym z częścia chwytowa na klucz i możliwoscia udrzenia .
    Cos takiego,zakladasz klucz dziesiatkę,napinasz i rąbiesz młoteczkiem.
    161-5110_0.jpg
    Poluzowany rygiel delikatnie dokręcasz i regulujesz pozycję lekko przebijając młotkiem,na koniec dociagasz tak jak odkręcałeś.
    Nie przestawiaj rygla pochopnie,cyknij fotę calego auta ,tak żeby było widać tylne drzwi.Drzwi którymi trzeba trzaskać stwarzaja z czasem duzo problemów,bo zamykaja sie coraz gorzej,wybija sie zamek i rygiel,kiedy nabawia sie juz luzów to muszą wpadać głębiej zeby sie zatrzasnęły i robi się blędne koło bo potem musisz traskać jeszcze mocniej.Zwróć uwage ze auto nie ma być plaskie,-elementy mają delikatnie odstawać nad kolejny jak dachowki,bo podczas jazdy bedzie szumialo.
    Krzywiznę błotnika można regulować,gdyby jednak regulacja nie wystarczyla to da sie to formować naciskajac po samym rancie miekkim drewnem wzdłuż słoja.
    Proponuję wydać jeszcze te pare zł i poprosić kogoś doświadczonego o pomoc na miejscu.

    Comment

    Working...
    X