Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

schemat ukladu chlodzenia z14z6

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • schemat ukladu chlodzenia z14z6

    poszukuje schematu układu chłodzenia do civic vii gen hb kod silnika d14z6
    Last edited by arek8442; 13-03-2025, 07:29.

  • #2
    Schematów nie przypominam sibie ale jest sporo rysunków w różnych tematach o ogrzewaniu / przegrzewaniu silnika etc.
    Wpisz w wyszukiwarkę forumową treść - słowa kluczowe np. "schemat układu chłodzenia" i coś wyszuka na pewno.
    np.
    Civic - brak ogrzewania w modelu 7 generacji

    tu jest rysunek a i treść może Cię zainteresować bo nie piszesz z czym się mierzysz? bo raczej nie hobbystycznie i z nudów lubisz oglądać schematy? .
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      mam sparcialy wąż dolny od chlodnicy i pomyślałem że wymienię wszystkie węże bo reszta pewnie jest w takim samym stanie.znalazłem dwa warianty chlodzenia dla mojej hani oto one mam nadzieję że są ok
      oczywiscie nie są pokazane węże od chlodnicy

      1 chlodzenie civic 7 gen.jpg2 chlodzenie 7 gen.jpg

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez arek8442 Zobacz posta
        mam sparcialy wąż dolny od chlodnicy
        żaden z powyższych co pokazałeś to nie są dolne węże chłodnicy.
        to sugeruję Ci tak:
        - podjedź na kanał oceń jak mocno ten wąż dolny jest zmęczony, oceń czy jest szansa że go tylko skrócisz o te 2-3cm o ile jest zapas i da się kawałek obciąć i dobrze zapiąć obejmę/
        Nie wymieniaj węży jeśli nie ciekną mimo że są stare.
        Pooglądaj modele na Allegro czy na olix te w całości do rozbiórki.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          na górze jest schemat bez węży od chłodnicy , pokazane są węże do przepustnicy[nr.1 na górnych rysunkach] natomiast [nr. 4 i 5 na górnych rysunkach] do nagrzewnicy. samych węży od chlodnicy nie pokazali nie wiedzieć czemu są na osobnym rysunku, na dole ten rysunek . Czy dobrze zrozumiałem wymienić ten dolny wąż[na dolnym rysunku nr.7] na oryginalny z innego auta? reszty nie ruszać czyli jakość nowych w sprzedaży jest gorsza niż oryginalnych?


          3 chlodzenie 7 gen.jpg
          Last edited by arek8442; 13-03-2025, 16:33.

          Comment


          • #6
            te dwa górne to są schematy małego obiegu a ten jeden to jest duży obieg ,gdzieś wyczytałem. jak możesz to uzasadnij czemu lepiej zostawić stare węże.Ciekawy jestemTwojej opini.

            Comment


            • #7
              Przy wymianie węży wymień opaski na nowe. To one a dokładniej ich korozja jest często przyczyną większości problemów.

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez arek8442 Zobacz posta
                jak możesz to uzasadnij czemu lepiej zostawić stare węże.
                to chyba zrozumiałe, uzasadnienie jest takie samo jak w przypadku pozostawienia np. silnika który jest sprawny i ma 300tys km niż wsadzanie jakiegoś dorabianego nowego.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  Można wymieniać prewencyjnie dla lepszego samopoczucia i pewności Ale jeśli nie są spuchnięte ani zniszczone to nie warto. Spuchnięte - czyli wyglądają jak by nie trzymał już wewnętrzny oplot, jak balon który został napompowany i zostało spuszczone powietrze - już nie ma kształtu nowego Generalnie po wężu widać czy jest uszkodzony.
                  Zamienniki są zazwyczaj słabej jakości a oryginały są drogie jeśli są dostępne.

                  Comment


                  • #10
                    pracuję w Holandii i robię trasy Gdynia-Rotterdam .Dlatego stawiam na bezawaryjność mojego auta ,jeżeli widzę sparciały wąż to wymieniam bez dyskusji .jest różnica kiedy auto stanie 10 km od domu a kiedy stanie 1000 km od domu .Hania mnie nigdy nie zawiodła może dlatego że wyprzedzam wymiany zużytych elementów .Ten dolny wąż wymienię ale zabiliście mi klina czy na nowy czy na oryginał z innego auta , z resztą węży też mam teraz zagłostkę ,jednakowoż dziękuje za rady.

                    Comment


                    • #11
                      W takim wypadku ja bym wymienił jeśli masz jakiekolwiek podejrzenia zużycia. Popatrz dokładnie i oceń. Jak nie jesteś pewien czy jest ok to wymieniaj, ale tanio nie będzie I stawiałbym na nowe.
                      Last edited by danthe; 14-03-2025, 14:09.

                      Comment


                      • #12
                        ja bym nie wymieniał, "na zapas" wszystko co nie jest oryginalne jest nietrwałe, dużo gorsze niż fabryczne. Węże układu chłodzenia nawet jak są sparciałe to są dodatkowo zbrojone. Bardzo rzadko się zdarza by wąż parciał lub się uszkadzał w innym miejscu jak opaska zaciskowa. Jeśli bym wymienił bo jest uszkodzony w miejscu opaski to na taki sam używany w dobrym stanie oryginalny. Moje auta są ponad 20 letnie Honda 2002 i węże są w świetnym stanie.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • #13
                          Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                          Moje auta są ponad 20 letnie Honda 2002 i węże są w świetnym stanie
                          potwierdzam.
                          zostawiłem sobie nawet węże z mazdy 626 z 1993r i ich stan nie powoduje zmartwień. Może się jeszcze kiedyś do czegoś przydadzą..

                          Comment


                          • #14
                            zmęczony wąż wymieniłem na oryginalny z alledrogo reszta zostaje.przekonaliście mnie.Dziękuję za porady Wam wszystkim.

                            Comment

                            Working...
                            X