Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Samemu wymienić Skraplacz - czy dam rade?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Samemu wymienić Skraplacz - czy dam rade?

    Witam
    mam nieszczelna chlodnice klimy w warsztacie zawolali 300 za sama wymiane plus ponowne nabicie.Mam pytanie czy ktos juz kiedys probowal sie do niej dostac ? Wydaje mi sie ze wystarczy odkrecic zderzak i dostep powinien byc dobry .Czy sam demontaz zderzaka sprawia jakies problemy? nie chcialbym polamac jakis zaczepow itp. (jak jest zamocowany) .pozdrawiam

  • #2
    odswiezam temat - ktos moze powiedziec jak zdjac zderzak bez uszkodzen ?

    Comment


    • #3
      Demontaż zderzaka nie sprawia problemów,ale 2 osoby są wskazane,no i kanał,masz 7 gena hatchback?
      Mam gdzieś z serwisówki zdjęcia,jak to ogarnąć,to wkleję w wolnej chwili,jak znajdę.
      sigpic
      Mój błękitek
      http://www.youtube.com/watch?v=VQiD2kngEAg
      Pozdrówka dla wszystkich

      Comment


      • #4
        CM Punk - tak, mam VII gen, hatchback. Chodzi mi o demontaz przedniego zderzaka.
        bez kanalu sie nie obejdzie?

        Comment


        • #5
          Witam kolegów. Tak się składa że wymieniałem sam rok temu chłodnicę klimy pod garażem i da się bez problemu bez kanału !
          wystarczą 2 klocki pod przednie koła na które da się podjechać przodem - ja tak zrobiłem - klocki wysokości mniej więcej 2 cegłówek auto sie uniosło o 15cm i starczy - dostęp jest bezproblemowy.
          Trzeba podejść metodycznie:
          1. wyjąłem zatrzaski górne wzdółż chłodnicy
          2. wykręciłem (leżąc na kocyku) zatrzaski i odkręciłem wkręty od spodu zderzaka.
          3. przy łączeniu (po bokach) zderzaka z blachą sa jakieś śruby po 1 szt. - odkręcamy uchylając fartuch nadkola.
          4. wyszarpujemy z czuciem - CAŁY ZDERZAK ODSKAKUJE.
          ...koniec.

          widoczne są pięknie wypiaskowana chłodnica i pas przedni - który był trochę skorodowany - przy tej okazji zanim poskładałem wyczyściłem wszsytko z rdzy i pomalowałem farbą czarną typu chlorokauczuk do betonu - moim zdaniem lepiej sie sprawdza od hameraita - w tych miejscach nic nie bedzie widać więc estetyka i kolor nie miał znaczenia.

          -chłodnica ma króćce aluminiowe - dokręcaj z czuciem do pierwszego oporu - dalej nie bo możesz przekręcić a uszczelka rurki i tak będzie trzyamć, tak że mało siły ! (można je nieco zwilżyc wazeliną.)
          po odkręceniu skraplacza - miedzy chłodnicą wody a skraplaczem troche błotka i liści można to też oczyścić.
          - zabezpieczyłem trochę śrubek smarem miedzianym przy okazji bo troche były z nalotem - by kiedyś jak cos to bedzie łatwiej to odkręcić.

          Zderzak - kiedy go miałem zdjęty - kupiłem sobie wcześniej siatkę perforowaną a'la tuningową na szparki w postaci rąbu - tak się składa że dookoła wlotów w zderzaku są wypustki na wkręty - wyciołem odpowiedni pasek i skręciłem siobie siatkę od wewnątrz co dodało estetyki - raz, a dwa daje jakąś ochrone od uderzeń kamieni - co się sprawdza w 100%. !!!
          chłodnicę musiałem wymienić właśnie z tego powodu była tak wypiaskowana od kamieni że jak pod wpływem "kontrastu" do klimy pod UV było widać że ma mikropory na całym pasie gdzie był wlot - gość mi powiedział żę tego nie jest w stanie pospawać - nadaje sie do wymiany.

          chłodnicę kupiłem org na 1 montaż tutaj: www.chlodnice.bydgoszcz.pl ma dobre ceny. aso mi zaproponowało chłodnicę za 1200zł u gościa 360zł. (do 1,7CTDi)

          zakładanie dałem radę też sam - najpierw przyłozyłem na środek zarzuciłem i złapałem spinką - potem zatrzaski po bokach i śrubki i potem góra i spód i koniec.

          z malowaniem czyszczeniem i tą całą zabawą zajęło mi to 2 godz - ale nie o czas mi chodziło a o dobre wykonanie i tak naprawdę relaks. to co sam zrobiłem w aso by mi przecież nie zrobili - a satysfakcja duża.
          pozdrawiam grzebaczy.
          R7.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            Można tak,jak piszesz,ale kanał zdecydowanie ułatwi cały proces zdejmowania,no i większy komfort .
            Tu masz zdjęcie,jak to mniej-więcej wygląda,nie jest za wyraźne,ale jeden obrazek to jak tysiąc słów:
            sigpic
            Mój błękitek
            http://www.youtube.com/watch?v=VQiD2kngEAg
            Pozdrówka dla wszystkich

            Comment


            • #7
              Rambo7: szkoda ze nie zorbiles foto reportazu, bylby napewno rewelacyjny i wiele by pomogl. anyway - dzieki za info napewno okaza sie pomocne. ja chce zdjac tylko zderzam zeby podmalowac rogi nadkoli bo mi je obtarl..

              CM Punk: thx za serwisowke wyglada zagmatwanie bo nie jest podana sekwencja demontazu pamietaz co nalezy robic po kolei?

              Comment


              • #8
                Najpierw powyjmować kołki plastikowe,od góry przy grillu i od spodu,poodkręcać śruby (kołki i śruby masz zaznaczone dużymi literami),kolejność nie jest istotna.Jak już wszystko odkręcisz,to łapiesz za zderzak przy błotniku i uchylasz go w swoja stronę-trzymają zatrzaski oznaczone numerem 5,z których zeskakuje zderzak,potem należy pociągnąć zderzak do przodu,bo trzymają zatrzaski na takich listewkach pod lampami-nr 4.Ciemne strzałki oznaczają kierunek,w którym trzeba pociągnąć zderzak.
                Być może w normalnej cywilnej wersji uda się to zrobić bez kanału,jednak w CTRze i to obniżonym jest to mocno utrudnione .
                sigpic
                Mój błękitek
                http://www.youtube.com/watch?v=VQiD2kngEAg
                Pozdrówka dla wszystkich

                Comment

                Working...
                X