Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Brak wody skraplającej wody pod samochodem przy włączonej klimatyzacji

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Brak wody skraplającej wody pod samochodem przy włączonej klimatyzacji

    witam
    jest taka sytuacja od tego roku nie zauważalnym jeszcze aby pod samochodem skraplała mi się woda przy włączonej klimatyzacji
    w tamtym roku były skropliny a teraz jak mamy na dworze jakieś około 22 stopnie wiec i wilgotność powietrza tez jest jakaś myślę
    a nie ma takiej objawów jak woda pod samochodem. W większości samochodów np gdzieś w super markecie widać jak jest mokra kałuża.

    jestem po prostu amatorem w tych sprawach proszę o wyrozumiałość i wyjaśnić czy może być coś nie tak

  • #2
    Zamieszczone przez tomasz661 Zobacz posta
    mamy na dworze jakieś około 22 stopnie wiec i wilgotność powietrza
    spokojnie, to nie od wilgotności powietrza na podwórku. Wilgotność powietrza nie ma znaczenia. Żeby zachodziło zjawisko kondensacji musi być większa różnica temperatur a nie wilgotność. Jak będzie 28stC na polu a ty ustawisz 22stC to skropliny się pojawią.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
      Jak będzie 28stC na polu a ty ustawisz 22stC to skropliny się pojawią.
      na polu jest 22 ja mam klimę manual na maksa chłodzenie i nic nie ma a jest na pewno mniej w manualu niż 22 st

      Comment


      • #4
        nie ma warunków dla kondensacji pary wodnej na styku 2 ośrodków w części cieplejszej. Czyli za mało wydajna jest A/C lub za zimny jest ośrodek ciepły. Nie ma wystarczającej różnicy dla zaistnienia zjawiska. Co nie jest wymagane dla występowania w przypadku pracy układu A/C. Czyli ta woda jest wyłącznie skutkiem ubocznym, który jest odprowadzony rurką pod auto. Nie ma wymagania że to zjawisko wystąpić musi!
        Jak zaistnieje to będzie się skraplać, jak nie zaistnieje to się nie skropli, wiać zimnem i tak będzie na tyle ile trzeba.
        Nie sprowadzamy tego zjawiska i skutków do poziomu usterki.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
          Czyli za mało wydajna jest A/C
          a co może być przyczyna zbyt malej wydajności dodam ze klima była nabita 2 miesiące temu i był jakiś oring na bank wymieniany

          Comment


          • #6
            Nie ma skroplin,to po prostu sprawdź drożność kanalika i po obawach.
            "19"
            0ec0d605da403cc5b0dc196efce8a0b1-1056x527.jpg

            Comment


            • #7
              Malo mi daje ten rysunek "gdzie to się mieści w praktyce"

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez tomasz661 Zobacz posta
                a co może być przyczyna zbyt malej wydajności
                zbyt mała różnica temperatur .
                Układ masz zajebiście wydajny, tylko weź go i zmuś do solidnej pracy w warunkach gdzie w zasadzie piździ jeszcze na polu. Na polu mamy 20stC twoja klima daje 16stC różnica temp to 4 stC. Temperatura kondensacji to taka temperatura (punkt rosy) która powoduje skrpalanie się ośrodka zimnego po stronie ciepłej, jeśli to za trudne to ...widziałeś kiedyś w upalne duszne lato rury wodne całe zapocone wilgocią??
                Na polu jest 32stC woda w rurze ma 15stC no to się "rura poci".
                Jak na polu jest 20stC a w rurze woda ma 15stC to fizycznie zjawisko nie zajdzie.
                Ty chcesz aby u ciebie w aucie zjawisko zachodziło, i winisz klimę ... Ty musisz nagiąć fizykę! klimę zostaw w spokoju ona jest zajebiście sprawna. Zajmij się łamaniem praw fizyki, wtedy będziesz miał te skropliny .
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  Wilgoć w powietrzu ma znaczenie,temperatura na zewnątr,wewnątr,ustawiona itd prawie żadnego.
                  Agregat nie działa słabiej czy mocniej,on działa w trybie przerywanym ,ale zasze na maksa.
                  Parownik zatem zawsze osiąga tą samą temperatrę ,czyli blisko 0st.
                  Nie ma więc więszego znaczenia czy powietrze wpadające na niego ma 30 czy 25 st. liczy się tylko to ile wody zawiera,bo tylko wtedy można ją skropić.
                  Temperatura powietrza nie idzie w parze z wilgonością,może być upał i wilgotno,albo upał i sucho.
                  Ta sama rura wystawiona w dwóch rożnych klimatach będzie ociekać wodą,albo będzie sucha jak pieprz.
                  Fakt,u nas często w upał wilgotność jest podwyższona,ale nie jest o reguła.W Turcji dla przykładu ,woda leci jak głupia nawet przy 20-stu stopniach.

                  Comment


                  • #10
                    Niech tak będzie Ale byłem na przeglądzie dzisiaj i smutna nowina dziura w chłodnicy klimy chłodnica się świeci pod uv. Tak że jakieś 500zl w plecy z roboczą

                    Comment


                    • #11
                      No jeśli jest wypiaskowana albo zmęczona jak tu:Uszkodzony Radiator skraplacza (chłodnicy) klimatyzacji.
                      no to niekoniecznie 500zł może być jakieś 330-360zł za skraplacz, a zdjąć i założyć darmo, całą operację jeśli tam jest jeszcze czynnik podjedź do stacji A/C to mniej zapłacisz przy uzupełnianiu.
                      Zrobiłbym tak,
                      1. wizyta w servisie A/C celem odzyskania czynnika (wypompowania czynnika z układu i przechowanie go w serwisie A/C)
                      2. wymiana skraplacza (zdjęcie zderzaka, wymiana skraplacza, założenie nowego)
                      3. powrót do servisu A/C celem uzupełnienia ale kompleksowo łącznie z badaniem szczelności.
                      Jeśli za 500zł masz w cenie: skraplacz, demontaż i montaż, uzupełnianie czynnika to, 500zł za kompleksowo na gotowo wszystko to tanio.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #12
                        A wiec tak moja chłodnica tak tragicznie nie wygląda 20170525_164347.jpg20170525_164411.jpg20170525_164452.jpg ale przecieki są. Bylem w trzech rożnych zakładach pytałem się czy da się ja jakoś zregenerować to każdy mówił ze się nie opłaca ze później może być słaba wydolność klimatyzacji albo nie wytrzyma ciśnienia. Do poniedziałku mam dostać wycenę ile to będzie kosztowało kupno nowej wymiana i zatankowanie.

                        A czy wymiana dla lajka jest trudna. w skali od 1-10
                        Moze macie jaki manual

                        Comment


                        • #13
                          Zamieszczone przez tomasz661 Zobacz posta
                          A czy wymiana dla lajka jest trudna. w skali od 1-10
                          W skali 1:10 obstawiam 1,chyba że laik ma dwie lewe ręce i same kciuki

                          Comment


                          • #14
                            A macie jakis manual jak zdjąć?

                            Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

                            Comment


                            • #15
                              Na foto widać że gdzieś najechałeś zderzakiem zerwane są poprzeczki a skraplacz wygięty. Z niego nic nie będzie, naprawa sensu nie ma, to jest szrot.

                              Zerknij na temat w którym wymieniłem kilka wątków na temat przedniego zderzaka: Zderzak Honda Civic VII - atrapa, grill, mocowania?
                              to nie jest trudna robota.
                              Jeśli potrafisz np. zdjąć koło w rowerze, dokręcić śrubki w szafce to zdjęcie zderzaka stanowi podobną trudność. Potrzebny jest śrubokręt i kluczyk 10-ka.
                              Trudno zrobić manual ponieważ robota jest tak banalna że dziecko dało by radę.
                              Zrób tak, otwórz maskę i zobaczysz spinki trzymające zderzak od góry, i palcem lecisz wokoło boki i spód (trzeba się położyć albo przynajmniej wjechać na jakieś cegły by nieco unieść przód) tam będą śruby na kluczyk 10.
                              Po bokach blachowkręty jak zaczniesz to wykręcać to zderzak zacznie wisieć. Boki trzeba (po odkręceniu blachowkrętów) nieco wyszarpać, wszystko "samo" złazi.
                              Zderzak jest długi i giętki uważaj bo jak spadnie to porysujesz, wiec jakiś kocyk pościel przed zderzakiem.
                              Zdjęcie zderzaka to prosta i przyjemna operacja, trzeba tylko trochę gimnastyki w skali oceniam na 1. Umiejętności na poziomie trzymania śrubokręta w ręce. Jeśli chęci i śrubokręt to trudności, to oceniam to na 2.
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment

                              Working...
                              X