Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Problem z ogrzewaniem. Nagrzewnica jak się do niej dostać ??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Problem z ogrzewaniem. Nagrzewnica jak się do niej dostać ??

    Witam, mam taki problem od nowości nie działa mi ciepły nawiew. Dzisiaj rozbierałem panel przedni i myślałem, że problemem jest to że z zaczepu pokrętła zleciałą ta linka ale jednak to nie to. Linka jest przymocowana, dalej ta spinka trzyma osłone gumowa ale podczas przekrecania linka metalowa się zagina i nie wchodzi w osłonke tylko wypada z zaczepu pokrętła. Doszedłem więc do wniosku, że z drugiej strony linki musi być problem czyli przy nagrzewnicy i chciałbym tam sprawdzić jak to wygląda ) Tak wygląda przy pokrętle.




    Pozdro

  • #2
    mialem kiedys problem z ta linka i spec od klimy i nawiewow powiedzial ze jes przeje...

    Comment


    • #3
      całkiem świeży temat dla mnie... miałem identyczny problem w modelu 01 (bez klimy) linka była zagięta i wyrobiona przy pokrętle, po wymianie linki okazało się że przy nagrzewnicy jest przepustnica, która otwiera i zamyka ciepłe i zimne powietrze, ona była cała zajeb*** syfem,co spowodowało że była wręcz nieruchoma, za czyszczenie tez musiałem zapłacić...a dostanie się do nagrzewnicy to dłuższy temat. Wersje bez klimy nie mają oryginalnie filtrów pow. które znacznie chronią cały nawiew no i nasze płuca, radze od razu zakupić także filtry.

      Comment


      • #4
        Kupielm wlasnie wczoraj '01 z klima i niestety tez zbyt dobrze samochod nie nagrzewa sie w srodku. Na trasie Wawa-Lublin po jakims czasie zrobilo mi sie zimno. Co robic? Jak moze byc przyczyna? Jakie koszty?

        Dodam, ze cieply nawiew ogolnie jest i dziala, tylko slabo grzeje, nie intensywnie.

        Comment


        • #5
          Witam, też mam problem z cipłym powietrzem (civic 1.4, 2001). Właściwie to myślałem, że problem jest z samym pokrętłem. Ciężko chodziło od samego początku, ale teraz zimą (mróz -10 stopni) już zupełnie ciężo chodzi). Z początku myślałem, że spadła linka przy pokrętle i rozkręciłem panel - linka nie spadła. Zacząłem szukać na drugim końcu przy tej tak zwanej ogrzewnicy. Tam linka też była zaczepiona. Zauważyłem, że kręcąć porętłem (ciepło, zimno) ten mechanizm przy ogrzewnicy nie przesuwa się (trybiki od tych kółek pozaczepiane ale linka nie przekrecała). Udało mi się śrubokrętem przesunąć mechanizm w pozycję ciepła (domyślam się, że klapka przesunęła się i zaczęło lecieć powietrz ciepłe). Niestety da się zmienić pokrętłem na zimne, ale na ciepłe już nie. Daje rade, ale tylko jak ręcznie trybiki przesunę. Jakby zapieczone. Nie wiem co jest.

          Comment


          • #6
            Chris jak się dostać do tej tak zwanej ogrzewnicy? Mam tez civic 1,4 2003 bez klimy i taki sam problem z ogrzewaniem. dzieki za szybką odpowiedż bo marznę

            Comment


            • #7
              Witam, Jak się dostać do tej ogrzewnicy? No właśnie. Widzisz Trenhoku ogrzewnica to jakby taka mała chłodnica. Ja jej niestety w mojej hondzie nie widziłałem. Podejżewam, że jest obudowana plastikiem z sytemem kanałów, które doprowadzają powietrze w różne miejsca auta. A to na szybę, na nogi itp. Znajduje się to wszystko pod kokpitem w kabinie. Ja rozkręciłem pól mojego kokpitu wczoraj z nadzieją, że linka spadła, ale jak napisałem wcześniej - nie spadła. Mam rysunek z opisem jak się dostać do kokpitu tzn jak zdemontować. Rysunek na maila. Ten mechanizm kółek, który odpowiedzilny jest za zmianę z cipłego na zimne znajdziesz obok kolumny kierownicy - tak przynajmniej jest w moim aucie (2001). Ja zdemontowałem tą plastikową osłonę stacyjki najpierw ( 3 srubki). Potem zaglądają spod spodu (pod kierownicą) i obracając a to raz na cipłe raz na zimne (do tego potrzebna była druga osoba - bo sam nie mogłem obracać pokrętłem i jednocześnie patrzeć leżąc na wyciercce pod kierownicą ) zauważyłem jak link pociąga za mechanizm (a właściwie nie do końca pociągała). Jak już napisałem powyżej długim śrubokrętem pchnąłem zębate koło aż przestawiłem na gorące powietrze, które zaczęło wpdadać do kabiny. W ten sposób udało mi się ustawić ciepłe, ale marne to pocieszeni bo regulacji nie ma. No ale narazie mamy - 12 stopni . Tak czy siak umówiony jestem na serwis w hondzie pod koniec miesiąca. Do tego czasu jakoś dam radę. Pozdrawiam Chris
              Last edited by Gość; 21-12-2009, 14:01.

              Comment


              • #8
                Chris bardzo Ci dziękuję...może i ja sobie doraźnie pomogę dzięki jeszcze raz.

                Comment


                • #9
                  Gdyby ktoś nie wiedział nagrzewnica jest jak patrzysz na silnik z przodu leciutko po lewej stronie z tyłu trzeba zdjąć filtr powietrza żeby tam się dostać, po zdjeciu widoczna jest wajcha która jest połączona linkami i kołami zębatymi z pokrętłem w kabinie ja u siebie podejrzewam, że mam linki wo wymiany narazie ręcznie sobie przestawiłem w silniku żeby wiało mi tylko ciepłe w zimę i tak nie potrzeba zimnego

                  Pozdro

                  Comment


                  • #10
                    U mnie tom samo lałem tam olej ale nie ma dostępu ciężko jest. Będę jeszcze próbował, wydaje mi się że ta ośka na której chodz jakaś tam zastawka ciężko sie poruszai ręką nie mogłem przekręcic ... Mogiła. badziewie, szajs i szkoda słów. Gdzie nie dotkne tam jakiś problem. Jak nie fotel to inne g.....o!!!

                    Comment


                    • #11
                      spróbuj nagiąc sie pod przednim fotelem i poszukac dostepu aby ręcznie zmieniac dopływ ciepłego powietrza

                      Comment


                      • #12
                        Awaria układu wentylacyjnego jest niestety bardzo często spotykana w naszych hondach. Podobno ten problem rozwiązano dopiero w modelach po 2003 roku (wówczas zastosowano sterowanie elektryczne). Problem polega na tym, że konstruktorzy civiczka nie przewidzieli, że będzie on jeździł w tak zanieczyszczonym powietrzu. Kurz i inne zabrudzenia osadzają się na mocno nasmarowanym fabrycznie mechanizmie sterowania układem wentylacyjnym (stąd trudności z operowaniem pokrętłem). Problem nasila się w okresie zimy, ponieważ zimna temperatura powoduje, że smar z całym tym shitem zaczyna sztywnieć. Rozwiązaniem jest oczyszczenie całego układu, założenie nowych filtrów i delikatne obchodzenie się z pokrętłem regulacji temperatury. Koszt w serwisie hondy w warszawie ok 500 zł.

                        Comment

                        Working...
                        X