Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Grzeje się na postoju, zimne powietrze

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Grzeje się na postoju, zimne powietrze

    Witam,
    mam pewien problem z moim civiciem VII 2005 1.6 b+g, zauważyłem, że auto grzeje się. Łapie temperaturę ponad standardowa, gdy zwolnie albo gdy dłużej stoje na światłach czy parkingu. Gdy spuszczam płyn jest strasznie zasyfiony, auto płukane było pod ciśnieniem (woda), było także u mechanika który ponoć wypłukał je profesjonalnie i zmienił termostat, niestety nie wlał nowego płynu tylko starą brudną wode z układu (bo auto jeździło chwile na wodzie aby sprawdzić czy bedzie tak samo, otóż problem wtedy nie występuje) i dolał trochę płynu, problem zniknął ale gdy postanowiłem zalać auto płynem zmora wróciła, oczywiście przy każdej zmianie jest odpowietrzane. Nie mam już pomysłów, ostatnio zauważyłem, że gdy rozkręce nawiew na najcieplejsze powietrze do raz wieje ciepłym, raz zimny. Czy ktoś miał podobny problem? Jakieś porady czy zostało mi już tylko aso? Dodam, że uszczelka pod głowicą została wykluczona. Z góry dziękuję za pomoc.

  • #2
    Zdajesz sobie sprawę że takich identycznych tematów na forum jest 15000? są to tematy bieżące i najbardziej popularne. Po co nowy temat?
    Regulamin pkt 2 witamy się w dziale powitań nie w dziale technicznym. Regulamin pkt 3 - wyszukiwarka tematów. Nie pomijamy Regulaminu przy rejestracji.

    do rzeczy, po pierwsze twój przypadek nie jest wyjątkowy (jak wspomniałem jest tych tematów multum) masz silnik spalinowy czyli każdy podobnie brzmiący temat z działu od 5 do 9 generacji co byś nie czytał jest identyczny. Układ chłodzenia oparty jest na identycznej zasadzie działania w każdej Hondzie z silnikiem spalinowym do 60 lat.
    Od kiedy jest instalacja lpg? rozumiem że ta sytuacja nie była jednorazowa tylko już tak się dzieje często.
    Zamieszczone przez Kert45 Zobacz posta
    Łapie temperaturę ponad standardowa, gdy zwolnie albo gdy dłużej stoje na światłach czy parkingu.
    co sądzisz o tej sytuacji? jak byś to wyjaśnił? tu masz zagwozdkę?
    Pompa wody wymusza obieg cieczy, tak? Więc im większe obroty tym większy przepływ. Im większy przepływ - tym większa wymiana cieplna (silnik oddaje ciepło chłodnicą). Im wolniejsze obroty tym wolniejszy przepływ cieczy. Instalacja lpg ma pociągnięte dodatkowe rury do obiegu Mixera lpg? ma. Producent samochodu przewidział taką instalację? nie. Dlaczego zatem wymuszony obieg ma być taki jak przed montażem lpg? no nie ma prawa być taki sam i jak widzisz, nie ma. Wolniejszy obieg na biegu jałowym to mała luż żadna prawie wydajność pompy wody. Czyli musi (nie ma innego wyjścia) zagotować się płyn.
    Jedziesz, obroty silnika rosną przepływ się zwiększa, ciecz krąży temperatura spada. Zwalniasz, silnik pracuje na jałowym biegu (stoisz na światłach, parkingu) obroty silnika są niskie przepływ zwalnia (do tego ma dłuższą drogę do Mixera) ciecz nie krąży wcale, lub krąży za wolno, temperatura rośnie. Takie coś obserwujesz widząc co się dzieje ze wskazówką temp.
    Ta sytuacja jest jeszcze do przyjęcia, ale grozi wypaleniem uszczelki pod głowicą. Honda nie lubi przegrzewania.
    Zamieszczone przez Kert45 Zobacz posta
    Gdy spuszczam płyn jest strasznie zasyfiony
    piszesz tak jak byś to robił co tydzień. Po co to robisz?
    Zamieszczone przez Kert45 Zobacz posta
    było także u mechanika który ponoć wypłukał je profesjonalnie i zmienił termostat, niestety nie wlał nowego płynu tylko starą brudną wode z układu
    nie znam zakresu umowy z mechanikiem, ale jeśli nie zażądałeś wymiany płynu to go nie wymienił, kto by za to zapłacił?
    Zamieszczone przez Kert45 Zobacz posta
    auto jeździło chwile na wodzie aby sprawdzić czy bedzie tak samo, otóż problem wtedy nie występuj
    test byłby wiarygodny gdybyś pojeździł 2 tygodnie, aby były warunki takie, jakie opisujesz. Przez chwilę czy nawet 1 dzień to za mało aby oczekiwać spodziewanych efektów. Występuje tylko za mało jeździłeś.
    Zamieszczone przez Kert45 Zobacz posta
    problem zniknął ale gdy postanowiłem zalać auto płynem zmora wróciła,
    zawsze znika gdy wypełnisz układ chłodzenia w całości. Pisałeś ...dolał, czyli odpowietrzył układ a tobie zachciało się zmieniać brudną wodę na płyn. Słusznie ale czy zrobiłeś to zgodnie ze sztuką?
    Skoro się grzeje tzn że nie wykonałeś tej operacji zgodnie ze sztuką.
    Pompa wody nie potrafi tłoczyć powietrza. Jak nazwa mówi pompa wody a nie wiatrak. Więc jak układ nie jest całkowicie wypełniony cieczą i szczelny a jest gdzieś poduszka gazowa - to nie ma pompa wody takiej siły aby goniła ciecz w obiegu. Silnik się grzeje.
    Zamieszczone przez Kert45 Zobacz posta
    oczywiście przy każdej zmianie jest odpowietrzane.
    jeszcze nie doczytałem do końca a Ty piszesz o kolejnej zmianie? ile tych zmian już było? po co aż tyle?
    Pytanie kluczowe: jak odpowietrzasz? jak to robisz, opisz to.
    Zamieszczone przez Kert45 Zobacz posta
    zauważyłem, że gdy rozkręce nawiew na najcieplejsze powietrze do raz wieje ciepłym, raz zimny.
    tak jak pisałem, jak jedziesz to nie masz stałych obrotów silnika, te zmieniają się w trakcie jazdy. Otwarłeś ogrzewanie na MAx ciepło, przy wyższych obrotach jakaś porcja płynu przeleci przez nagrzewnice i leci ciepło, zwolnisz, obroty mnisze, mniej płyny przeleci przez nagrzewnice, ciepło zostało dobrane z porcji która przepłynęła prze nagrzewnice, kolejnej porcji nie było (za male obroty) więc leci letnie. I tak w kółko.
    Do tego efekt im wolniej jedziesz tym bardziej grzeje sie silnik a z nawiewu leci letnie powietrze .


    Zamieszczone przez Kert45 Zobacz posta
    Czy ktoś miał podobny problem?
    jakieś 15000 przypadków tylko na tym forum. Po kilka tysięcy w każdym dziale każdej generacji. Najwięcej w 6 i 7 gen.

    Zamieszczone przez Kert45 Zobacz posta
    Jakieś porady czy zostało mi już tylko aso?
    a po co ASO? sam się tym zajmij o ile nie jest wypalona Uszczelka głowicy?? (najpierw musisz rozmieć co się dzieje w układzie).

    Zamieszczone przez Kert45 Zobacz posta
    Dodam, że uszczelka pod głowicą została wykluczona
    tak? to się dopiero okaże.
    To powiedz mi skąd jest to:
    Zamieszczone przez Kert45 Zobacz posta
    ponoć wypłukał je profesjonalnie i zmienił termostat, niestety nie wlał nowego płynu tylko starą brudną wode z układu
    jak widzisz, niepotrzebnie, wymienił sprawny na sprawny.
    w jaki sposób zabrudziła się ta woda?
    Robiłeś test na obecność CO2?
    filmiki wpis #79 https://www.civicforum.pl/showthread...D16V1%29/page8

    Jeśli ciecz po tak częstych wymianach które robiłeś, płukanie pod ciśnieniem i znowu wymiana, potrafi się brudzić no to z czego? jak nie ze spalin.

    Jak powiedziałem, tematów jest bardzo dużo (dużo za dużo) wszystkie o tym samym. W samym tylko dziale 7 gen jest 12 stron Tematów - nie otwieraj na razie żadnego - tylko sobie poczytaj tytuły i wybierz te co mają dożo wpisów ... 12 stron ...czujesz . Tak samo w działach innych Generacji Civic.
    Wszystko o tym samym... w kółko Macieju...
    Last edited by rambo7; 20-09-2019, 09:03.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment

    Working...
    X