Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

woda w dywaniku kierowcy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Cześć.
    Po przeanalizowaniu raz jeszcze połączonych wątków, mam pewną sugestię opartą głównie o treści zawarte w #2.
    Jeżeli nieszczelność występuje na łączeniu blach i do jej usunięcia niezbędne jest zdjęcie błotnika, to nie widzę sensu demontowania czegokolwiek od strony wnętrza samochodu. Można oczywiście podejść "obustronnie" do problemu, ale i tak najistotniejsze jest uszczelnienie od strony z której woda penetruje. Zaklejenie potencjalnej nieszczelności od strony kabiny to rozwiązanie na raczej krótszą niż dłuższą metę.
    Jeśli rozszczelnił się jakiś zgrzew, to jedynym rozwiązaniem jest uszczelnienie go "nakładając" uszczelnienie w sposób uniemożliwiający dostawanie się wody między blachy. Można próbować przepchnąć jakąś masę uszczelniającą od strony kabiny, ale przy niewielkiej szczelinie może się to nie udać. Natomiast jeżeli zostanie ona od strony błotnika niezabezpieczona, to problem może narastać. Woda pomimo iz nie dostanie się już teraz do kabiny, to nadal będzie penetrować. Latem grozi to tylko korozją ale zimą może atakować i poszerzać szczelinę. Woda zacznie zamarzać i stopniowo powiększać sobie przestrzeń w formie lodu. Wtedy znowu znajdzie się w kabinie i to w większej ilości. Tak więc moim zdaniem jedynym sensownym ruchem jest zamknąć jej drogę od strony z której się sączy, a nie od strony kabiny.
    Taki "plaster" od góry zamiast "korka" od dołu. Zaznaczam, że nie miałem tego problemu i to tylko moje "myśli nieuczesane", a nie doświadczenie w tym względzie.
    Pzdr.

    Comment


    • #17
      DSC00213.jpgDSC00214.jpgDSC00215.jpg
      Ta szpara w łączeniu pod błotnikiem mi nie pasowała wiec sprawdziłem jak jest u mnie

      Przed uszczelnieniem lepiej polać wodą z węża wtedy będzie pewność.
      Z postu #2 wynika że niedbałość w fabryce wychodzi (u mnie akurat pełną tubkę uszczelnienia mieli )
      Last edited by jck; 31-05-2013, 19:44.

      Comment


      • #18
        Miejsca pokazane w poście #17 są u mnie szczelne.
        Przeciek jest wyżej.
        Zdemontowałem obudowę wentylatora i cały kanał powietrza po stronie pasażera.
        Dostałem się od wew. do przecieku.

        P1040737.JPG

        Zdjęcie jest zrobione leżąc, od dołu. Czerwony okrąg to miejsce przecieku.
        Zwróćcie uwagę, że przeciek jest powyżej wlotu powietrza.
        Kupiłem masę uszczelniającą novol gravit 630.
        Próbowałem od zew. trochę polepić, ale brak dojścia i nic to nie dało.
        Rozpocząłem uszczelnianie od wew.
        Jutro zobaczę jaki będzie skutek.

        Czy ktoś dysponuje instrukcją demontażu błotnika?
        Civic 1,7 ctdi, 2003 r.

        Comment


        • #19
          Sukces! Wyciek zlikwidowany .
          Miejsce przecieku uszczelniłem od wew. (szara masa na zdjęciu):
          P1040749.JPG
          i od zew. tam gdzie podejrzewałem przeciek i gdzie sięgnąłem ręką (niestety foty nie dało się zrobić).
          Civic 1,7 ctdi, 2003 r.

          Comment


          • #20
            Gratulacje za efekt, determinację i podzielenie się z Nami wiedzą na ten temat

            Comment


            • #21
              Niestety po całej akcji z przeciekiem, nie gasnie kontrolka SRS.
              Sądziłem, że kontrolka paliła się ponieważ jeździłem bez fotela pasażera, ale jak podłączyłem poduszkę w fotelu pasażera to dalej się swieci.

              Być może kontrolka nie zgasnie dopóki nie skasuje błędu...
              Pewnie bez podłączenia do kompa się nie obejdzie.
              Civic 1,7 ctdi, 2003 r.

              Comment


              • #22
                tak właśnie, ale gdzieś mi na forum śmigła informacja jak skasować bez kompa kontrolkę SRS. Przeszukaj zasoby.
                wpisz w wyszukiwarce "świeci się SRS", będzie kilka tematów w tym obszarze.

                Potrzebujesz jeszcze te info na temat demontażu błotnika? czy już na tym kończysz akcję?
                Last edited by rambo7; 03-06-2013, 14:55.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #23
                  czesc, od niedawna mam Honde, zauwazylem ze pali sie kontrolka SRS, zaczelem szukac info o tym problemie... no i zrobilem samodiagnostyke - znalazlem 2 pinową kostke wetknieta w zielona gume po stronie pasazera, wsadzilem zworke, przekrecilem kluczyk az do podswietlenia kontrolek no i kontrolka SRS i Check Engine pala sie non stop - zaczekalem z minute, pozniej ponowilem czynnosc - to samo, czy to oznacza ze mam do wymiany sterownik silnika i sterownik SRS ? :mad: czy moze warto sprobowac

                  Procedura jest tu i jest też do zastosowania w VII gen. Ktoś faktycznie to opisywał i pamiętam, że dwupinową wtyczkę znalazł nie przy bezpiecznikach a za obudową kolumny kierowniczej przy prawej nodze kierowcy, tuż przy podłodze. Jeśli uda mi się trafić na konkretny post to uzupełnię. Były nawet zdjęcia.
                  Pzdr.

                  Comment


                  • #24
                    Już nie będę ściągał błotnika, mimo tego że jestem bardzo ciekawy co by odsłonił.
                    Przeciek zlikwidowany, a pogoda jest w sam raz, żeby to dobrze sprawdzić - pucuje deszczem cały czas .
                    Civic 1,7 ctdi, 2003 r.

                    Comment


                    • #25
                      Kontrolkę SRS skasowałem.
                      Żółta wtyczka była zaraz (koło 5cm) nad bezpiecznikami, w tym samym panelu.
                      Charakterystyczne jest to, że jest ślepa - nie da się pomylić z inną.
                      Zworkę zrobiłem z kawałka drucika i taśmy izolacyjnej.
                      Civic 1,7 ctdi, 2003 r.

                      Comment

                      Working...
                      X