Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Klimatronik - zimne powietrze tylko na ustawieniu 17 stopni

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Klimatronik - zimne powietrze tylko na ustawieniu 17 stopni

    Witam Serdecznie,
    Usterka występuje w samochodzie CIVIC VII 2004 EU8 - 1.6 VTEC 110KM -D16V1 + LPG - KLIMATRONIK
    1. Mianowicie wszystko zaczęło się od pewnego czasu gdy zauważyłem dość spore plamy płynu chłodniczego pod autem.
    Okazało się, że puszczało gdzieś na reduktorze od gazu. Stan płynu chłodniczego był przy minimum po czym został uzupełniony.
    2. Po pewnym czasie zaobserwowałem, że ogrzewanie nie grzeje na postoju czy przy jeździe z górki. Temperatura silnika jest na właściwym poziomie a przy każdym zatrzymaniu na światłach z nawiewu leci zimne powietrze mimo ustawienia na 27 stopni.
    3. Wczoraj zmieniałem olej w silniku i przy okazji kazałem sprawdzić płyn chłodniczy. Stan połowa pomiędzy maksimum a minimum, mimo to mechanik stwierdził, że w zbiorniczku wyrównawczym jest zbyt mało, dolał około 0,5 litra. Stan zmienił się na ponad maksimum.
    Ogrzewanie zaczęło działać poprawnie czyli grzeje na postoju.
    Niestety pojawił się następujący problem.
    Na ustawieniu:
    - 17 stopni leci zimne powietrze i załącza się klimatyzacja.
    - 18 -27 stopni leci gorące powietrze z nawiewu
    Bardzo proszę o pomoc może ktoś z forumowiczów miał taki problem co może być przyczyną takiej usterki.
    Pozdrawiam

    Witamy sie w dziale powitań, nie w dziale technicznym, pierwszy wpis regulamin pkt 2.
    Last edited by rambo7; 09-03-2018, 13:09. Powód: Regulamin pkt 2.

  • #2
    Kolega zapomniał przeczytać regulamin

    Zamieszczone przez TypeR13 Zobacz posta
    Na ustawieniu:
    - 17 stopni leci zimne powietrze i załącza się klimatyzacja.
    - 18 -27 stopni leci gorące powietrze z nawiewu
    Bardzo proszę o pomoc może ktoś z forumowiczów miał taki problem co może być przyczyną takiej usterki.
    Czy to jest usterka? A może tak było i dopiero zauważyłeś? W moim Accordzie VIgen też jest klimatyzacja automatyczna. Działa na zasadzie: ustawiam temperaturę i sterownik dąży do osiągnięcia zadanej temperatury. Czy to grzejąc na maksimum czy chłodząc. Zmienia się tylko prędkość wentylatora. Może w Civicu z autoklimą jest tak samo?
    Auto kierownika: Honda Civic VIII gen (FD7) Comfort, R18A2, 2011r. Był Civic VI 1.4 MB2 1995r., Accord VI 1.8 CH6 2001r.
    Auto kierowniczki: Honda Civic VII gen (EU8) LS, Hatchback 5d, D16V1 2004r.

    Comment


    • #3
      o żadnej usterce tu mowy być nie może, dokładnie trzeba czytać instrukcję obsługi w zakresie zarządzania klimatem. Trzeba rozumieć tez trochę "maszynę" i znać jej możliwości techniczne.
      Porównam to tak, (takie jest podejście Typr13), Maszyna jest zaprojektowana do czegoś np chłodzenia, i robi to, ale użytkownikowi zachciało się lodów, i mówi, co się popsuło że nie robi lodów? ...no ale halo...ona nie jest do lodów. Jeśli dane urządzenie nie jest fizycznie zrobić czegoś do czego nie została zaprojektowana to nie można mówić o usterce.

      W opisie podajesz 2 sprawy, które są ze sobą powiązane ale są odrębnymi układami.

      Czytam pkt 1, czytam pkt 2, czytam pkt 3 i czekam...czekam, czekam... kiedy pojawi się wpis: uszczelniłem wyciek. (a tego nie ma!! ).
      ...a co jest?
      - uzupełniony został płyn.

      Mówiąc po młodziezowemu - masakra ! . po prostu masakra. Rozumiem że możesz nie wiedzieć że aby nie uzupełniać płynu trzeba naprawić nieszczelność, i co ten baran mechanik wiedząc to też nie poszukał nieszczelności .... a plamy po autem. To jest dla mnie niepojęte.


      Zamieszczone przez TypeR13 Zobacz posta
      Ogrzewanie zaczęło działać poprawnie czyli grzeje na postoju.
      i mówisz załatwiłeś sprawę? i masz LPG.... no to za niedługo wypalisz uszczelkę głowicy. to jest PEWNE! niech tylko się zrobi +20stC i nic nie zrobisz z tym miejscem gdzie jest wyciek.
      Nic nie piszesz - wiec rozumiem że cieknie dalej nikt do tego nie zajrzał . (ten mechanik pewnie liczy na to że przyjedziesz do niego na wymianę uszczelki głowicy, rozumiem, to jego interes aby tego nie uszczelniać, a dolewać.... ). Obłęd..


      Zamieszczone przez TypeR13 Zobacz posta
      Niestety pojawił się następujący problem.
      Na ustawieniu:
      - 17 stopni leci zimne powietrze i załącza się klimatyzacja.
      - 18 -27 stopni leci gorące powietrze z nawiewu
      a to, jest kolejna sprawa która nie ma żadnego związku z powyższym wyciekiem w układzie chłodzenia.

      Zamieszczone przez TypeR13 Zobacz posta
      co może być przyczyną takiej usterki.
      Jakiej usterki??
      Jak się nie wie - bo nie czytało instrukcji Obsługi - w dziale: zarządzania klimatem to się zadaje tak nietrafione pytania.
      Jeśli instrukcja jest napisana zawile, to przeczytaj wpis #37 https://www.civicforum.pl/showthread...atyzacji/page4
      Klimatyzacje w autach hondy działają na identycznej zasadzie od 40 lat, jaki dział byś nie czytał wszystko co do zasady działania jest identyczne.

      Powinieneś poważnie rozważyć przeczytanie Instrukcji Obsługi, to nie jest nic dziwnego, Instrukcję powinno się co jakiś czas przeczytać. Bo nie zawsze zrozumiemy ją za pierwszym razem.
      Kluczowe to aby nie psuć sprawnego auta !

      Jedyny problem który tu widzę to, to że nie potrafisz właściwe oceniać i rangować ważności usterek, najpoważniejsza twoja usterka która może mieć decydujący wpływ na żywotność silnika to jak najszybsze zlokalizowanie wycieku i naprawa tego miejsca a nie dolewanie płynu!
      Last edited by rambo7; 09-03-2018, 13:41.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment

      Working...
      X