Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

osuszacz klimatyzacji civic EU, EP. 7 gen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • osuszacz klimatyzacji civic EU, EP. 7 gen

    Cześć
    w zeszłym roku nabijałem klimę. w tym roku przy pierwszym włączeniu klimatyzacji leciał chłodek z nawiewu ale było słychać wyrazne syczenie. trwało to kilkanaście minut po czym klima nie chłodziła. po włączeniu klimy obroty silnika nie spadają pewnie dlatego że nie ma czynnika chłodzącego. chciałbym wymienić osuszacz klimatyzacji oraz jej chłodnicę. stąd moje pytanie do 1.4 90km nie można dostać osuszacza. są jakieś no name na allegro ale boję się tego kupować. widziałem takie osuszacze do silnika 1.6 i teraz moje pytanie czy ktoś wymieniał samodzielnie osuszacz i czy będzie on pasować od silnika 1.6 do 1.4? czytałem że osuszacz powinno zmieniać co 2 lata ja natomiast mam hanke 4 i go nie wymieniałem. chłodnica nie ma wyraznych pęknieć ale jest wypiaskowana stąd też pomysł na jej wymianę. proszę o porady

  • #2
    Na tej stronie https://www.iparts.pl/czesc/osuszacz...sp0175312.html Nie ma kompletnie znaczenia co znajdziesz bo każdy osuszacz nie ważne z jakiego auta 7-generacji są identyczne.
    Układy klimatyzacji różnią się jedynie profilami i mocowaniami a same części spełniają identyczną rolę.
    Osuszacz akurat jest identyczny w każdym modelu, a nawet jak nie znajdziesz dobierz o podobnych gabarytach od np. Opla (z podobnych roczników) i będzie 100% pasował.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      dzięki rambo wiedziałem że na Cb można liczyć pozdro

      Comment


      • #4
        Podłączę się pod temat. Niedawno kupiłem Civica 1.4, klima działa bardzo dobrze, ale na pewno mimo wszystko pojadę na jej przegląd, czyszczenie i ew. uzupełnienie czynnika i oleju.
        Zastanawiam się jednak nad profilaktyczną wymianą osuszacza bo nie wiem czy kiedykolwiek był wymieniany czy też nie.

        Czy powinienem go wymienić czy skoro klima działa dobrze to zostawić go w spokoju?
        Czym grozi brak wymiany osuszacza "w terminie"?

        Z drugiej strony czytałem, że te zalecenia odnośnie profilaktycznej wymiany osuszaczy są nieprawdziwe - żeby tylko ludzi naciągnąć na koszty.
        Podobno każdy element urządzenia chłodniczego przed montażem jest suchy, czysty i zabezpieczony korkami a całe urzadzenie czy to klimatyzacja czy lodówka jest opróżniane pompą próżniową i sprawdzane wakuometrem. Poprawny montaż gwarantuje czas bezawaryjnej pracy aż do mechanicznego uszkodzenia lub korozji i że jeśli klima działa dobrze a pojazd nie miał wypadku to nie ma potrzeby takich profilaktycznych wymian części.
        Patrząc na domową lodówkę i to ile musi przepracować dni w roku ma to sens.

        Co o tym sądzicie?
        Last edited by tecto; 08-05-2017, 15:15.

        Comment


        • #5
          takie zapytanie już padło i było dyskutowane: Wymiana osuszacza w VIIIgen

          Chłodnica klimy i osuszacz czym sie sugerować?

          Jaki osuszacz klimy?

          Chlodnica klimatyzacji i osuszacz w 1.7ctdi

          Osuszacz klimatyzacji


          niektóre sie powielają tyle już było pisane, chyba nic innego się nie wymyśli. Częściej korzystaj z wyszukiwarki tematów.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            Dzięki, jeszcze takie pytanie. Czy można jakoś samemu sprawdzić poziom czynnika w klimie oraz oleju?

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez tecto Zobacz posta
              Czy można jakoś samemu
              tylko organoleptycznie , niestety nie da się. Układ (sprawny) jest pod stałym ciśnieniem i tylko za pomocą maszyny weryfikuje się skład mieszanki (czynnik, olej i barwnik UV ewentualnie).
              Samemu to można sprawdzić:
              - jak sprężarka (pomimo A/C ON) nie wchodzi do pracy przy temp. [+] zewnętrznej, to masz informację (zakładając że elektryka jest sprawna) mówiącą że nie masz odpowiedniej ilości czynnika. (nigdy się nie dowiesz ile brakuje, musisz podłączyć maszynę).
              - oczko osuszacza - szklane oczko to wizjer wilgoci, w sprawnej A/C tej wilgoci nie widać, w zawilgoconej widać pianę.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                Osuszacz po wymianie, pojawiły się ślady zielonego oleju. Wcześniejsza diagnostyka wskazała na osuszacz i oringi. Wymieniłem na nowe i teraz się zastanawiam czemu ten olej się pojawił....

                Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

                Comment


                • #9
                  Zielony to jest barwnik dodawany do czynnika, aby można było łatwiej lokalizować wycieki i miejsca nieszczelności - jak masz w danym miejscu zielono to najprawdopodobniej w tym miejscu / na tym łączeniu jest nieszczelność i ulatnia się tędy czynnik

                  Comment


                  • #10
                    Czyli nowy osuszacz z nowymi oringami jest nieszczelny? Się zastanawiam jak to zareklamować bo osuszacz z nieszczelnością nadaje się raczej na śmietnik...Do tego kolejny ubytek czynnika. Ciekawe co na to serwis, który dokonywał tej naprawy

                    Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

                    Comment


                    • #11
                      Dave, pisz tak aby wiadomo było co jest grane.
                      Zamieszczone przez Dave Gahan Zobacz posta
                      Wcześniejsza diagnostyka wskazała na osuszacz
                      w jakim sensie ?? co mu dolegało?
                      Osuszacz wymieniłeś i nadal jest wyciek.... tylko jak czytam to mało rozumiem.
                      Osuszacz wymieniłeś bo ciekł gdzie?? - pękła w nim obudowa? rozerwało go na spawie? wybuchł? czy jak? Osuszacz wymienia się wtedy gdy nie spełnia swojej roli, czyli nie usuwa wilgoci z obiegu.
                      Widziałeś jak wymieniali te O-ringi? na końcówkach rurek? - te co wchodzą do otworu w osuszaczu? jak nie widziałeś to może ich nie wymienili? oddali Ci te zużyte??
                      O-ringi jak by były nowe i w rozmiarze (mają odpowiednia grubość) to wchodzą z oporem ja nawet smaruję je wazeliną by się nie podwinęły a przy okazji z wazeliną dłużej przetrwały. No jeszcze mi się nie zdarzyło aby zamontowane kołnierze na tak ciasno puszczały, nawet rurki czasem musiałem naciągnąć by wsadzić w otwór i zero wycieku.
                      Moim zdaniem popełniono gdzieś błąd w montażu, albo podejrzewam że jest pęknięta rurka na spawie ale od dołu, tego możesz nie widzieć i mechanik też mógł tego nie zauważyć.
                      Generalnie jeśli uszczelki są nowe i włożone na ciasno to jedyne miejsce to spaw króćca rurki pod spodem.
                      Moim zdaniem mas prawo złożyć reklamację w servisie co to robił, ale jeśli okaże się że faktycznie jest pęknięcie pod kołnierzem tego przyłącza to tutaj za to spawanie zapłacisz bo to nie ich wina.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #12
                        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                        całości wypowiedzi nie cytujemy
                        Miesiąc temu napelnialem klimatyzację i był ubytek czynnika po roku: 350 gram uciekło. W celu sprawdzenia użyty był kontrast. Po jakimś czasie byłem na sprawdzeniu skąd jest wyciek i padło na osuszacz, że oringi nie trzymają. Osuszacz miał już swoje lata i podobno przy nieszczelności nadaje się do wymiany. Przekazałem informacje serwisowi i zwróciłem uwagę by oringi były wymienione. Możliwe,że wbrew zapewnieniom oringi zostały nie wymienione. Jak odebrałem auto śladów oleju nie było. Pojawiły się po paru dniach użytkowania.

                        Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
                        Last edited by rambo7; 19-11-2019, 14:36. Powód: edit

                        Comment


                        • #13
                          O-ringi nie są częścią osuszacza tylko końcówki rurki z kołnierzem. Czyli nie osuszacza oringi nie trzymają tylko od rurki o-ringi nie trzymają. Osuszacz nie cieknie. Inna sprawa że warto osuszacz wymienić szczególnie wtedy gdy układ został rozprężony i mógł zaczerpnąć mono-tlenek diwodoru z otoczenia.
                          Zamieszczone przez Dave Gahan Zobacz posta
                          Osuszacz miał już swoje lata i podobno przy nieszczelności nadaje się do wymiany.
                          to prawda i o tym mówię, ale przyczyną nieszczelności nie był i nie jest osuszacz. Osuszacz wymienili sprawny na sprawny a co z nieszczelnością....???
                          czyli Wsadzili nowy osuszacz ale nie uszczelnili układu, to po co wsadzać nowy osuszacz? aby go szlag trafił za miesiąc? ..chore.
                          Zamieszczone przez Dave Gahan Zobacz posta
                          Możliwe,że wbrew zapewnieniom oringi zostały nie wymienione. Jak odebrałem auto śladów oleju nie było. Pojawiły się po paru dniach użytkowania.
                          o-ringi możę i wymienili ale nie na takie co powinni, albo nie wymienili w ogóle co jest bardzo prawdopodobne. Oringi z czasem są wygniecione i nie mają sprężystości i stąd wyciek, ewentualnie pęknięcie na spawie kołnierza rurki. O-ringi wymienia się z definicji by 2 razy nie rozbierać układu koszt oringu to pewnie 2zł i dla 2 gumek ponownie rozprężać układ ponownie rozbierać ... ja bym się wściekł.
                          Zawsze żądaj wymienionych części , niech Ci pokażą wymienione orngi. Pewnie było je trudno zdobyć i zaryzykowali składamy bo klient czeka, wolałbym am poszukać na własną rękę nawet 3 dni, niżby mieli by mi to składać na starych oringach.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #14
                            Odstawiłem auto na reklamacje. Mówią, że oringi ok były i nie ma winy w tym temacie. Jedynie rurki mają ślady drobnego spękania. O dziwo czynnika było więcej niż powinno ,minely dwa tygodnie. I co ja o tym mam myśleć?Nabili ponad normę i zaczęło wywalać kontrast czy nie da się załadować więcej czynnika?Skoro nic nie ucieklo a bombelkowal kontrast to sam nie wiem co było albo było za dużo wprowadzone i za duże ciśnienie było w układzie? Chca odemnie 130 zł bo maszyna godzinę pracowała i ktoś to rozebrał i zlozyl.

                            Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

                            Comment


                            • #15
                              Można załadować więcej czynnika niż tego potrzebuje układ klimatyzacji. Tylko jak czynnika jest za dużo w układzie to zwiększa się ciśnienie w układzie, co może spowodować jego rozszczelnienie i uszkodzenia połączeń / rurek w układzie.

                              Comment

                              Working...
                              X