Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Słabe dogrzanie silnika i słabe ogrzewanie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Rambo ma rację. Nagrzewnice zostaw i nie ruszaj.
    Zajmij się termostatem i obiegiem cieczy.
    Warto też sprawdzić czujnik temperatury​ przy silniku.
    Kiedyś w innym aucie miałem ten problem. Wymiana czujnika przy silniku rozwiązała problem i ciecz zaczęła krążyć w układzie.
    Civic VI - DEACTIVED, CIVIC VII D16V1 ES7 - ACTIVE, CIVIC VIII L13A7 FK1 - SOLD, TOYOTA COROLLA E182 - ACTIVE
    Tylko z Hanią dobrze się wiedzie....
    Ale o Hanie trzeba dbać
    Moje maleństwo: ES7

    Comment


    • #17
      Dobra, jutro zajmę się czujnikiem i termostatem zobaczy co z tego wyjdzie i dam znać, jak narazie dzięki Panowie.

      Comment


      • #18
        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
        sam sobie odpowiedziałeś.
        Jakim cudem możesz podejrzewać nagrzewnicę skoro spód chłodnicy zimy??
        - nagrzewnica nie ma z tym absolutni nic wspólnego.
        Widać niezbicie że nie ma obiegu cieczy przez chłodnicę, silnik sie przegrzewa bo ciecz w twoim układzie zamiast krążyć stoi w miejscu. to jest powód przegrzewania się silnika.
        Zostaw nagrzewnice w spokoju.
        Zaraz, to jeśli u mnie górny wąż jest gorący, a dolny zimny / letni, to też nie mam obiegu przez chłodnicę? Jakoś silnik mi się nie przegrzewa, nawet przy 140-150 km/h...

        Comment


        • #19
          Zamieszczone przez d_juras Zobacz posta
          jutro zajmę się czujnikiem i termostatem
          a czujnikiem, w jakim celu? Twoje auto nie komunikuje problemów z czujnikiem ECT. Nie ruszaj czujnika. Czujnik jest pod kontrolą diagnostyki OBD a ta nie komunikuje żadnych Check Engine wskazujących na czujnik.
          Termostat zablokowany może nie przepuszczać wymaganej ilości cieczy do chłodnicy, w związku z tym górna cześć chłodnicy jest gorąca dolna letnia lub zimna całkowicie. Jak zimna całkowicie to albo termostat jest zablokowany albo na tyle jest skuteczne chłodzenia a mamy 3stC że przechodząc przez lamele zdąża się wychłodzić.
          Kolejną sprawą są gazy w układzie chłodzenia, jeśli są za termostatem to pompa wody nie przetłoczy cieczy bo najpierw musiała by przetłoczyć gazy a tego nie jest w stanie zrobić. Układ wtedy nie cyrkuluje cieczy, chyba że się zwiększy obroty silnika do 4000obr. wtedy na chwile powietrze nagrzewnicy robi się ciepławe, jak obroty spadną / wydatek pompy też / to leci znowu zimne, góra chłodnicy wrząca spód zimny. Kwestia czasu kiedy zostanie przepalona upg.
          Zamieszczone przez kubsztyk Zobacz posta
          Zaraz, to jeśli u mnie górny wąż jest gorący, a dolny zimny / letni, to też nie mam obiegu przez chłodnicę? Jakoś silnik mi się nie przegrzewa, nawet przy 140-150 km/h..
          a ile mamy na polu? +3stC ...a ogrzewanie masz otwarte ma 3/4 lub max? Jeśli dobrze grzeje to masz już rozbiór ciepła, i na wyjściu z nagrzewnicy już mas wyraźną różnice temperatur w stos do wejścia, dodatkowo to się schłodzi po wejściu do chłodnicy i na dole będzie letnie. Termostat będzie przepuszczał 30-40% bo więcej nie musi w małym obiegu zapewnia optymalną temp. silnikowi i tak ma być.
          Prędkość 150km/h zapewnia doskonałe chłodzenie silnikowi przy temp zewnętrznej +3stC. Dlatego wiele problemów pojawia się dopiero na wiosnę gdy temp zewnętrzna się podniesie, wtedy zaczynają się wpisy, panowie w zimę było ok a teraz wywala mi płyn zbiorniczkiem wyrównawczym i silnik się przegrzewa, a tego nie było. No... normalne.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #20
            Panowie podczas spuszczania płynu przez kranik w chłodnicy mało co wyleciało ,co to oznacza że plyn stoi w nagrzewnicy? Żeby reszta poleciała muszę termostat wykręcić?

            Comment


            • #21
              Wpis nr #10 tak wygląda twój układ chłodzenia https://www.civicforum.pl/showthread...ik-%28D16V1%29
              Jak odkręcisz kranik spustowy na spodzie w chłodnicy a nie odkręcisz korka chłodnicy i nie ustawisz ogrzewania w pozycji MAX to mało co zleci.
              W nagrzewnicy jest około 0,5L (coś tak się uczepił tej nagrzewnicy) zatem gdzie jest pozostałe 3,5L ??
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #22
                Korek był odkrecony i ogrzewanie ustawione na max

                Comment


                • #23
                  w związku z tym że w Hondzie Civic od 55lat zasady chłodzenia silnika nie mieniły się, to możesz czytać każdy wątek, w każdym dziale, na każdy temat układu chłodzenia i jest to dokładnie ta sama zasada działania.
                  Dlatego przeczytaj bo to to też Ciebie dotyczy: Wskażnik temperatury silnika,

                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #24
                    Termostat wymieniony , nowy płyn wlany i odpowietrzałem tak jak pisałeś w innym poście lecz wentylatory się nie włączają. Silnik się nie przegrzewa ale nadal nie ma ogrzewania

                    Podłączyłem wentylatory na krótko w chyba odpowietrzylo bo wszystko wróciło do normy
                    Dzięki Panowie za wszystko.
                    Last edited by d_juras; 08-12-2017, 17:33.

                    Comment


                    • #25
                      Wiem, że odkopany temat ale dopiero ogarnąłem problem z głównego wątku - winowajcą braku ogrzewania na postoju był bardzo zapowietrzony układ chłodzenia. Teraz piknie grzeje

                      Comment

                      Working...
                      X