Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wyłączanie klimatyzacji przy niskich obrotach Civic VII

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Wyłączanie klimatyzacji przy niskich obrotach Civic VII

    Cześć. Posiadam Hondę Civic Vii 1.4is d14z6 2002 r. Od dwóch lat co okres letni mam problem z klimatyzacją. W gorące dni na postoju włączyć ja to wielki problem, jedyny sposób to podciągnąć obroty na 2-2.5tys obrotów i wtedy włączy się z reguły, choć nie zawsze. Działa najlepiej im wyższe obroty generalnie. Często jej się nie da włączyć. Czasem trzeba zgasić auto i od nowa odpalić żeby w ogóle zatrybiła. Odczynnik był uzupełniony 2 lata temu ale niewiele pomogło. Sprzęgło klimy nowe. Prosiłbym o sugestie i pomoc co może być przyczyną.

  • #2
    Jaka szczelina ustawiona na sprzęgle sprężarki klimatyzacji. Możesz też założyć inny przekaźnik, może wariuje przy wyższych temperaturach. Pomyliłeś działy ten dotyczy Civic VIII.

    Wysłane z mojego RMX2170 przy użyciu Tapatalka
    Last edited by krzychu5022; 27-05-2025, 23:52. Powód: Sprawa dotyczy się innego modelu Hondy

    Comment


    • #3
      Temat przeniosłem.
      Sprzęgło sprężarki to zużywalna część, czy kiedykolwiek tam było coś robione? jak nie? - to musisz poczytać tematy o "sprzęgle sprężarki" albo inne na temat "elektromagnesu sprężarki" nie ważne jaki dział wszystkie one (sprzęgła) działają na takiej samej zasadzie i wyglądają bardzo podobnie.
      Jeśli:
      - sprężarka a/c mimo wszystko potrafi się załączyć - to informacja o tym, że po str. elektrycznej jest ok,
      - jeśli tylko przy wys. obrotach się załącza - to informacja, że nie ma wystarczającego ciśnienia w układzie i tylko wys obroty potrafią nabić do odpowiedniego limitu ciśnienie, czyli po prostu brakuje w układzie czynnika.
      - jeśli uzupełniasz czynnik częściej niż 1 x na 2 lata - oznacza to, że w układzie jest dziura, mała, lub kilkanaście mikro dziurek np w skraplaczu od kamieni. (w lodówce też jest czynnik i się go nie uzupełnia prawie wcale, w aucie ma być tak samo. Jeśłi układ jest szczelny potrafi działać bez ubytku nawet 12 lat. ).
      - gaszenie i ponowne uruchomienia silnika, powoduje reset diagnostyki czujników i zanim komputer się zorientuje, że ciśnienie w układzie nie jest wystarczające to ona sprężarka pracuje, przez chwilę i się wyłącza.

      W związku z tym że piszesz, że
      Zamieszczone przez xenaxsiogeo Zobacz posta
      Odczynnik był uzupełniony 2 lata temu ale niewiele pomogło
      wynika że jest gdzieś nieszczelność.
      Auto masz z roku 2002 ? tak?
      Nie możesz mieć pewności ani samo uspokajania, że wszystko w niej jest jak w nowym aucie. Na pewno jest jakiś element wymagający uwagi lub czemu się skłaniam uwagi.

      Co bym zrobił:
      1. pojechał na servis klimy (nawet taki pod marketem) twoje auto ma "stary" czynnik, więc go mają.
      2. poprosił o uzupełnienie czynnika i do tego załadowanie kontrastu.
      3. jazda z załączoną A/C przez kilka dni.
      4. powrót na servis klimy z zadaniem szukania lampą UV przecieków. (spytaj czy posiadają lampę UV? ona wykaże gdzie są przecieki. Jeśli nie mają lampy poszukaj serwisu co ją ma byś nie musiał kupować. Poszukiwania lampa UV sa darmowe).
      5. Dopiero po tej operacji, będziesz wiedział co jest grane i co masz do wymiany. Bo moim zdaniem na 100% coś będzie do zrobienia.

      Zaglądałeś kiedyś w "paszczę" przedniego zderzaka? tak to może wyglądać:
      Uszkodzony Radiator skraplacza (chłodnicy) klimatyzacji.


      jeśli będzie załadowany "kontrast"
      Skraplacz chłodnica klimatyzacji. Civic IX wymiana.

      to lampa UV wykaże na pewno gdzieś takie efekty jak na foto.

      Tutaj też pokazane co może być przyczyną i ładnie widać jak znajdować za pomocą latarki UV wycieki:
      Honda 1.4 Ufo Sprężarka klimatyzacji

      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        Dzięki za odpowiedź. Dwa lata temu właśnie z tego samego powodu podjechałem, aby napełnili ją w całości. Potem szukaliśmy z lampą UV ale wszędzie było czysto, a jedyne co się zmieniło to to, że chłodziła bardziej - choć w dni +25/30st na postoju w korkach czy pod światłami się rozłączała (nie zawsze, ale bardzo często). Sprzęgło było wymienione na nowe właśnie dwa lata temu, miało duży luz i po załączeniu widać było różnicę w pracy paska. Przekaźniki odpadają raczej, zmienilem na inne i jest to samo. Nie mogę znaleźć jeszcze informacji o tym jak wyregulować szczelinę przy sprzęgle. Może od tego warto zacząć?

        Comment


        • #5
          W VIII robiłem to za pomocą podkładek (trzy każda innej szerokości, kupiłem w ASO za grosze), odkręciłem tarcze sprzęgła i tam w zależności od szczeliny którą chce się uzyskać dodajesz lub ściągasz podkładki. Sprawdz przy użyciu szczelinomierza jaką masz obecnie

          Wysłane z mojego RMX2170 przy użyciu Tapatalka

          Comment


          • #6
            Czyli w układzie jeszcze może być kontrast? jak tak, to ponownie szukałbym wycieków. Co do pracy układu klimatyzacji a konkretnie sprężarki, to ta kwestia:
            Zamieszczone przez xenaxsiogeo Zobacz posta
            jedyne co się zmieniło to to, że chłodziła bardziej - choć w dni +25/30st na postoju w korkach czy pod światłami się rozłączała (nie zawsze, ale bardzo często)
            oznacza to że wtedy była faktycznie uzupełniona w czynnik, tyle ile go być powinno. Sprężarka musi się wyłączać, często i cyklicznie - to jest informacja zwrotna dla użytkownika że działa dokładnie tak, jak powinna, nie ma prawa pracować non stop. Jeśli pracuje non stop to czynnika brakuje to sprężarka nie potrafi nabić ciśnienia i niebawem ją zatrzesz. Lodówka w domu tez nie pracuje non stop, tak?
            Co innego jak jest teraz, chłodzenie słabe a ona się nie chce załączyć kręcisz obrotami by ja sprowokować do wystartowania, to nie jest normalne.
            Prawidłowo jest tak, po nabiciu (jak szczelny układ) to na wolnych obrotach sprężarka się załącza i wyłącza cyklicznie a chłodzi tak że "sople wypadają" z nawiewu. Jak tylko zauważysz że zaczyna zbyt długo pracować w stos do przerw, przerwy są coraz rzadsze i krótsze, to od razu wiadomo że coś nie tak.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              Sprawdziłem dziś ciśnienie LP i coś mnie zaskoczyło. Przez co tak jest?20250529_202323.jpg

              Comment


              • #8
                "LP" to Low Presure? (ang.) strona niskiego ciśnienia? - czyli strona ssąca przez sprężarkę. jeśli tak, to coś nie tak, bo wskazówka powinna być na zielonym polu, czyli na stronie niskiego ciśnienia nie powinno być więcej jak 55 PSI. i tak jak pokazuje zegar (zielone pole).
                Natomiast jest dużo za dużo. Co to oznacza?
                może być:
                - za dużo czynnika w układzie?
                - jakaś usterka w samej sprężarce np. zaworu rozprężnego.
                - coś zatkane w układzie,

                teraz nie mam pomysłu co z tym zrobić i co podpowiedzieć. Byłeś z tymi faktami o jakiegoś mechanika z klimą? ..po prostu zagadać na początek, co z tym robić? ... nie wiem spróbować odessać nieco czynnika?
                Ciekawe co maszyna na to, powinna po podłączeniu i wykonaniu testu chyba powiedzieć czy układ ma cyrkulację? ...chyba że tego to nie potrafi stwierdzić,. nie wiem.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment

                Working...
                X