Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wywala płyn po wymianie termostatu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Wywala płyn po wymianie termostatu

    Witam
    Mam civica 2004r. 1.4 na lpg. Problem zaczął się w zimie. Raz grzeje ciepłym powietrzem raz nie. Pierwsza myśl ... termostat . Wiec do mechanika zeby wymienil . Kupilem nie najtanszy za 60 zl . Wymienil , odpowietrzył układ i pojechal3m . Że akurat robiło się ciepło to za wiele nie używałem grzania w samochodzie . Pewien czas działało ok. Później zauważyłem, że znów raz grzeje, raz zimne, myślę nieważne ciepło się robi . Pewnego dnia majowego gdy było ok. 30°C zaczęła mi się podnosić temperatura silnika . Zasiłek samochód i zobaczyłem że wywaliło mi płyn, chyba przez zbiorniczek wyrównawczy, patrzę pod maską w zbiorniczku jest płyn pod korek ,a w chłodnicy nie widać. Gdy samochód ostygł w chłodnicy był już płyn, a w zbiorniczku powróciło do między Max, a min. Jeździłem 1.5 miesiąca i nic po za tym się nie działo do wczoraj . Powiem tak od początku czerwca jeździłem tylko ma benzynie 3 tygodnie. Pojechałem zatankować gaz i benzyna. Przeołączyłem na gaz (Nie wiem czy to dziwny zbieg okoliczności) ale nagle zaczęło się znów gotować. Przyjeżdżam do domu , gasze samochód na 3 godz. Patrzę ... brakuje płynu w chłodnicy, dolałem , pocisnałem węże i trochę zassało , normalnie grzało w samochodzie i nie gotowało wody. Dziś patrzęa w zbiorniku wyrównawczym, znów woda pod korek , a w chłodnicy też jest . Coś dziwnego , tak jakby zgubił wodę i po jakimś czasie ja zwrócił. Do oleju się nie dostaje napewno . Czy to może być wadliwy termostat , czy źle odpowietrzony układ, a może coś z gazem ? Gaz Stag 6lat instalacja . Może coś z mieszlnikiem?

  • #2
    Jaki masz reduktor? Może być, że reduktor jest uszkodzony i wali gazem w układ chłodzenia. Napraw to szybko bo przegrzejesz silnik.
    Auto kierownika: Honda Civic VIII gen (FD7) Comfort, R18A2, 2011r. Był Civic VI 1.4 MB2 1995r., Accord VI 1.8 CH6 2001r.
    Auto kierowniczki: Honda Civic VII gen (EU8) LS, Hatchback 5d, D16V1 2004r.

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez pablo_see Zobacz posta
      Jaki masz reduktor? Może być, że reduktor jest uszkodzony i wali gazem w układ chłodzenia. Napraw to szybko bo przegrzejesz silnik.
      O ile wiem to zavoli. Jadę do gaziarza jutro to może coś mi powie

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez piotrek-k11 Zobacz posta
        O ile wiem to zavoli. Jadę do gaziarza jutro to może coś mi powie
        zostaw gaziarza w spokoju... nie dręcz go, zajmij się swoim układem chłodzenia.

        Zamieszczone przez piotrek-k11 Zobacz posta
        . Że akurat robiło się ciepło to za wiele nie używałem grzania w samochodzie
        no to błąd, bo po wymianie czegokolwiek w układzie chłodzenia w lato sprawdzamy czy naprawdę jest grzanie z nagrzewnicy. Czyli po takiej operacji należy w lato otworzyć ogrzewanie na max i sprawdzić czy jest ukrop z kratek? najlepiej otworzyć maskę pomacać węża górnego chłodnicy i oczekiwać takiej samej temperatury z kratek nawiewu.
        Zamieszczone przez piotrek-k11 Zobacz posta
        Później zauważyłem, że znów raz grzeje raz zimne, myślę nieważne ciepło się robi . Pewnego dnia majowego gdy było ok. 30°C zaczęła mi się podnosić temperatura silnika .
        to jest typowe, tak robi większość użytkowników, to poważne zaniedbanie. Taka sytuacja powinna natychmiast zmobilizować użytkownika do sprawdzenia rozkładu temperatur cieczy w elementach układu chłodzenia.

        Zamieszczone przez piotrek-k11 Zobacz posta
        Zgasiłem samochód i zobaczyłem że wywaliło mi płyn, chyba przez zbiorniczek wyrównawczy, patrzę pod maską w zbiorniczku jest płyn pod korek ,a w chłodnicy nie widać.
        opis klasyk.

        Zamieszczone przez piotrek-k11 Zobacz posta
        od początku czerwca jeździłem tylko ma benzynie
        aaa to oznacza że jest LPG?
        Zamieszczone przez piotrek-k11 Zobacz posta
        Przeołączyłem na gaz (Nie wiem czy to dziwny zbieg okoliczności) ale nagle zaczęło się znów gotować
        to nie jest zbieg okoliczności. Zastanów się, jaką rolę odgrywa układ chłodzenia przy instalacji lpg? Orientujesz się trochę? układ chłodzenia który jednocześnie jest układem grzania podgrzewa mikser gazu inaczej on nie wystartuje do pracy. Jest to ściśle powiązane ze sobą. Czyli mając LPG najważniejszą rzeczą w twoim bolidzie jest układ chłodzenia - jego właściwa praca. Nie ma ważniejszej rzeczy.

        Zamieszczone przez piotrek-k11 Zobacz posta
        gasze samochód na 3 godz. Patrzę ... brakuje płynu w chłodnicy, dolałem
        bardzo poważny błąd. Tak się nie robi - psujesz auto!
        Zamieszczone przez piotrek-k11 Zobacz posta
        pocisnałem węże i trochę zassało
        masz odpowiedź, że jest coś nie tak z układem, sprawny układ sam zasysa ciecz ze zb. wyrównawczego.
        Zapamiętaj, nigdy nie odkręcamy korka od chłodnicy robimy to tylko przy wymianie płynu.
        Pytanie kontrolne Piotrek, po co i do czego służy zb. wyrównawczy? jaką odgrywa rolę i po cholerę on jest skoro odkręcasz korek chłodnicy?

        Skoro dolałeś do chłodnicy i wypchałeś powietrze. To już prawie sam odkryłeś usterkę. Kolejne pytanie - skąd w układzie znalazły się gazy ???? skąd?

        Zamieszczone przez piotrek-k11 Zobacz posta
        Dziś patrzęa w zbiorniku wyrównawczym, znów woda pod korek , a w chłodnicy też jest
        fatalnie, nie dotykamy korka chłodnicy. Psujesz auto.

        Zamieszczone przez piotrek-k11 Zobacz posta
        czy źle odpowietrzony układ, a może coś z gazem ?
        no jesteś blisko, źle odpowietrzony układ?
        - pytanie kto go zapowietrzył? - na pewno w części Ty, odkręcając korek chłodnicy. Korek chłodnicy pełni role zaworu, w układzie panuje na przemian podciśnienie i nadciśnienie - odkręcając korek rozprężasz układ - ewidentnie psujesz silnik! demolujesz go.
        Do czego jest zb. wyrównawczy? ... do tego aby układ miał możliwość sam sobie uzupełnić braki, Ty mu nie pomagaj, bo tylko przeszkadzasz.
        Zastanów się, z jakiego powodu, skąd, dlaczego i jak .... skąd się biorą gazy w układzie chłodzenia???? (sprawny układ jest wypełniony całkowicie cieczą).

        Wypychałeś bąble z rur, wiesz że czasem nie na ogrzewania, no nie ma bo nie ma obiegu! Twoja pompa wody nie jest zaprojektowana do tłoczenia gazów! ... dlaczego nie ma tam cieczy? skąd się biorą gazy?
        Gotowałeś kiedyś wodę w klasycznym garnku? jak zagotuje się woda, ciśnienie pary (gazy) unoszą pokrywkę, mają na tyle siły że rozpychają przestrzeń garnka, tak samo w twoim silniku, zagrzewasz silnik do ponad 105stC wskazówka idzie w górę, gotujesz silnik - w układzie są gazy i pchają część cieczy w stronę zb. wyrównawczego - czyli w przeciwną stronę niż pompuje pompa - wywala płyn. Druga część cieczy stoi w bloku i jest pchana przez gazy - ciecz nie ma obiegu - silnik gotujesz.
        Pytanie konkretne - jakim cudem - skąd się biorą gazy w układzie chłodzenia twojego silnika?

        Jeśli masz nieszczelność ukłądzie chłodzenia to musisz tą nieszczelność usunąć! inaczej przepalisz uszczelkę głowicy, honda nie lubi być przegrzewana. Jakiekolwiek (jak opisywałeś) odstępstwa od prawidłowego grzania / chłodzenia - to 100% kłopoty! Nie możesz dopuścić do tego że olewasz układ chłodzenia - szczególnie w instalacji lpg.
        Mieszalnikowi potrzebna jest temperatura do prawidłowej pracy? tak? - tak. Skąd bierze tę temperaturę? - z układu chłodzenia, a jak układ chłodzenia jest nieszczelny to i silnik demolujesz i instalacja nie pracuje poprawnie.

        Z opisu wynika że taki stan trwa długo, na moje oko za długo, swoim działaniem demolujesz silnik i już przegrzałeś go kilka razy. Z tego powodu przypuszczam że już jakiś czas temu przepaliłeś z własnego zaniedbania - uszczelkę głowicy. To stamtąd dostają się gazy. Możliwe też że gazy biorą się z jakiejś nieszczelnej nietrzymającej obejmy, masz wyciek cieczy w to miejsce dostaje się powietrze.
        Zadanie jest proste - ustalić skąd się biorą gazy w układzie chłodzenia? (samo z siebie to się nie dzieje, dostają się ...skądś?)
        Do tego przemyśl, (od czasu kiedy pierwszy raz stwierdziłeś anomalie w układzie chłodzenia) ile razy temp. poszła pod czerwone pole? jak więcej niż 2 razy to masz przepaloną upg, 2 razy zupełnie wystarczy do jej przepalenia.
        Korzystając z lpg zdajesz sobie sprawę że twój silnik pracuje w wyższej temp niż na benzynie? Układ chłodzenia w silniku zasilanym lpg jest najważniejszą rzeczą, nie ma ważniejszej! Na punkcie sprawnego układu chłodzenia powinieneś mieć obsesję . Tylko mu nie przeszkadzaj! bo swoim działaniem przyłożyłeś rękę do demolki silnika.
        Wątków w tym temacie jest multum, w zasadzie 80% tematów jest 100% identycznych.

        Co do termostatu: termostat tu nie ma nic do rzeczy, termostat pracuje wtedy gdy jest znużony w cieczy nie w gazach, więc wymiana termostatu sprawnego na sprawny - kompletnie niczego nie zmienia - jak już zauważyłeś. Termostat wymienia się wtedy gdy silnik nie łapie temperatury jest non stop niedogrzany, twój się przegrzewa, czyli nie termostat.
        Przeanalizowałeś to trochę nietrafnie, z powodu zaniedbania (anomalie grzania/chłodzenia) spowodowałeś sobie sam kłopoty.

        a cha , w temacie wątków nie piszemy słów "pomocy" i "problem" sabotujesz wyszukiwarkę. Jak byś przejrzał jakikolwiek temat to wszystkie są identyczne jota w jotę. Temat zmieniłem.
        Last edited by rambo7; 26-06-2018, 08:13. Powód: edit
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
          nie cytujemy całej wypowiedzi.
          Dodam tylko że nie byłem na regulacji gazu i wymianie filtrów 25 000 km
          Last edited by rambo7; 26-06-2018, 10:05.

          Comment


          • #6
            ... a co ma piernik do wiatraka?
            Zamieszczone przez piotrek-k11 Zobacz posta
            nie byłem na regulacji gazu i wymianie filtrów
            nie ma nic do rzeczy! od regulacji lpg nie uszczelni się układ chłodzenia ...opanuj panikę i załącz myślenie .

            Układ chłodzenia masz nieszczelny. To jest fakt i przyczyna gotowania się płynu. Co z tym wspólnego ma instalacja lpg? - nic. Chyba że obejma przy mikserze jest niedokręcona masz wyciek płyn ucieka i wciąga powietrze - to tyle może mieć wspólnego.
            Last edited by rambo7; 26-06-2018, 10:09.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
              ... a co ma piernik do wiatraka?

              nie ma nic do rzeczy! od regulacji lpg nie uszczelni się układ chłodzenia ...opanuj panikę i załącz myślenie .

              Układ chłodzenia masz nieszczelny. To jest fakt i przyczyna gotowania się płynu. Co z tym wspólnego ma instalacja lpg? - nic. Chyba że obejma przy mikserze jest niedokręcona masz wyciek płyn ucieka i wciąga powietrze - to tyle może mieć wspólnego.
              Teraz przypomniałem że zaczęło się od kapania z weżyków od redaktora, ale wszystkie krùćce powymienialem

              Comment


              • #8
                A takie pytanie jeszcze ... Czy to może być wadliwy korek od chłodnicy ?

                Comment


                • #9
                  korek chłodnicy może być wadliwy, jak każda rzecz mechaniczna, problem polega na tym że zamiast wyciągać płyn ze zb. wyrównawczego układ do niego pcha ciecz z bloku silnika, tu korek pokazuje że działa bo wpuszcza płyn, również poziom w zb. wyrównawczym opada jak ostygnie silnika (1,5godz) jak sam zauważyłeś układ pobrał ze zb. wyrównawczego i poziom w nim opadł, czyli korek działa. Jedynie Ty pchając łapy do korka rozprężasz układ i wprowadzasz powietrze.
                  Zamieszczone przez piotrek-k11 Zobacz posta
                  zaczęło się od kapania z weżyków od redaktora
                  ...nooo o to chodzi... tu jest problem.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment

                  Working...
                  X