Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Tylne ramie wycieraczki pracuje nieregularnie...?!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Tylne ramie wycieraczki pracuje nieregularnie...?!

    po całym miesiącu deszczy zauważyłem ze tylne ramie pracuje jak chce, tzn.:
    normalnie od lewa do prawa / 0 - 180 st.
    a od jakiegoś czasu zatrzymuje sie w połowie np 90 st. po chwili dokańcza bieg - to co nie dociągneła. drgnie troche do 45st. potem zrobi pełny cykl i staje w połowie, potem troche ruszy i 45st. i tak w kółko.
    nie potrafi zrobic pełnego cyklu 0 - 180 st. i spowrotem - w ten sposób nie potrafi działać.
    Ktoś miał taki przypadek ? co jest grane - nie wiem?
    zastanawiam się nad sterownikiem albo samym silnikem elektrycznym, ale niczego nie sugeruję.
    Kierownik Działu Diesla

  • #2
    tylnia wycieraczka ma to do siebie że jak sie ja wyłaczy w polowie pracy to sie zatrzyma,co innego jak ja wyłaczymy od razu po właczeniu lub przy koncu cyklu pracy

    Comment


    • #3
      sprawe już przetestowałem 40 min jazdy z włączoną non stop (myślałem że się wyrobi) odgiąłem ramie by pióro nie tarło o szybe i tak jechałem na weekend pozycja na włączniku ON - cały czas. a ona uruchamia się i zatrzymuje w dowolnie trafionym położeniu patrząc na tarcze zegara to tak: na 9tej na 1szej, 3ciej, 12stej, 9tej, 11tej ..totolotek... ewidentnie dowolnie nie umiem zgadnęć co powoduje taką pracę? czy coś mechanicznego-konstrukcja czy elektrycznego-silnik czy elektronika - modół sterujący. nie wiem?!
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        krańcówka (taka blaszka) w silniczku nie kontaktuje albo jest uszkodzona, znajduje się ona dokładnie pod plastikową pokrywką tam gdzie jest przekładnia ślimakowa. Spróbuj rozebrać i jak krańcówka nie jest uszkodzona, np. złamana a tylko się odgięła to naprawisz sobie. Ta krańcówka powoduje to że doprowadza prąd do silniczka niezależnie od tego w którym momencie wyłączysz wycieraczkę a rozłącza wtedy gdy wycieraczka będzie w skrajnym położeniu.
        Last edited by Tomo1; 08-06-2010, 17:04.
        Honda Civic MB2 2000r. liftback 5D. D16W4

        http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=20077

        Comment


        • #5
          czyli jak podniose klape tylną mam "kawał" plastikowej "tapicerki" zakrywającej klape, muszę ją zdjąć ?! czy wystarczy wyjąć te pokrywke co się wyciąga przy wymianie żarówek ?
          samego mocowania pióra wycieraczki na zewnątrz nie ruszać ?
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            Musisz zdjąć ten "kawał" plastiku, odkręcić ramię wycieraczki, wypiąć kostkę z przewodami i wykręcić silniczek.
            Honda Civic MB2 2000r. liftback 5D. D16W4

            http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=20077

            Comment


            • #7
              z braku czasu nie rozebrałem jeszcze mechanizmu wycieraczki ale, .... coś mi sie zdaje że to nie bedzie silniczek a raczej "coś" co steruje jego pracą.
              zdarzyło mi się dziś że jak włączyłem wycieraczki (przód) i wbiłem wsteczny bieg Tylna wycieraczka zaczęła pracować OK, (tak chyba było i wcześniej) ale gdy tak miałem wbity bieg z dobre 5 min to wycieraczka pracowała OK
              Jasne jest że gdyby coś z silnikem to by przerywał nierówno chodził etc.
              Pióro bardzo dobrze bez zajęknięcia od lewa do prawa 0-180 stopni tak że, zakładam że to nie bedzie Silnik ani krańcówka, coraz bardziej sie utwierdzam że sterownik który steruje pracą wycieraczki w pozycji ON i jazdy do przodu coś swiruje. (kiedy wbije wsteczny i ON załącze - wszystko Gra 100%!!).
              Zatem kto wie "co" odpowiada za pracę wycieraczki ? (tylnej) gdzie jest ten elektroniczny element regulator częstotliwości uruchamiania ramienia - jednym słowem gdzie sterownik pracy mechanizmu tylnej wycieraczki?
              ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
              Dokonałem odkrycia - po kilku miesiącach jazdy z pracującą wycieraczką tylną - jak chce, zgasło mi podświetlenie tylnej tabilcy rej. sprawdzałem bezpieczniki - te były OK zreszta podświetlenie się zaświeca w momencie przekręcenia świateł - więc wiedziałem ze "coś" na trasie zasilania tylko zarówek tablicy.
              Zdjąłem osłonę gumową przy tylnej klapie gdzie lecą kable - i co widzę ?! jeden kabel czarny jest przełamany dosłownie na pół~! dorobiłem kawałek przewodu kable polutowałem i zaizolowałem jakie efekty ? - Wycieracza tylna zaczęła pracować prawidłowo ! Nie jestem pewnien czy to zbieg okoliczności czy ten przełamany kabel miał wpływ na pracę wycieraczki ??? może jak był przełamany to wstrząsy podczas jazdy trącały splotem kabli o siebie i chodziło jak sie stykały końcówki rozerwanego przewodu - od 2 tygodni WSZYSTKO DZIAŁA ~~!! dobrze ze nie rozbierałem silnika wycieraczki bo bym zgłupiał kompletnie.
              Last edited by rambo7; 22-09-2010, 09:08.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                Witaj.
                Mam problem ze zdjęciem plastikowej osłony klapy bagażnika w hatchbacku 5d (nie działa mi wycieraczka - silniczek się grzeje bo przerywacz cały czas chodzi - nawet gdy wycieraczka powinna być wyłączona) - możesz podpowiedzieć jak się tam dostać? Wyciągnąłem 2 "plastikowe koreczki" między zamkiem a następnie odkręciłem śrubę i dalej nie daję rady - nie szarpię na siłę żeby nic nie pękło - HANIĘ zakupiłem kilka dni temu

                Comment


                • #9
                  zapomniałem zamknąć temat (mój problem został rozwiązany) w sprawie Twojego problemu odsyłam TU: https://www.civicforum.pl/showthread...413#post155413
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment

                  Working...
                  X