Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dziwna praca klimatyzacji manualnej po zimie.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Dziwna praca klimatyzacji manualnej po zimie.

    Witam.
    Wraz z przyjściem ciepłych dni klimatyzacja w mojej Hondzie zaczęła podczas pracy dawać dziwne objawy.
    Sprężarka zasprzęgla i chłodne powietrze leci z nawiewów (może trochę za słabo) lecz martwi mnie dziwny odgłos "zasysania powietrza" przez układ co kilkanaście sekund który pokrywa się z ciągłym załączaniem się wentylatorów chłodnicy. Co ciekawe na ustawieniu pozycji 1 nawiewu wentylatory włączają się wyłączają co kilkanaście sekund, a przy ustawieniu nawiewu na pozycję 2 chodzą bez przerwy. Bez znaczenia czy silnik jest zimny czy nagrzany. Ponadto temperatura wody na wskaźniku jest prawidłowa (prawie na środku skali i nie wędruje). Poziom płynu chłodniczego w układzie jest ok. Klima w zeszłym roku była napełniana i włączana zimną od czasu do czasu. Czy takie objawy są powodem do zmartwień? Raczej nie powinny wentylatory włączać się w czasie jazdy co kilka sekund. A dziwne że dzieje się to tylko przy włączonej klimatyzacji... Miał ktoś z Was podobne problemy ??

    Jeśli zagmatwałem to przepraszam. Proszę o wyrozumiałość. Przeglądałem trochę pozostałych tematów z tego działu i nie znalazłem podobnego problemu.

  • #2
    Witam,
    mam to samo, ale jakoś się tym nie przejmuję. W lecie to słychać, a w zimie nie. Może dlatego, że klimatyzacja działa dopiero od podajże 5stopni.

    Comment


    • #3
      Słychać, nie słychać to nieważne. Po prostu to ciągłe włączanie i wyłączanie wentylatorów co kilkanaście sekund nie może być dobre dla ich stanu i żywotnosci :/ tym raczej warto się przejmować.
      Last edited by Darex; 08-04-2018, 14:48.

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez Darex Zobacz posta
        wentylatory włączają się wyłączają co kilkanaście sekund,(...) Czy takie objawy są powodem do zmartwień? Raczej nie powinny wentylatory włączać się w czasie jazdy co kilka sekund. A dziwne że dzieje się to tylko przy włączonej klimatyzacji...
        odpowiedź jest prosta, a jak działa twoja lodówka w domu? jak działa agregat, cyklicznie czy cały czas? . Więc ... co jest teraz prawidłowe? .
        Muszą dziłać cyklicznie, jeśli działają non stop wentylatory, to albo za mało czynnika w układzie albo jest bardzo gorąco na polu a układ np z powodu takiej chłodnicy Uszkodzony Radiator skraplacza (chłodnicy) klimatyzacji.

        nie wyrabia z wymianą cieplną.

        Zamieszczone przez Darex Zobacz posta
        Po prostu to ciągłe włączanie i wyłączanie wentylatorów co kilkanaście sekund nie może być dobre dla ich stanu i żywotnosci
        jest dobre, tak ma być i tak pracuje prawidłowy układ A/C. Pracuje cyklicznie, jak tylko zacznie pracować stale to już jest sygnał że coś jest nie tak! sprężarka się zatrze, albo szybciej zużyje - nie ma prawa pracować ciągle (tak jak twoja lodówka w domu). Wentylatory pracując ciągle (jak i sprężarka) pobierają prąd osłabiają silnik przegrzewają się ich silniki elektryczne - nie mają prawa pracować non stop.
        Im sprawniejszy układ tym przerwy są dłuższe, chyba że warunki polowe są skrajnie ciepłe np na polu +30stC a na asfalcie +52stC i stoimy w korku, wtedy w takich warunkach układ robi mniejsze przerwy, dobrze by było unikać takich warunków i znaleźć wyjście, aby nie stać.
        Układy A/C w hondzie jak i w innych pojazdach oparte są na identycznej zasadzie działania, możesz czytać wszystkie wątki z wszystkich działów - zasady pracy, niedomagania, itd są identyczne.
        Last edited by rambo7; 09-04-2018, 16:46.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Dzięki wielkie za dokładną odpowiedź. Z tego wynika że mam nieszczelność w układzie i za mało czynnika bo przy pozycji nawiewu na pozycji 2 wentylatory chodzą ciągle(sprawdzane przy około 23 stopniach na dworzu w weekend). Plus słychać ten nieszczęsny syk z zaworu rozprężnego przy włączaniu klimy. Muszę udać się do mechanika.

          Comment


          • #6
            ustawienie siły nawiewu w pozycji 2 i wyżej powoduje że wymiana cieplna jaka zachodzi w parowaczu (przy nagrzewnicy) jest na tyle szybka i szybko wytracana że parowacz wszystko co zdążył schłodzić, oddaje na bieżąco do kabiny (nie ma buforu/ momentu bezwładności), tzn. że na tyle się nie potrafi schłodzić więcej, aby oddawać zimno dłużej do momentu aż czujnik wywoła Start sprężarki i wentylatorów do ponownej pracy.
            Sprawny układ pracuje i wychłodzi z nadwyżką po czym- wyłącza sprężarkę i wentylatory - układ traci zimno bo odbierasz zimno do kabiny, jak spadnie temp. poniżej zadanej wartości układ uruchamiany jest ponownie, i tak w kółko, między czasy wyłączeń / załączeń zależne są od: sprawności układu, warunków atmosferycznych, warunków jazdy.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment

            Working...
            X