Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Rdza Na Rancie Nadkoli

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Rdza Na Rancie Nadkoli

    20160426_183010.jpg 20160426_183042.jpg

    Co radzicie co mogę z tym zrobić ?? jakiej chemii użyć podkład, farby itd. ?
    i jak zdemontować nadkola tylne. Niestety problem występuje tak jak przedstawiają to zdjęcia z prawej jak i z lewej strony..
    Last edited by luck48; 26-04-2016, 20:21.

  • #2
    Najpierw trzeba okleić dobrą taśmą nadwozie żeby go przypadkiem nie uszkodzić. Następnie trzeba rant "wydrzeć" do białego, później najlepiej zastosować środek do dogłębnego wytrawiania (nie pamiętam nazwy, mała puszeczka z pędzelkiem przymocowanym do zakrętki ) Na to podkład epoksydowy i ja na końcu zrobiłbym rant konserwacją, ale równie dobrze możesz pod kolor nadwozia dopasować farbę.

    Ps. O co chodzi z nadkolami tylnymi? Z tego co wiem w Ep nie ma z tyłu nadkoli
    Moja ko-Hanka http://www.civicforum.pl/showthread....ck-Mój-TYPE-R

    Szerszeń by grzes41gt https://www.civicforum.pl/showthread...�-by-grzes41gt
    sigpic

    Comment


    • #3
      Zrobić tak jak kolega wyżej radzi, podkład na gołą czystą blachę to się nazywa reaktywny.. są różne, trzeba poczytać.. ale jeszcze przed podkładem należy potraktować wżery rdzy jakimś odrdzewiaczem neutralizującym rudę ( też są różne, brunox itp.. trzeba poczytać ), po neutralizacji podkład reaktywny, potem akrylowy i baza + bezbarwny, można też od razu epoksydowy na blachę i potem baza + bezbarwny, najlepiej robić to pistoletem, bo pędzelkiem to kiepsko wychodzi
      Moja łódka Civic..
      Mój "klekocik" Ceed..
      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
      Coś na temat olejów..

      Comment


      • #4
        Nie polecam brunoxa w tamtym roku robiłem ruda i brunoxem pomalowalem a potem farbą to w tym roku farby nie ma i jest rdza. Lepiej już użyć app r-stop

        Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

        Comment


        • #5
          Jeśli nie mamy dostępu do pistoletu, to jest jeszcze taki podkład epoksydowy w spray-u -Spectral under 395 który kładziemy na gołą przygotowaną blachę, po tym podkładzie można dać podkład akrylowy i potem w spray-u lakier w kolorze auta.. powinno wytrzymać trochę.. ale najważniejsze to dobrze pozbyć się rdzy..
          Moja łódka Civic..
          Mój "klekocik" Ceed..
          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
          Coś na temat olejów..

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez grzes41gt Zobacz posta
            Ps. O co chodzi z nadkolami tylnymi? Z tego co wiem w Ep nie ma z tyłu nadkoli
            Występują. Ja mam w polifcie EP4 takie sztywne z filcem co by kamienie nie hałasowały.

            Comment


            • #7
              Na moje oko to prawa strona jest do łatania.Raczej jest tam sito,więc naprawy lakiernicze nie wystarczą.
              Profesjonalna naprawa to szlifierka (a jeszcze lepiej piaskarka), podkład hemoutwardzalny,matowanie i lakier.
              Spraye,są miękkie i często higroskopijne,nie przywierają tak jak podkłady do profesjonalnego użycia ,które wnikają w strukturę metalu.
              Wszystkie fosole,kortaniny itp. to półśrodki które na długo nie starczają.
              W przypadku jakiejkolwiek perforacji można zapomnieć o trwałości naprawy.
              Jeśli chcesz zaoszczędzić i mieć dobrze ,to wyczyść sam,ale położenie powłoki zostaw profesjonaliście.
              Nie zeby to było coś skomplikowanego,ale nie kupisz całej puszki podkładu na darmo,pistoletu,zmywacza,kompresora itd. bo zje Cię ta naprawa.
              Do tego proponuję rozebranie plastików we wnętrzu i solidne oględziny,bo większość zgnilizny ma początek od środka a potem rozpycha zgrzane ranty i wyłazi na wierzch.To jest najzimniejsze miejsce w aucie i tam skrapla się woda,wszystko co wyparuje z przedniej szyby kończy w nadkolach,bo tamtędy przechodzi prawie cale powietrze z auta.
              U mnie ruda już dawno chrupie po nocach,ale nie chce mi się tego dotykać,bo u mnie już trzeba blachę robić

              Comment


              • #8
                Odświeżę temat bo mam ten sam problem, a z racji tego, że przymierzam się do zakupy odpowiednich preparatów i nigdy tego nie robiłem wolę się upewnić. Rdza zaatakowała oba tylne nadkola:
                -lewe:
                https://pics.tinypic.pl/i/01004/lvc0oe6apx24.jpg
                https://images.tinypic.pl/i/01004/byaaf9nkdsrj.jpg
                https://files.tinypic.pl/i/01004/b7c9eopjjfvo.jpg
                -prawe:
                https://images.tinypic.pl/i/01004/ijip6brp3tcx.jpg
                https://pics.tinypic.pl/i/01004/jbgfcmt07mo2.jpg
                https://files.tinypic.pl/i/01004/jmx6dqwwtr30.jpg

                Zamieszczone przez grzes41gt Zobacz posta
                Najpierw trzeba okleić dobrą taśmą nadwozie żeby go przypadkiem nie uszkodzić. Następnie trzeba rant "wydrzeć" do białego, później najlepiej zastosować środek do dogłębnego wytrawiania (nie pamiętam nazwy, mała puszeczka z pędzelkiem przymocowanym do zakrętki ) Na to podkład epoksydowy i ja na końcu zrobiłbym rant konserwacją, ale równie dobrze możesz pod kolor nadwozia dopasować farbę.
                Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                Zrobić tak jak kolega wyżej radzi, podkład na gołą czystą blachę to się nazywa reaktywny.. są różne, trzeba poczytać.. ale jeszcze przed podkładem należy potraktować wżery rdzy jakimś odrdzewiaczem neutralizującym rudę ( też są różne, brunox itp.. trzeba poczytać ), po neutralizacji podkład reaktywny, potem akrylowy i baza + bezbarwny, można też od razu epoksydowy na blachę i potem baza + bezbarwny, najlepiej robić to pistoletem, bo pędzelkiem to kiepsko wychodzi
                Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                Jeśli nie mamy dostępu do pistoletu, to jest jeszcze taki podkład epoksydowy w spray-u -Spectral under 395 który kładziemy na gołą przygotowaną blachę, po tym podkładzie można dać podkład akrylowy i potem w spray-u lakier w kolorze auta.. powinno wytrzymać trochę.. ale najważniejsze to dobrze pozbyć się rdzy..
                I teraz kolejność działania. Na zeszlifowane i oczyszczone ranty nadkoli nakładam odrdzewiacz (np. ten https://allegro.pl/oferta/brunox-epo...lad-6130877161), potem nakładam podkład epoksydowy (np. ten https://allegro.pl/oferta/podklad-ep...ska-6636590057), na to lakier w kolorze autka (np. ten https://allegro.pl/oferta/nh623m-hon...-ml-7759906361) i na końcu poprawiam lakierem bezbarwnym (np. ten https://allegro.pl/oferta/motip-laki...ray-7759846554).

                Czy wszystko dobrze zrozumiałem z tych 3 postów?

                Comment


                • #9
                  Z prawej strony będą dziury na 100%. Od środka rdza atakuje i Ci purchle sadzi przy progu.

                  Comment


                  • #10
                    Niestety i tak nie mam w tym momencie gotówki na blacharza/lakiernika, żeby się tym zająć porządnie. Dlatego będę próbował sam to oczyścić i polakierować.

                    Wracając do mojego pytania, czy ta kolejność czynności i użytych preparatów jest prawidłowa? Prosiłbym o odpowiedź bo chciałbym się tym zająć w weekend, a wcześniej musiałbym zamówić/kupić wszystkie środki. Z góry dziękuje

                    Comment

                    Working...
                    X