Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Civic 1.7 CTDi 2005 Klimatyzacja nie działa po kilku dniach od nabicia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Civic 1.7 CTDi 2005 Klimatyzacja nie działa po kilku dniach od nabicia

    Witam serdecznie,

    Przepraszam, że pierwszy temat nie jest w dziale powitan, postaram się to uzupełnić jutro. Drugie przepraszam za brak niektórych polskich znaków.

    Ale do rzeczy. Dwa tygodnie temu napełnilem klimatyzację i przez jeden dzień działała idealnie. Potem przez parę dni nie używałem jej, bo nie było zbyt chłodno. Wczoraj jak próbowałem włączyć to lampka na konsoli się paliła, jednak kompresor się nie wlaczal. Po podpieciu kompresora bezpośrednio do akumulatora zalaczyl się. Zostawiłem go tak włączonego przez około 5 minut, jednak z nawiewow nie leciało wcale zimniejsze powietrze. Gdzieś przeczytałem że kompresor od klimatyzacji nie włączy się jeżeli jest mało czynnika. Czy jest możliwe że mam duży wyciek i po prostu przez 2 tygodnie cały czynnik uciekł? Gdzie ewentualnie mogę szukać problemu?

    Pomyślałem, że zapytam najpierw tutaj, zanim odwiedzę jakiegoś fachowca od klimatyzacji i zapłacę ponownie 50 funtów za dzień chłodnego wnętrza.

    Edit: Nie wiem, czy to ważne ale nawet jak podłącze kompresor bezpośrednio do akumulatora to tak jak pisałem wcześniej włącza się i chodzi ale nie ma żadnego spadku w obrotach.
    Last edited by Leorio; 25-07-2016, 21:54.

  • #2
    Postaraj się pisać zgodnie z nazewnictwem bo to ułatwia wyszukiwarce i potencjalnym czytającym/szukającym odnajdywanie odpowiednich tematów, silniki CDTi występowały wyłącznie w Oplu, Honda nie ma takiego silnika (zmieniłem w temacie).
    Nigdy nie napełniaj układu klimatyzacji bez tzw. kontrastu jeśli nie masz pewności że układ jest szczelny, bo generujesz tylko koszty a mechanika interesuje kasa i to byś przyjechał 15 razy.
    Zatem, musisz ponownie odwiedzić mechanika i zażądać by zrobił tym razem po twojemu, czyli:
    - sprawdzenie szczelności układu - podłączenie do maszyny by ta sprawdziła układ. Układ 20 min powinien być w trybie podciśnienia i nie ma prawa zegar pokazać zaciągania powietrza z zewnątrz. Czyli próżnia musi być na 100%.
    - suszenie układu,
    - napełnienie go czynnikiem, olejem, oraz kontrastem,
    dopiero w tym momencie masz szansę na weryfikację szczelności.
    Używasz klime powiedzmy 2-3 dni.
    Podjeżdżasz na sprawdzenie w świetle UV i macher cały układ cm po cm powinien prześwietlić lampą UV.
    To jest warunek byś nie generował kasy co 3 dni.
    jak wykryje dziurę, nieszczelność na uszczelce, korozję itp. to wtedy masz 100% na czym stoisz.

    Nie podłączaj kompresora na sztywno bo go uszkodzisz, kompresor jest smarowany spec. olejem dawkowanym do układu, jak go nie ma to zdefektujesz sprężarkę.
    Spadku na obrotach w dieslu (nawet tak małym nie wyczujesz) to prawie 2 razy więcej [Nm] niż w benzynie 1,8, nie ma efektu spadku obrotów w dieslach.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment

    Working...
    X