Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

słabo grzeje z nawiewów

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • słabo grzeje z nawiewów

    Witam,
    Posiadam Honde Civic VII jak włacze ogrzewanie na maksa to leci tylko letnie powietrze (nawet po 1h jazdy). Co mogło się zepsuć? Co moge sprawdzić?

  • #2
    Sprawdzić czy linka chodzi w pełnym zakresie pod nogami kierowcy(jeżeli jest wersja z manualną klima) - jak nie to ustawić ręką w pozycji max ciepło i sprawdzić czy leci gorące powietrze. A po drugie czy przy dodawaniu gazu i trzymaniu silnika na wysokich obrotach zwiększa się temperatura powietrza jaka leci z nawiewów?

    Comment


    • #3
      Jest bardzo wiele tematów o słabym ogrzewaniu. Zerknij na istniejące tematy bo powodów może być wiele.
      - czy masz odpowiednią ilość cieczy w układzie chłodzenia (chłodnicy i zb wyrównawczym?)
      - czy zawór nagrzewnicy się otwiera / zamyka? - macałeś? jak nie to po 10 min jazdy pomacaj go.
      - czy kiedykolwiek ktoś grzebał przy linkach kierunku nawiewu i temp ? - poczytaj tematy.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        Sprawdzić czy linka chodzi w pełnym zakresie pod nogami kierowcy(jeżeli jest wersja z manualną klima) - jak nie to ustawić ręką w pozycji max ciepło i sprawdzić czy leci gorące powietrze. A po drugie czy przy dodawaniu gazu i trzymaniu silnika na wysokich obrotach zwiększa się temperatura powietrza jaka leci z nawiewów?
        Ogrzewania i klima jest manualna. Jak dodam gazu i jadę na wysokich obrotach to nie zwiększa się temperatura powietrza z nawiewów.

        Jest bardzo wiele tematów o słabym ogrzewaniu. Zerknij na istniejące tematy bo powodów może być wiele.
        - czy masz odpowiednią ilość cieczy w układzie chłodzenia (chłodnicy i zb wyrównawczym?)
        - czy zawór nagrzewnicy się otwiera / zamyka? - macałeś? jak nie to po 10 min jazdy pomacaj go.
        - czy kiedykolwiek ktoś grzebał przy linkach kierunku nawiewu i temp ? - poczytaj tematy.
        Ilośc cieczy mam odpowiednią.
        Ogólnie miałem wymienioną z 2 lata temu konsole panelu nawiewu bo pękł plastik w niej ale po tym zabiegu linka została dobrze ustawiona i leciało gorące powietrze.
        A ten zawór nagrzewnicy to jak sprawdzić?

        Comment


        • #5
          abyś miał ogląd tego co się dzieje musisz macać . Twoje dłonie będą najważniejszym narzędziem pomiarowym i po tym poznasz co, gdzie, jak się rozchodzi i działa.
          Czyli startujesz np. z rana, jedziesz robisz te powiedzmy ok 10km, stajesz na poboczu nie gasisz silnika, otwierasz maskę i macasz:
          - wieczko chłodnicy (sprawdzasz na oko poziom w zb wyrównawczym) - niczego nie odkręcasz !
          - spód chłodnicy - nie oparz się od kolektora wydechowego.
          - przechodzisz z macaniem na tył silnika to przestrzeń między silnikiem a grodzią kabiny - tam zauważysz 2 węże gumowe cieńsze niż te, przy chłodnicy. Na 1 - jest zawór (wejście) - na 2 gi nie ma nic (wyjście z nagrzewnicy). Macasz te 2 węże - wąż wejście musi być wyraźnie cieplejszy niż wyjście. Wejście do nagrzewnicy musi tez być podobnie gorące jak wąż wieczka chłodnicy.
          - oglądasz wskazówkę temp. silnika w kabinie - oceniasz czy odpowiada temperatura - wskazaniom?
          - zawór - wejście do nagrzewnicy dłonią sprawdź - czy jego położenie odpowiada ustawieniu pokrętła w kabinie tzn: jeśli w kabinie pokrętło jest na poz.: "MAx Hi ciepło" - to zawór ma być tak samo "do dechy otwarty" - sprawdź. Jeśli pokrętlo przekręcisz Max zimno - to zawór ma być do "dechy" masz zimno - sprawdź czy tak jest?
          - jeśli pokrętłem przestawiasz od skrajnego do skrajnego położenia to i zawór musisz się tak ustawiać - sprawdź.
          - no i to nie koniec, bo to dopiero będzie sprawdzone czy - linka ogrzewania potrafi zawór przestawiać OD << I >>DO skrajnych położeń.
          - Jeśli potrafi to jak zamkniesz na Max zimno - to macasz węza wejściowego i powinien mieć podobną temp co wąż wyjściowy - czyli lenio - ciepławy. Wyraźnie odczujesz że zamknąłeś ogrzewanie - wąż wejściowy się wychłodzi czyli wiesz, że się klapka zaworu zamknęła i nie wpuszcza goracej cieczy z obiegu silnika.
          - Jeśli otworzysz i pojedziesz tak 5 min z Max otwartym na ogrzewanie MAx - to macasz węza wejściowego powinien być gorący wyraźnie! więc wiesz że się zawór otworzył na Max i działa.


          tu masz temat do przestudiowania:
          Civic - brak ogrzewania w modelu 7 generacji

          Last edited by rambo7; 14-10-2024, 09:00.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment

          Working...
          X