Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wyciek płynu chłodniczego przez zb. wyrównawczy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Wyciek płynu chłodniczego przez zb. wyrównawczy

    Witam,

    kupilem wczoraj Civic`a i gdy po przyjechalem do domu (po 400km jazdy) okazalo sie ze cieknie plyn chlodniczy u samej gory zbiornika (tego bialego plastikowego). Po wstepnej obserwacji mam podejrzenie iz winny moze byc korek dokrecajacy (bialego koloru), ktory jest nakrecany na pojemnik, w ktorego gwincie sa dwie dziurki - i tu przypuszczam iz moze to byc zrodlem wycieku... W tej chwili ide dokaldniej przyjzec sie Hani, czy z innego zrodla nie wycieka, ale widac wyraznie ze wyciek jest u samej gory. Jesli mial ktosz z was podobny przypadek - prosze o pomoc.

    Pozdrawiam!

  • #2
    Sprawdź wężyk idący z chłodnicy do zbiorniczka. Te dziurki są fabrycznie na gwincie zbiorniczka.

    Czy samochód Ci się nie grzeje? Czy w zbiorniczku się przypadkiem nie gotowało?
    Moja była: Honda CRX del Sol VTi B16A2

    Moja była: Honda Civic '92 EG8 1.5 (D15B7) automat (V gen) sedan 4D wer. USA



    TPGarage - MECHANIKA - DIAGNOSTYKA - KLIMATYZACJA - WULKANIZACJA - SPAWANIE TIG/MIG - SPAWANIE PLASTIKÓW - PRANIE TAPICEREK SAMOCHODOWYCH

    PRANIE TAPICEREK SAMOCHODOWYCH - WARSZAWA I OKOLICE

    OGLĘDZINY SAMOCHODÓW PRZEZ ZAKUPEM - WARSZAWA I WOJ. MAZOWIECKIE

    Comment


    • #3
      Dziurki służą do odprowadzania nadmiaru ciśnienia ze zbiorniczka,też mam podejrzenia,że się coś gotuje w układzie.
      sigpic
      Mój błękitek
      http://www.youtube.com/watch?v=VQiD2kngEAg
      Pozdrówka dla wszystkich

      Comment


      • #4
        Dziekuje wam za pierwsze spostrzezenia, moga sie pokrywac z objawami, choc nie robilem dzis dluzszej trasy wiec ciezko mi konkretnie zdiagnozoac, pare kilometrow po miescie i nic nie kapalo w okolicach gornej czesci zbiornika wyrownawczego. Jedno co zauwazylem to to iz stan w zbiorniku wyrownawczym jest ponad 1cm od Maximum przy zimnym silniku, moze to powoduje zbyt wysokie cisnienie w trakcie dluzszej trasy...
        Co moze powodowac gotowanie cieczy ukladzie?

        Comment


        • #5
          Może wentylator się nie włącza?Może chłodnica zakamieniona i nie przepuszcza odpowiedniej ilości cieczy?Może termostat?Różne mogą być przyczyny.A 1 cm powyżej maximum na zimnym nie ma wpływu na gotowanie się płynu,przynajmniej u mnie,bo też mam trochę więcej wlane.
          sigpic
          Mój błękitek
          http://www.youtube.com/watch?v=VQiD2kngEAg
          Pozdrówka dla wszystkich

          Comment


          • #6
            No ... może być jeszcze jedna przyczyna (czego Ci nie życzę) ... uszczelka pod głowicą do wymiany :-(. Spaliny przez uszkodzoną uszczelkę dostają się do układu chłodzenia i wypychają płyn przez zbiornik wyrównawczy.
            sigpic

            Comment


            • #7
              UPG raczej płyn pobiera zobacz czy ten korek jest szczelny jeżeli roobi się ciśnienie może wypychać płyn przez zbiorniczek wyrównawczy

              Comment


              • #8
                Uszczelka pod glowica byla wymieniana jakis rok temu wiec to raczej nie problem. Po dokladnych ogledzinach otworu zbiornika wyrownawczego przyuwazylem ze powierzchnia otworu nie jest rownomieran i sa delikatne dwa wglebienia ktore moga wplywac na to iz nawet przy zakreconym korku przedostaje sie przez szczeliny ciecz, dziwne tylko dla mnie ze otoczenie w kolo wlewu bylo lekko opryskane ciecza chlodzaca, wiec to tez nie byl jakis slaby wyciek. Po tych obserwacjach zrobiliem trase jakies 40km (wczesniej przeczyscilem otoczenie zbiornika i zakrecilem z wyczuciem do konca korek) i zadnych wyciekow nie zauwazylem. Mam nadzieje ze na tym sie skonczy..

                Comment


                • #9
                  Napisałeś, że na zimnym silniku masz 1 cm powyżej max. Z tego co pamiętam min i max jest gdzieś na samym dole zbiornika a do góry jest jeszcze z 10 cm szyjki zbiornika. Musi się coś dziać niedobrego skoro podczas jazdy wyrzuca płyn. A wtedy jak Ci ciekł płyn to jaki był poziom w zbiorniku - pod korek ??.
                  sigpic

                  Comment


                  • #10
                    Plyn zauwazylem zaraz po tym jak podjechalm pod dom we wtorek (po 22 godzinie), ale ze byla to pierwsza jazda po zakupie wiec jeszcze nie orientowalem sie gdzie zbiornik wyrownawczy ma wskazniki i przyznam ze nawet nie sprawdzilem jaki dokladnie stan byl.. ale po odkreceniu korka wydaje mi sie ze nie bylo pod korek - nie pamietam dokladnie:<

                    Comment


                    • #11
                      Najlepiej kontroluj stan cieczy w zbiorniku wyrównawczym a przy okazji temperaturę silnika. Tak mi przyszło do głowy, że można jeszcze sprawdzić termostat i korek chłodnicy - to są stosunkowo tanie rzeczy.
                      sigpic

                      Comment


                      • #12
                        Sprawdź korek w samej chłodnicy. Powinien trzymać określone ciśnienie. Jeżeli nie trzyma będzie wypychało płyn do zbiorniczka i może Ci się auto grzać. Inną kwestią jest fakt iż po to jest max i min w zbiorniczku wyrównawczym żeby się tego trzymać jak nalejesz do czajnika za dużo wody powyżej max to po zagotowaniu czego możesz się spodziewać?? Że Ci wyleje, chyba logiczne. Płyn nagrzewa się do dużych temperatur, do tego jest w ciągłym obiegu więc nie dziw się że tez to mogło byś powodem. Uszczelka pod głowicą, faktycznie nie byłaby najlepszą wiadomością, ale wątpię że to jest to. Jakby była ona ubywałoby Ci płynu, auto by muliło i do tego grzało się. A jak piszesz nie masz nic z tych objawów. Jeśli wentylator Ci się włącza masz sprawny termostat, więc to też odpada, Jeśli trzyma Ci temperaturę to dla mnie tylko jest za dużo płynu...

                        Comment


                        • #13
                          Tak temperature trzyma elegancko (mniej wiecej miedzy 8 a 9 godzina - porownojac z zegarkiem)

                          Comment


                          • #14
                            Spróbuj odlać trochę płynu do poziomu max żeby nie było za duzo. Wtedy pojezdz i napisz czy wylewa. Jezdzic mozesz jak sie nie grzeje

                            Comment


                            • #15
                              zrobilem tak jeszcze na poczatku problemu, teraz samochod stoi na jakis czas bo ubezpieczenie na tablicach zjazodwych sie skonczyly, za 2tyg bede mogl cos wiecej poobserwowac i powiedziec ale tak czy tak dziekuje za porade! (no i browar poszedl )

                              Comment

                              Working...
                              X