Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wahania temperatury silnika, wskazówka temperatury szaleje.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Wahania temperatury silnika, wskazówka temperatury szaleje.

    Witam,
    Mam Hondę Civic VII generacji w wersji coupe z roku 2005. Mam problem z wskaźnikiem temperatury, podczas krótkiej podróży (od ok. 5km) wskaźnik zaczyna wariować i podnosi się czasami nawet ponad poziom max. Zdarza się, że zaczyna skakać od połowy do maximum. Wymieniany był termostat, jednak to nic nie dało. Jedynie co zauważyłem, to jak wskaźnik zaczyna "żyć swoim życiem" to niesprawne jest grzanie, ustawiam grzanie przykładowo na HI i leci zimne powietrze. Natomiast jak zdarzy się, że temperatura się unormuję, i wskaźnik jest tak jak zawsze był (czyli poniżej połowy), to ogrzewanie działa bez problemu. Jak myślicie, od czego to może być? Słyszałem od kogoś, że może być do wymiany uszczelka pod głowicą...

  • #2
    Pierwszy wpis - dział powitalny, nie witamy się w diale technicznym. Regulamin pkt 2.
    Kolejna rzecz - wyszukiwarka tematów - Regulamin pkt 3. takich tematów jest multum 3/4 tematów tego działu to identyczne wpisy (jakieś 1687 tematów)
    Jest KATEGORYCZNY zakaz pisania w tytule słów "pomocy" i "problem", tu 99,9% tematów to same problemy, demolujesz nam wyszukiwarkę tematów, temat ma zawierać zwięźle istotę problemu Regulamin pkt 5.
    Nie pomijamy Przewodnika po forum - Regulamin ma 17 punktów, wystarczyło doczytać do 3. Konieczna poprawa.
    Tytuł zmieniam.


    Zamieszczone przez Norson Zobacz posta
    Słyszałem od kogoś, że może być do wymiany uszczelka pod głowicą...
    dobrze słyszałeś.
    Poczytaj tematy w jakim chcesz dziale, od działu IV generacji do VIII generacji. W silniku spalinowym chłodzonym cieczą proces chłodzenia silnika jest identyczny, jakikolwiek przypadek poczytasz wszystkie są takie same.
    Nie masz problemu z czujnikiem, masz problem z przepływem cieczy chłodzącej. Ciecz chłodząca nie wypełnia układu chłodzenia całkowicie. A to oznacza że masz zapowietrzony układ. Z jakiego powodu? trudno powiedzieć?
    Czujnik działa prawidłowo, termostat sprawny wymieniałeś na sprawny (mam nadzieję), jak widzisz wskazówka nie "żyje własnym życiem", nie! Ona perfekcyjne realizuje swoje zadanie, czyli dokonuje pomiaru, raz cieczy, raz gazów, stąd jej wahania a sam obserwujesz fizycznie że mimo ogrzewania na max ogrzewania nie ma. Czyli pompa wody nie tłoczy cieczy. Jak pompa wody nie tłoczy cieczy a nie potrafi tłoczyć gazów, to masz wahania wskaźnika który pracuje perfekcyjnie. Własnym życiem to żyje bąbel gzów który znajduje się gdzieś w układzie chłodzenia silnika i on żyje własnym życiem, przemieszcza się w zależności od obrotów silnika. Obroty silnika mają przełożenie na wydajność pompy cieczy, im wyższe obroty, tym większa wydajność pompy cieczy. Wiec obserwujesz wahania wskaźnika, bo raz uda się nieco przetłoczyć pompie cieczy temp. spada, raz nie i temp rośnie.
    Takich tematów jest zatrzęsienie, opór full, na tym forum w każdym Dziale po kilkadziesiąt, każdemu się wydaje że u niego układ chłodzenia pracuje na jakiś nietypowych innych zasadach. Nie, układ chłodzenia silnika pracuje na identycznych zasadach.
    Być może nie wiedziałeś czego szukać na forum? W każdy razie czujnik masz 100% sprawny, termostaty masz teraz 2 sprawne. Niesprawny to masz układ chłodzenia tzn. nieszczelny. Ustal, skąd się biorą gazy w układzie? czy z nieszczelności jakiejś obejmy? i jest to powietrze? czy są to gazy spalinowe z upg? Układ chłodzenia nie ma prawa mieć żadnych gazów w obiegu. Tylko szczelny układ chłodzenia wypełniony płynem chłodzącym zapewnia prawidłową pracę ogrzewania i chłodzenia silnika.
    Last edited by rambo7; 09-07-2020, 08:13.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Regulamin przeczytam. A co do czujnika skoro tak mówisz, to dobrze, bo obawiałem się, że to może być też wina czujnika. Sprawdzę tematy z innych generacji, mam nadzieję, że znajdę odpowiedź i rozwiąże problem.

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez Norson Zobacz posta
        bo obawiałem się, że to może być też wina czujnika
        jeśli
        Zamieszczone przez Norson Zobacz posta
        co zauważyłem, to jak wskaźnik zaczyna "żyć swoim życiem" to niesprawne jest grzanie, ustawiam grzanie przykładowo na HI i leci zimne powietrze
        sam piszesz że nie grzeje. No to nie ma takiej opcji że czujnik. Pomyśl... czujnik jest tylko informatorem, przekazuje informacje na pulpit. Nie ma ogrzewania. Skoro nie ma ogrzewania to pomyśl, co jest czynnikiem grzywaczem? ciecz chłodząca.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Uporałeś się kolego z tym problemem? Co było przyczyną?

          Comment

          Working...
          X