Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Przycinajaca sie klamka klapy tylnej

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Przycinajaca sie klamka klapy tylnej

    witam
    mam polifta 2004r 5d, przycina mi sie klamka tylnej klapy, tzn otwierab bagaznik i klamka nie wraca. jak sie do niej dostac zeby przesmarowac? psikałem smarem od zewnatrz ale dalej ciuezko chodzi

  • #2
    Też tak miałem co zimę, nie odbijała klamka.
    Przyrdzewiał ruchomy pręt w otworach po lewej i prawej stronie co wchodzi w metalowy uchwyt
    Są 2 możliwości
    1. popsikać z zewnątrz odrdzewiaczem po bokach i rozruszać (ale po lakierze będzie spływać)
    2. zdemontować obudowy plastikowe klapy, zaczynając od górnej. Zdemontować chromowaną listwę, odkręcić klamkę i porządnie wyczyścić.
    Przydadzą się klucze nasadowe z łamaną przedłużką

    Mi udało się zdemontować bez odkręcania listwy (bo przyrdzewiały śruby) ale ja miałem plastikową czarną.
    klamka.jpg
    Last edited by jck; 16-06-2013, 22:35.

    Comment


    • #3
      Ja miałem inny problem. Zaciął się bagażnik i przy ciągnięciu za klamkę nie czuć było stuku rygla. Musiałem złożyć fotele i od wewnątrz zdemontować plastikową rewizję pod szybą. Stamtąd ręką coś tam pociągnąłem, coś tam nacisnąłem i puściło. Zdemontowałem plastiki z klapy bagażnika i dostałem się do mechanizmu ryglującego. Jest tam taka mała wajcha, która powinna odbijać po każdym puszczeniu klamki. Nie odbijała i mechanizm po każdym zamknięciu zostawał w pozycji "Prawie otwarte .. ale jeszcze 1 mm". Ciągnięcie za klamkę nie powodowało "skoku" tej dźwigienki, bo już na starcie była za daleko. I teraz nie pamiętam czy była tam jakaś sprężyna, która straciła swoje właściwości, czy żadnej tam nie było, ale wziąłem starą sprężynę z żelazka, zaczepiłem jednym końcem o wajchę a drugim o pierwszą lepszą dziurkę w karoserii tak, by sprężyna odciągała tą dźwignię po każdym puszczeniu klamki. Działa idealnie.
      Może to trochę krzywo przedstawiłem, ale każdy, kto miał by podobny przypadek i pooglądał jak to się zachowuje zorientował by się w mig co jest nie tak.

      Comment


      • #4
        Domyślam się o co chodzi. Załapywało na "pierwszą blokadę" ale nie na tą końcową. W innym samochodzie przerabiałem coś podobnego (Passat B3 i jego słynne klamki). Zagięta końcówka sprężyny w zamku się urwała, więc albo rozebrać i zrobić "nową" zagiętą końcówkę lub twój patent.

        Comment

        Working...
        X