Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dziwna sytuacja z ciepłym nawiewiem.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Dziwna sytuacja z ciepłym nawiewiem.

    Witam serdecznie.
    Od kilku dni mam problem z ogrzewaniem w moim Civicu.
    Sytuacja wygląda następująco:
    - muszę bardzo długo czekać zanim zacznie lecieć ciepłe powietrze, wczoraj było to około 10 km, wcześniej już po 1 km było ciepłe
    - zauważyłem, że jeżeli jadę szybciej, to jest to krótszy okres
    - temperatura silnika rośnie tak samo jak przed usterką, tutaj nie widzę żadnego problemu
    - gdy już zacznie lecieć ciepłe powietrze, to zdarza się, że za chwilę i tak leci chłodne


    Myślicie, że to termostat, czy może coś innego?

  • #2
    A czy przypadkiem układ Ci się nie zapowietrza? Jak poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym?


    Wysłane za pomocą TapaTalk

    Comment


    • #3
      Jak mogę sprawdzić tą pierwszą rzecz? Zbiorniczek wyrównawczy to po prostu miejsce, w które wlewa się płyn chłodniczy? Jestem laikiem, proszę się nie śmiać.


      Użytkowniku RedArrow, zapoznaj się z regulaminem, łamiesz pkt.2, po zarejestrowaniu na forum należy najpierw się przywitać w odpowiednim dziale.
      Last edited by Grzechu; 17-03-2019, 10:22.

      Comment


      • #4
        Tak zbiorniczek to jest to miejsce fo którego dolewa się płyn a co do zapowietrzenia jednym z objawów mogą być odgłosy bulgotania po stronie pasażera gdy masz odkręcony ciepły nawiew.


        Wysłane za pomocą TapaTalk

        Comment


        • #5
          Na zimnym silniku płynu jest równo z kreską poziomu max. Jak silnik ciepły po trasie, to powinno być ponad max.
          Raczej sam od siebie układ chłodniczy nie powinien się zapowietrzać. Jeśli jest go za mało a zawsze było ok, to może być związane z wyciekiem lub przepuszczaniem go przez uszczelkę głowicy i spaleniem.
          Sprawdź zbiorniczek i jaki ma kolor płyn.
          Choć raczej mam nadzieję, że to jednak termostat, bo miałem podobne objawy.
          Last edited by marcin19883; 17-03-2019, 12:40.

          Comment


          • #6
            To może być objaw uszczelki . ale to może być także pęcherz powietrza który się uparł i nie chce wyleźć z nagrzewnicy. to jest najmniej bolesne.
            Objawem uszczelki będą twarde węże podczas pracy sinika. no mam nadzieję że u ciebie nie będą

            Comment


            • #7
              Sprawdziłem poziom płynu chłodniczego i jest, a raczej był ok, bo zapomniałem zakręcić korek zbiorniczka wyrównawczego, dramat, na szczęście przejechałem tylko kilka kilometrów. Dziwnego bulgotania po stronie pasażera też nie słychać. Za to usłyszałem, że przy kręceniu pokrętłem zimno>ciepło i ciepło>zimno słychać dziwny dźwięk i to za każdym razem. Czy to może być przyczyną? Jeżeli tak, to co to może być za usterka?
              Dodam tylko, że mój civic to VII, coupe, 1.7 benzyna, 2001 rok.

              Comment


              • #8
                Możesz ten dźwięk nagrać?

                Comment


                • #9
                  Hmm, nie wiem czy się uda, nie jest on specjalne głośny, ale spróbuję.

                  Comment

                  Working...
                  X