Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Civic EM2 Coupe Polift D17A2 silnik się pregrzewa a z nawiewu leci zimne powietrze

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Civic EM2 Coupe Polift D17A2 silnik się pregrzewa a z nawiewu leci zimne powietrze

    Witam być może już był poruszany ten temat ale sprawa jest konkretnie mówiąc dziwna...

    Gdy silnik osiąga swoją temperaturę jest na chwilę ok. Przy próbie włączenia pełnego nawiewu zaczyna być w kabinie zimno (Oczywiście pokrętło ustawione na ciepło). Ale nie dziwiło by mnie to gdyby nie fakt że jadę i czasem temperatura SILNIKA potrafi być prawie na max i zaraz spada do środkowej pozycji a w kabinie dalej zimno... za jakiś czas wydobywa się utęsknione ciepło z nawiewów ale nie na długo... dodam też że na postoju raz grzeje raz nie no zwariować idzie
    Termostat wymieniałem, płyn chłodniczy wymieniony.

    Jakieś pomysły ?

    jest zakaz pisania w tytule słów "pomocy" i "problem" sabotujesz nam wyszukiwarkę tematów. Temat zmieniam.
    Last edited by rambo7; 12-02-2020, 10:40. Powód: Regulamin pkt 5.

  • #2
    Jeśli układ jest prawidłowo odpowietrzony to niestety może to być UPG. Wywala płyn do zbiorniczka a na zimnym silniku chłodnica pusta?

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez JarkoCivic Zobacz posta
      Jeśli układ jest prawidłowo odpowietrzony to niestety może to być UPG. Wywala płyn do zbiorniczka a na zimnym silniku chłodnica pusta?
      Masakra dzisiaj patrzyłem pod Maske niby nic. A coś jednak przykuwa uwagę rozpryskany płyn ze zbiorniczka wyrównawczego aż boje się co może być dalej. Dolalem płynu chłodzącego na wzniesieniu. nie kłamiąc tego płynu dolalem z 300ml. Jestem w szoku a czujnik temperatury no nie ogarniam jak mógł mnie w ciuła tak robić na chwilę na hot 3 sek i norma nie ogarniam tego. Ehh po prostu pecha mam ile taka naprawa tego może kosztować ?

      Comment


      • #4
        Czujnik Cię nie robił w ciula, tylko pokazywał właściwą temperaturę.

        Naprawa, w zależności od tego co się zepsuło to zakres 5PLN-5000PLN.

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez shrek133 Zobacz posta
          Masakra dzisiaj patrzyłem pod Maske niby nic. A coś jednak przykuwa uwagę rozpryskany płyn ze zbiorniczka wyrównawczego aż boje się co może być dalej. Dolalem płynu chłodzącego na wzniesieniu. nie kłamiąc tego płynu dolalem z 300ml. Jestem w szoku a czujnik temperatury no nie ogarniam jak mógł mnie w ciuła tak robić na chwilę na hot 3 sek i norma nie ogarniam tego. Ehh po prostu pecha mam ile taka naprawa tego może kosztować ?
          Na 90% UPG

          Comment


          • #6
            Tematów o takiej przypadłości jest jakieś 12500, z czego w samej 7 gen jakieś 850.
            Zasada działania układu chłodzenia w każdej hondzie w silniku spalinowym jest identyczny. Jaki byś nie otwarł temat o tej jest 100% słowo w słowo to samo.
            - czy jest instalacja LPG?
            - czy macałeś dłonią węża nagrzewnicy - wejście i wyjście do nagrzewnicy? te węże co wchodzą do nagrzewnicy? - jaką mają temp?
            - macałeś spód chłodnicy?
            - macałeś wieczko chłodnicy ?
            - po kiego wacka wymieniasz elementy które nie mają związku z problemem?
            - wymieniałeś płyn chłodniczy, ok a odpowietrzyłeś układ?
            - kiedy ostatnio była wymieniana pompa wody?

            weź poczytaj tematy, jaki chcesz i w jakim chcesz dziale, wszystkie traktują o tym samym. Twój problem w niczym się nie odróżnia od innych, nawet w ułamku treści.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
              Tematów o takiej przypadłości jest jakieś 12500, z czego w samej 7 gen jakieś 850.
              Zasada działania układu chłodzenia w każdej hondzie w silniku spalinowym jest identyczny. Jaki byś nie otwarł temat o tej jest 100% słowo w słowo to samo.
              - czy jest instalacja LPG?
              - czy macałeś dłonią węża nagrzewnicy - wejście i wyjście do nagrzewnicy? te węże co wchodzą do nagrzewnicy? - jaką mają temp?
              - macałeś spód chłodnicy?
              - macałeś wieczko chłodnicy ?
              - po kiego wacka wymieniasz elementy które nie mają związku z problemem?
              - wymieniałeś płyn chłodniczy, ok a odpowietrzyłeś układ?
              - kiedy ostatnio była wymieniana pompa wody?

              weź poczytaj tematy, jaki chcesz i w jakim chcesz dziale, wszystkie traktują o tym samym. Twój problem w niczym się nie odróżnia od innych, nawet w ułamku treści.
              - brak instalacji gazowej
              - macać nie macalem... w serwisie mi wymacali i mówili że wszystko jest ok... Ale ja jeżdżąc uważam że tak nie jest... Powiem cały płyn ze zbiorniczka wychlapal mi się na podzespoły np. z akumulatora to kapalo. Według serwisu jest wszystko ok. więc podpunkty o macaniu odpadaja.
              - odpowietrzenie było robione przez serwis
              - wymieniłem termostat i plyn gdyż to było na początku najbardziej podejrzane myślałem że układ był jakoś zatkany czy cos. Ale raczej to przerosło moje oczekiwanie.
              - jutro jadę do serwisu od silnikow zrobić test i będę miał czarno na białym
              - pompa wody nie była nigdy wymieniana za mojej kadencji.
              Last edited by shrek133; 12-02-2020, 18:57.

              Comment


              • #8
                pompa wody jest tanim elementem, ale ważnym, zazwyczaj wymieniana jest przy okazji wymiany rozrządu, pytanie jest nie o twoją kadencję a o udokumentowaną historię napraw. Skoro termostat wymieniony, płyn wymieniony a ciecz nie krąży w układzie, to powstaje podstawowe pytanie. Dlaczego ciecz nie krąży w układzie? Dlaczego ciecz jest cofana w przeciwnym kierunku do obiegu cieczy?
                Ciecz nie krążyć może z powodu jakiejś usterki pompy wody, z powodu zaczopowanego jakiegoś elementu układu np. z powodu "miażdżycy" chłodnicy/nagrzewnicy, z powodu gazów w układzie które znalazły się tam z jakiegoś powodu? np nieszczelności układu lub wypalenia upg.
                To jest do ustalenia przez użytkownika pojazdu. ASO musi pojeździć aby stworzyć sobie takie warunki. Ty sam możesz to namacalnie sprawdzić, i potwierdzić tu ASo nic nie pomoże. Przecież jedziesz tym autem i sam widzisz co sie dzieje - opisałeś to we wpisie #1. W czym jest problem aby, zatrzymać się w bezpiecznym miejscu (wtedy gdy się dzieje to co opisujesz) i dotknąć, po kolei każdy odcinek układu chłodzenia.
                (silnik pracuje stoisz na poboczu) Np. wskazówka masz pod czerwone pole, no to z nawiewu musi lecieć ile? około 110stC - nawiew puszczasz jest 110stC? - nie ma jest letnie powietrze.
                Pytanie gdzie jest 110StC??? skoro nie ma go tam gdzie na 100% być musi!
                Maska w górę i maczasz 2 węże Wejście i Wyjście te węże mają mieć 11stC ! - pytanie mają??
                ASo twierdzi że mają, ok, skoro mają to wiesz że masz zatkaną nagrzewnicę obiegu tam nie ma!
                ale ... jak nie ma tam 110StC ... to pytanie dlaczego ? dlaczego węże wejście i wyjście nie są tak gorące jak na to wskazuje wskazówka temp silnika która jest pod czerwonym polem?
                No to cofasz się o kawałek wstecz ... w macaniu... węży skoro nie ma 110stC w węzach nagrzewnicy to może jest w wężu przy termostacie ... no gdzieś musi być ta temperatura.
                Nie wierzę że ASO tego nie sprawdziło. Tu nie ma filozofii, to jest prosta robota ...dłonią pomacać dany odcinek przy anomaliach układu chłodzenia, to jest tak banalne jak macanie się z kobitą.
                ASo nie ma żadnego magicznego sposobu, sprawdza dokładnie tak samo.
                Tu nie jest potrzebny żaden serwis, na pewno nie serwis od silników, tu potrzebny jest ktoś kto fizycznie dotknie dany odcinek układu chłodzenia.
                Jeśli chłodnica wody jest zatkana, to nie ma takiej pompy co by przepchała ciecz. Jak jest bąbel gazów w układzie to nie ma takiej pompy co by przepchała gazy.
                Zdajesz sobie sprawę z sił jakie powstają przy gotowaniu cieczy? to tak jak z gotowaniem się wody w garnku (klasyczna maszyna parowa) jak wrze to powstają gazy które unoszą pokrywkę garnka. Tak jak u ciebie (gazy, o ile to gazy) wywierają ciśnienie w kier przeciwnym do pracy pompy wody (bo mają większą siłę i zawsze wypchają tam gdzie łatwiej) czyli do zb. wyrównawczego i zarzygane wszytko.
                Zamieszczone przez shrek133 Zobacz posta
                Ale nie dziwiło by mnie to gdyby nie fakt że jadę i czasem temperatura SILNIKA potrafi być prawie na max i zaraz spada do środkowej pozycji a w kabinie dalej zimno... za jakiś czas wydobywa się utęsknione ciepło z nawiewów ale nie na długo... dodam też że na postoju raz grzeje raz nie no zwariować idzie
                Termostat wymieniałem, płyn chłodniczy wymieniony.

                Jakieś pomysły ?
                pomysł jest taki jak opisałem. Jeśli jednak czasem leci ciepło to dlaczego? dlatego że jedziesz... a pompa wody ma wydajność proporcjonalną do obrotów silnika, im większe tym szybciej się obraca poma i ma większą wydajność. Obroty sinika zmieniają się podczas jazdy, czyli raz więcej przepcha płynu wtedy jest cieplej i słychać że czasem chlupie w nagrzewnicy - jak tak jest to na 100% masz bąbel gazów w układzie.
                jak obroty spadną to i wydajność spada, po chwili leci letnie lub zimne powietrze z nawiewu. Silnik się przegrzewa, bo nie ma takiej pompy wody na świece co by potrafił pompować gazy. Pompa wody pompuje jak sama nazwa mówi ciecz, nie ma cieczy - nie ma pompowania - nie ma obiegu. Nie ma obiegu silnik się przegrzewa a z nawiewu letnie lub zimne. I tak w kółko, aż do momentu że wypalisz upg. Honda jest czuła na przegrzanie, czasem wystarczy 1 raz i upg do roboty.
                Czytaj tematy, w każdym dziale a szczególnie w 6 i 7 jest multum tematów, wszystkie traktują o tym samym.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  Test był bezlitosny dla mnie, była to UPG.

                  Comment


                  • #10
                    wypalenie upg ma zawsze jakąś przyczynę. Dobrze by było dla Ciebie gdybyś wiedział zawczasu, jak do tego nie dopuścić.
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #11
                      Oddałem do naprawy zobaczymy. Poinformuje co i jak.

                      Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka

                      Comment


                      • #12
                        ... coś wiadomo, jak się sprawa skończyła?
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment

                        Working...
                        X