Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wolne obroty. Kapanie bulgotanie kamyczki

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Wolne obroty. Kapanie bulgotanie kamyczki

    Witam dzisiaj zauważyłem taki objaw.
    Na postoju na biegu jalowym słychać jak by kapanie bulgotanie już na rozgrzanym silniku. Z lewej strony gdzieś z okolic koła przedniego. Miałem z rok temu taką sytuację podobną tylko że z okolic nagrzewnicy Ale w tedy to nie miałem odrazu ogrzewania tylko po czasie A to się dzieje na zimnym nawiewie więc nagrzewnica odpada. No i w tedy też wrzucalo płyn że zbiorniczka wyruwnawczego. Przyczyną tego było Upg i boję się że znowu moglo się to stać. A tanie to nie jest.

    Macie jakieś propozycję o co chodzi.

    Dodam że nie występuje to cały czas jak odpaliłem samochód po jakiś 40 min już tego nie słyszałem.

    Ale już wcześniej się tak zdarzało
    Last edited by tomasz661; 16-10-2017, 15:58.

  • #2
    no, czyli podstawowe pytanie:
    - jaki jest stan w zb. wyrównawczym na zimnym silniku ale przy pozostawionym ogrzewaniu na MAX ! np na drugi dzień po nocy??
    - jaki jest poziom w zb. wyrównawczym na rozgrzanym silniku przy ogrzewaniu na max ?
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
      - jaki jest stan w zb. wyrównawczym na zimnym silniku ale przy pozostawionym ogrzewaniu na MAX ! np na drugi dzień po nocy??
      Ale ile czasu mam jeździć z ogrzewaniem na max czy porostu przed wyłączeniem silnika ustawić na max

      Comment


      • #4
        niewiele, dokładnie tak, przed wyłączeniem silnika ustaw ogrzewanie na Max i tak zostaw do rana, koniecznie rano sprawdź poziom, przygotuj się i w razie potrzeby od razu dolej przed uruchomieniem sinika.
        (ustaw na Max 1-2km przed osiągnięciem celu, jeśli będzie za gorąco uchyl okna, (wytrzymaj), chodzi o to aby płyn się przedostał i częściowo wymieszał z nagrzewnicy do dużego obiegu).
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Hmm to juz zle chyba zrobiłem bo cały dzień już jeżdżę z ustawionym ciepłem na maxa. Ale na noc też tak zostawię jak mówisz.

          Comment


          • #6
            no i robię podobnie jak mówisz jak zatrzymuje samochód to rozkręcam na max ogrzewanie. przez większość czasu jest tak w połowie ustawione.
            Zaobserwowałem ze płynu trochę spadło ze zbiorniczka około 1 cm.

            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
            - jaki jest poziom w zb. wyrównawczym na rozgrzanym silniku przy ogrzewaniu na max ?
            płyn na rozgrzanym silniku jest wyższy ale po ostudzeniu silnika maleje wiec jest chyba wszystko w normie z tym

            Comment


            • #7
              czyli praca ukłądu na podstawie obserwacji poziomów cieczy na silniku zimnym / rozgrzanym jest prawidłowa. Zatem czy nadal:
              Zamieszczone przez tomasz661 Zobacz posta
              Na postoju na biegu jalowym słychać jak by kapanie bulgotanie już na rozgrzanym silniku.
              jest ten efekt? po kilku takich sytuacjach że jak zostawiasz rozgrzany silnik z otwartym ogrzewaniem na MAx aż do jego wystudzenia, to układ powinien na tyle wciągnąć cieczy do układu że powinno przestać bulgotać.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                Zrobię jeszcze parę razy tak jak mówisz i się zobaczy ile jeszcze wciągnie.

                Ale zastanawia mnie jeden fakt czemu zrobili się zapowietrzenie. Jakoś z rok temu miałem wymieniane Upg i zdaje mi się że było odpowietrzone A nawet jak nie to i tak w okresie zimowym by się odpowitrzylo samo.

                Comment


                • #9
                  dobry wniosek, zatem trzeba się przyglądać układowi i regularnie sprawdzać poziom. Jeśli dojdziesz do momentu że nie dolewasz i nie ubywa - to będzie dobrze.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #10
                    no i dobra doszedłem do momentu ze nie bulgocze a i nie ubywa
                    poziom oleju w normie a teraz z rury pary tyle ze szok rozumiem jest 3 stopnie tylko po nagrzaniu silnika po przejechaniu około 12 km
                    Moim zdaniem powinno się uspokoić parowanie.

                    Comment

                    Working...
                    X