Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Ubywanie plynu chłodniczego a przybywanie oleju.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Ubywanie plynu chłodniczego a przybywanie oleju.

    Witam. Dawno nie uczestniczyłem w życiu na forum choć często je przeglądam, Dzisiaj także przeglądałem cale forum i nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Otóż zaczął on się jakiś miesiąc temu od zaświecenia kontrolki silnik. Po sprawdzeniu okazało się że wyrzuciło mi płyn z zbiorniczka wyrównawczego. Dolałem płynu i kontrolka zgasła.. Po jakimś czasie kontrolka znów się zaświeciła. Sprawdziłem płyn w zbiorniczku było ok, ale za to w chłodnicy go trochę brakowało. Uzupełniłem i znów wróciło do normy. Ale znów zaczęła się świecić kontrolka silnika, ale po jakimś czasie zgasła i tak na przemian. Byłem u sprawdzenia na kampie. Elektronik powiedział że to czujnik załączania wentylatora. Gdy już go chciałem wymienić to kontrolka znów zgasła. Wczoraj przeczyściłem styki czujników i kontrolka się nie swieci, ale zauważyłem braki płynu w chłodnicy ale za to przybyło mi oleju w silniku. Co możę być powodem tej sytuacji. Pozdrawiam .

  • #2
    Zamieszczone przez mucha511 Zobacz posta
    nie znalazłem odpowiedzi na mój problem.
    zobaczysz że finał wątka będzie taki że 98% tematów jest identyczna .
    Zamieszczone przez mucha511 Zobacz posta
    jakiś miesiąc temu od zaświecenia kontrolki silnik
    no i co zrobiłeś z tą informacją??? - kontrolka to INFORMACJA - "ja silnik, melduję tobie użytkowniku usterkę w układzie: /i tu podany jest konkretny element który generuje komunikat - Informację (nie usterkę!!!) /" - co zrobiłeś z tą informacją ???
    Zamieszczone przez mucha511 Zobacz posta
    Po sprawdzeniu okazało się że wyrzuciło mi płyn z zbiorniczka wyrównawczego
    no ale to nie jest sprawdzenie.
    Sprawdzenie jest / było / podłączyć urządzenie diagnostyczne i odczytać zakodowaną informację i ..przyjść z nią na forum - to jest prawidłowe działanie.
    Wyrzucenie płynu ze zb. wyrównawczego to już są konsekwencje, zaniedbania.
    Zamieszczone przez mucha511 Zobacz posta
    Dolałem płynu i kontrolka zgasła..
    musisz być precyzyjny, gdzie dolałeś płynu - konkretnie do czego? Kontrolka mogła zgasnąć zupełnie przypadkowo i z innego powodu - zbieg okoliczności i w 99% tak jest. Nie łączymy tych faktów!
    Zamieszczone przez mucha511 Zobacz posta
    Po jakimś czasie kontrolka znów się zaświeciła
    to potwierdza co napisałem. Nie ma kompletnie związku wywalenie płynu zb wyrównawczym a kontrolka Check Engine.
    Na razie jesteś w "ciemnym lesie" ..ale dalej..
    Zamieszczone przez mucha511 Zobacz posta
    Sprawdziłem płyn w zbiorniczku było ok, ale za to w chłodnicy go trochę brakowało.
    jak w 99% przypadków na forum niezależnie od działu w który wejdziesz .. jakieś 185 tysięcy wątków.
    Zamieszczone przez mucha511 Zobacz posta
    Uzupełniłem i znów wróciło do normy.
    gdzie konkretnie? do chłodnicy? ... psujesz silnik, gdzie się dolewa płynu chłodniczego? ... do czego służy i po co jest zb. wyrównawczy?
    Zamieszczone przez mucha511 Zobacz posta
    Ale znów zaczęła się świecić kontrolka silnika,
    no i .... co z tą informacją zrobiłeś? auto cierpliwie jak najlepszy kolega mówi do Ciebie: "ja silnik, melduję tobie użytkowniku usterkę w układzie odczytaj ją proszę". - tak dosłownie mówi do Ciebie .
    Zamieszczone przez mucha511 Zobacz posta
    Byłem u sprawdzenia na kampie. Elektronik powiedział że to czujnik załączania wentylatora.
    no, nareszcie... tylko do mechanika diagnostyka nie jedzie się po jego dyrdymały. Podaj Konkretny Kod zapisany tak:
    Kody błędów Civic 7 generacja
    Zamieszczone przez mucha511 Zobacz posta
    Gdy już go chciałem wymienić to kontrolka znów zgasła.
    ciemności, czarny las i siwy dym .... ...ale co wymieniać?
    Informacja w postaci Kodu mówi np. "czujnik temp. cieczy wyłapał nadmiernie wysoką temperaturę" i co ? wymienisz czujnik dobry, na ... dobry. Znowu dostaniesz informację: ""czujnik temp. cieczy wyłapał nadmiernie wysoką temperaturę" - i co tak będziesz co 3 dni wymieniał czujnik dobry na kolejny dobry?
    Informacja mówi że w obszarze jest niedomaganie. Ty lub ten mechanik musi wydumać ..co? kto, skąd co powoduje że generowana jest taka informacja ? ..czujnik zostaw w spokoju - on działa zajebiście ! sprawny jest i mówi do ciebie ....zrób coś z tym bo ja czujnik odpowiadam za bezpieczeństwo twojego silnika, jak nie zrobisz nic z tą sytuacją to się silnik spierd....li!
    Zamieszczone przez mucha511 Zobacz posta
    Wczoraj przeczyściłem styki czujników i kontrolka się nie swieci,
    dobrze, ale to nie ma związku ! , kontrolka jest sprawna prąd leci - kontrolka świeci - styki są ok!
    Zamieszczone przez mucha511 Zobacz posta
    zauważyłem braki płynu w chłodnicy ale za to przybyło mi oleju w silniku
    ...o widzisz i to jest konkret, przybyło Ci nie oleju a płynu chłodniczego w oleju. Czyli masz emulsję. Emulsja może spowodować zatarcie silnika, bo emulsja to nie olej, to mieszanina oleju z płynem.
    Zamieszczone przez mucha511 Zobacz posta
    Co możę być powodem tej sytuacji.
    uszkodzenie uszczelki głowicy.
    Teraz spokojnie wiesz co czytać. Czytaj wszystkie wątki (najczęściej 6 i 7 gen) dotyczące UPG. Wymiany uszczelki pod głowicą. Poczytaj też tematy których tytuł brzmi "sinik się przegrzewa i wyrzuca płyn".
    Jak zdobędziesz wiedzę o swojej sytuacji będziesz wiedział co robić. Jak będziesz potrzebował opinii z forum to pisz w tym wątku.
    Nie poddawaj się.
    (mówiłem że finał będzie taki że 98% wątków jest o tym samym)
    Last edited by rambo7; 05-04-2018, 13:55.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
      nie cytujemy całości wypowiedzi. r7.
      Witam ponownie. Przeczytałem dokładnie Twoja odpowiedz i fakt nie jestem precyzyjny w swoich wypowiedziach. Co do kodu błędu to mechanik określił własnie tak jak napisałem czujnik załączania wentylatora. I tak jak napisałem nie wymieniłem go. Olej sprawdzając na bagnecie nie nosi śladów emulsji, jest czysty i klarowny /wymieniony w grudniu 2018/ Wiem że kontrolka mówi że coś silnikiem jest nie tak ale ten olej zaczął przybywać jakieś trzy dni temu . Przedtem było ok. Pisząc posta chciałem po prostu umiejscowić usterkę i czy dam sobie radę sam ją usunąc. Dlatego każda informacja jest dla mnie cennai dziękuję za nie.
      Last edited by rambo7; 06-04-2018, 08:05. Powód: edit r7.

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez mucha511 Zobacz posta
        Co do kodu błędu to mechanik określił własnie tak jak napisałem czujnik załączania wentylatora.
        a jak mechanik ma Interfejs niezgodny z Hondą to jego definicje są o dupe rozbić, a tak bywało wielokrotnie! Nie ma znaczenia co gada mechanik, tylko i wyłącznie KOD DTC - tu na forum się dowiesz o definicji kodu, a na pewno czy taki kod w ogóle znajduje się w bazie kodów Hondy. Na tym etapie informacja mechanika to żadna informacja, ona jest po prostu niewiarygodna. Wyłącznie Kod DTC jak w linku o kodach.
        Zamieszczone przez mucha511 Zobacz posta
        Olej sprawdzając na bagnecie nie nosi śladów emulsji,
        zbadać byś to musiał labratoryjnie czego nie masz szans zrobić. Natomiast oleju przybyło:
        Zamieszczone przez mucha511 Zobacz posta
        przybyło mi oleju w silniku. (...) ten olej zaczął przybywać jakieś trzy dni temu
        czary... no dziura upg się powiększa. Olej po wymianie upg wymień bo to jest emulsja, mimo że wymieniłeś olej on nie spełnia już funkcji oleju, trudno ujawniła się usterka w takiej chwili i nic z tym nie zrobisz.
        Zamieszczone przez mucha511 Zobacz posta
        Pisząc posta chciałem po prostu umiejscowić usterkę i czy dam sobie radę sam ją usunąc
        Nie dasz rady, a ja rozpisując się chciałem naświetlić temat abyś był bardziej świadomy twojej sytuacji i nie dał sobie wcisnąć kitu. Jednocześnie wiesz teraz, co, z czym się je i dlaczego. Poszukaj kumatego mechanika z doświadczeniem który ma dobre opinie, i wie jak się to robi bo sam tego nie zrobisz. W pierwszej kolejności uderz do ASO z zapytaniem o koszty takiej operacji, byś miał odniesienie do cen mechaników. Pamiętaj że ASO otwiera zlecenie i daje 1 rok gwarancji na naprawę, weź to pod uwagę w ocenie kosztów ASo i mechaników którzy żadnej gwarancji nie dają.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
          gdzie się dolewa płynu chłodniczego?
          Tam gdzie brakuje,czyli do chłodnicy też
          A jak jest w zbiorniczku a w chłodnicy nie ma to nie wlewać wcale?

          Comment


          • #6
            do chłodnicy oczywiście też się dolewa. Natomiast w sprawnym układzie chłodzenia absolutnie nie dolewa się do chłodnicy, dolewa się do zb wyrównawczego, do tego został on zaprojektowany jako integralna część układu spełnia ściśle określoną funkcję.
            Jak Ktoś ma wypaloną upg, albo nieszczelność mówiąc ogólnie układ niesprawny to aby nie pogłębiać destrukcji silnika, siłą rzeczy dolać trzeba do chłodnicy - ale to nie jest rozwiązanie problemu! W żadnej instrukcji na świecie nie pisze że co tydzień należy uzupełniać płyn w chłodnicy, to nie jest rozwiązane. Jeśli tak się dzieje (w chłodnicy ubywa w zb. wyrównawczym przybywa) to użytkownik powinien wiedzieć że ma poważną awarię, bo tak należy do tego podchodzić, ponieważ taka sytuacja rodzi określone konsekwencje.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment

            Working...
            X