Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Układ chłodzenia rośnie temp. po szybkiej jeździe - HONDA CIVIC VII 1.6 VTEC

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Układ chłodzenia rośnie temp. po szybkiej jeździe - HONDA CIVIC VII 1.6 VTEC

    Witam, postanowiłem założyć temat ponieważ czuję się bezsilny z problemem, który spotkał moją Hondę. Pomimo przeczytania wielu wątków nadal nie wiem jak z tym sobie poradzić.

    INFO:

    HONDA CIVIC VII 1.6
    ROCZNIK 2005

    Problem z układem chłodzenia.

    Wcześniej gdy poruszałem się po mieście i trasie gdzie tylko pewne, dość krótkie odcinki były pokonywane z większymi prędkościami nie było żadnego problemu. Wszystko zaczęło się od momentu kiedy po dłuższej jeździe na autostradzie z prędkością około 140-160 km/h zauważyłem iż szybko zmieniła się temperatura silnika. Wskazówka prawie na maks. Zaniepokojony tym faktem od razu zwolniłem i temperatura nieznacznie zmalała. Początkowo zbagatelizowałem sprawę i myślałem, że po prostu "przemęczyłem" auto. Jednak sprawa zaczęła powtarzać się. Od razu włączyłem nawiew na gorące powietrze na maksa. Temperatura znacznie spadła. Jednak zawsze problem powracał. Początkowo zauważyłem ubytek płynu w zbiorniku wyrównawczym. Było widać, że ewidentnie coś przecieka. Nie zauważyłem, żeby wentylatory włączały się poprawie. Po przejechaniu 100 km silnik się zagrzał zatrzymałem się na stacji i żaden z nich nie działał. Samochód oddałem do mechanika. Po jakimś czasie oddzwonił, że należy wymienić korek od chłodnicy, termowłącznik oraz termostat. Koszt: 280 zł. Mając nadzieję, że to rozwiąże problem zdecydowałem się na takie rozwiązanie. Wentylatory się włączają. Nie widać żadnych przecieków, ani ubytku płynu. Jednak po przejechaniu około 30 km z prędkością około 140 km/h silnik znowu się przegrzał. Nie wiem co mam w takiej sytuacji robić. Ktoś jakieś rady? Bardzo proszę o pomoc.

    Jest kategoryczny zakaz pisania w tytule słów "pomocy" i "problem", tu nie ma innych tematów jak problemy i o pomoc, sabotujesz nam wyszukiwarkę, nie pomijamy Regulaminu przy rejestracji. Temat zmieniam.
    Last edited by rambo7; 31-07-2018, 08:39. Powód: Regulamin pkt 3, 5.

  • #2
    Każdy układ chłodzenia w każdej Hondzie z silnikiem spalinowym działa identycznie, zachodzą identyczne procesy i zasada działania jest identyczna. W związku z tym możesz czytać dowolny temat w dowolnym dziale bez podziału na generacje. To dla podpowiedzi.
    Polecam przeczytać ten temat: wentylator chłodnicy nie startuje gdy rośnie temperatura silnika.
    bardzo wiele masz zbieżnych obserwacji co w tym temacie. Aby przejść do kolejnego etapu nad twoim przypadkiem, musisz poczytać i zrozumieć zachodzące procesy, potem pomyślimy ... nad diagnozą.
    Twierdzisz lub potwierdzasz że:
    1. nie wywaliło cieczy przez zb. wyrównawczy?
    2. nie dolewałeś płynu po tym zdarzeniu?
    3. na zimnym silniku całkowicie ostygniętym jest poziom między Min - MAx w zb. wyrównawczym?
    4. Chłodnica cieczy nie jest uszkodzona, zakamieniona?
    Last edited by rambo7; 31-07-2018, 08:42.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
      nie cytujemy całości wypowiedzi
      r7
      .
      1. Możliwe ze wywaliło.
      2. Dolewaliśmy płyn firmy prestone.
      3. Na zimnym silniku mam wrażenie, ze poziom jest Ok. Aczkolwiek cześć cieczy zbiera się pod sama nakrętka.
      4 jak to sprawdzić?
      Last edited by rambo7; 31-07-2018, 09:34. Powód: edit.

      Comment


      • #4
        ważne byś przeczytał Temat który podałem wyżej.
        Jeśli wywaliło płyn zb. wyrównawczym to oznacza że w ukłądzie znajdowały się gazy. (o tej sytuacji jest pisane w temacie wyżej).
        Jak będziesz miał "obraz przed oczami" jak funguje układ to kolejnym tematem byłby ten: Przy dłuższej trasie pryska płyn chłodniczy na silnik (D16V1)
        idzie o to by się nie powtarzać. Są tam informacje nad którymi musisz się zastanowić.
        Dolewaliście gdzie? do zb. wyrównawczego?
        Zamieszczone przez ikswaleob Zobacz posta
        cześć cieczy zbiera się pod sama nakrętka
        nakrętką jaką? masz na myśli korek? ...jaki? czy zb. wyrównawczego? czy chłodnicy?
        Zamieszczone przez ikswaleob Zobacz posta
        4 jak to sprawdzić?
        tak jak tu: D16v1 jak sprawdzić czy działa pompa wody?
        tu jest na temat nagrzewnicy, która w przypadku gdy otwarłeś ogrzewanie - i grzała, pytanie czy grzała z intensywnością taką, jak przegrzany silnik czyli że z kratek leciało 106stC ... wiesz ile to jest? ...zagotuj wodę w czajniku i nastaw dłoń tam będzie 98,99stC ...w silniku miałeś ponad 105stC. Czy przykładając dłoń do nawiewu gdy otwarłeś ogrzewanie - parzyło? nie? no to rozważ płukanie, odkamienianie układu.
        Jeśli w lato gdy przegrzejesz silnik nie parzy z nawiewu, to i nie ma grzania w zimę, będzie letnie, ciepławe powietrze a ma być około 90stC. przy normalnej pracy silnika po przebiegu ciągłym 15km.

        Zamieszczone przez ikswaleob Zobacz posta
        Nie zauważyłem, żeby wentylatory włączały się poprawie. Po przejechaniu 100 km silnik się zagrzał zatrzymałem się na stacji i żaden z nich nie działał.
        wracam do tego zdania bo to jest kluczowe, a odpowiedź dlaczego tak się dzieje jest w temacie który podałem we wpisie nr #2. wyżej.
        Last edited by rambo7; 31-07-2018, 09:48.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
          Dolewaliście gdzie? do zb. wyrównawczego?
          do zb. wyrównawczego

          Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
          nakrętką jaką? masz na myśli korek? ...jaki? czy zb. wyrównawczego? czy chłodnicy?
          korek zb. wyrównawczego

          Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
          pytanie czy grzała z intensywnością taką, jak przegrzany silnik czyli że z kratek leciało 106stC ... wiesz ile to jest? .
          Grzało tak, że ciężko jest trzymać przez czas dłuższy niż 10 s, temperatura silnika znacznie spada. Praktycznie do połowy.


          Ponadto brak bulgotania. Górny wąż bardzo gorący, dolny trochę chłodniejszy, ale wysoka temperatura.

          Pierwszy raz przez naprawą było dużo ochlapanych elementów, możliwe że przez korek od zbiornika wyrównawczego.
          IMG_2548.jpg
          IMG_2550.jpg
          IMG_2549.jpg

          Comment


          • #6
            na podstawie powyższego wydaje się wsio ok, jak czytałeś D16V1 bywa że tak się zachowują w upały lub po ostrej jeździe, w takim razie
            Zamieszczone przez ikswaleob Zobacz posta
            Nie wiem co mam w takiej sytuacji robić.
            mimo wszystko rozważ (póki lato) chemiczną płukankę/czyszczenie układu chłodzenia. Auto ma 13 lat.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
              w takim razie mimo wszystko rozważ (póki lato) chemiczną płukankę/czyszczenie układu chłodzenia. Auto ma 13 lat.
              Mechanik proponuje sprawdzenie pompy wodnej oraz test CO2. Jakaś opinia?

              Comment


              • #8
                sprawdzić można, ale czego oczekujesz, że powie "nie pompuje" lub "pompuje za mało" ? i co wtedy? ... pompa pompuje, to jest pewne bo inaczej byś nie pojechał 5km szczególnie teraz w upały. Raczej ja skłaniałbym się aby zmniejszyć opory tłoczenia. Pompę nawet jak wymienisz na nową to ona będzie miała identyczną budowę, wydajność i wirnik pompy.
                W mojej ocenie rozważyłbym co zrobić aby zwiększyła się wymiana cieplna? i tutaj masz opcje:
                - zmniejszyć opory tłoczenia (chemiczne płukanie układu i wymiana cieczy),
                - wymiana chłodnicy lub sprawdzenie chłodnicy wody w jakim stopniu ma miażdżycę? (płukanie układu to jedno a skuteczność wymiany cieplnej poprzez radiator to drugie, często chłodnica jest zimna na bokach a gorąca po środku, skuteczność jej około 30-40% w stosunku do nowej. Nie wierzysz to sprawdź fizycznie, jak będziesz miał silnik zagrzany po jeździe pomacaj chłodnice wody boki, sód góra i środek, zobaczysz że są miejsca zimne.
                - zmiana wirnika pompy wody na wydajniejszy, w celu wymuszenia szybszego obiegu. (nie wiem czy to jest możliwe bo nie wiem czy takie coś jest na rynku? i czy wymuszenie szybszego obiegu nie zaburzy pracy układu będzie niedogrzany w zimę. Układ jest wyliczony, przepływ, wymiana cieplna a powierzchnia chłodnicy itd.
                - CO2 zawsze można zrobić to kosztuje grosze.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  Winna okazała się być chłodnica, w której było całkowicie "popalone" ożebrowanie. Przejechanie palcem powodowało zniszczenie na popiół. Podobno działała ledwo połowa chłodnicy. Po wymianie chłodnicy wszystko bezproblemowo. Silnik nie nagrzewa się nawet do połowy zakresu temperatury.

                  Comment


                  • #10
                    Chłodnica ma już 13 lat i zazwyczaj po takim czasie wygląda tak: https://skodovy.pl/wp-content/upload...4-1075x605.jpg
                    i dodatkowo jak dotkniemy palcem lamele to się kruszą jak tu: https://thumbs.img-sprzedajemy.pl/10...-413303762.jpg
                    no to nie ma wymiany cieplnej, silnik się przegrzeje, skuteczność wymiany cieplnej w stos do nowej chłodnicy jest bardzo duża.
                    Dlatego warto się przyglądać chłodnicy! kontrolować jej stan, nie jeździć blisko poprzedzającego jak sypie kamieniami, nie jeździć za piaskarko-solrarką w zimę, nie myć Karcherem za blisko lameli, myć - ale nie za blisko!!
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment

                    Working...
                    X