Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Klimatyzacja chłodzi ale jak by chciała a nie mogła

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Klimatyzacja chłodzi ale jak by chciała a nie mogła

    Mam taki problem z klimatyzacja najlepiej wymienię go to w punktach:

    Zakupiłem VII gen, 2005r 1.6 110km
    • -przyszło lato a więc włączam A/C od razu nawiew pada że nie mam nadmuchu ani ciepłego ani zwykłego
    • -a więc wymieniam usterkę od razu wymieniam filtry nabijam klimę i odgrzybiam
    • -od razu czuje poprawę


    Jednak, że po 2 tygodniach nie jeżdżenia Hanką... CDN

    I dzisiaj jeżdżę ustawiając klimatyzację na najniższym poziomie czuję ten brak Arktycznego powiewu lodówki ect. (hhaa i teraz nie jest do sim-echu)
    -odrazu jadę na warsztat ciśnienie 25 barów mechanik mówi dużo.... i coś nie tak wszystko zrobione klima chłodzi ale chłodzi jak krew z nosa co jest ?!! co ja mam już zrobić bo brak mi pomysłów

    Chcę jechać na wakacje myślę że ktoś pomoże ratujcie



    PS> Ciepło na klimie nic nie zmienia znacząco a klima dział bo sprawdzałem
    Last edited by mr_rolnikVII; 24-06-2016, 22:20.

  • #2
    Sprawdzałeś czy układ jest szczelny? Po mojemu to może gdzieś ucieka i słabo już chłodzi, jak nabijali to sprawdzali pod UV czy wywalilo barwnik gdzieś?

    Comment


    • #3
      jedna sprawa jest zrobiona?, tzn. nadmuch z nawiewów działa? (zakładam że tak).
      Zamieszczone przez mr_rolnikVII Zobacz posta
      jadę na warsztat ciśnienie 25 barów mechanik mówi dużo....
      to jedyna informacja na bazie której trudno coś doradzić. Ciśnienie może być ok ale jak się nie kręci sprężarka to nie będzie chłodku.
      Zamieszczone przez mr_rolnikVII Zobacz posta
      i coś nie tak wszystko zrobione klima chłodzi ale chłodzi jak krew z nosa co jest ?!!
      unikaj pisana słowa "klima" w odniesieniu do całego układu zarządzania klimatem. Pisz o konkretach, bo ciężko podpowiadać, to tak jak pisanie że rower sprawny ale nie jedzie . Więc rodzi się 150 pytań czy pedały przykręcone, czy łańcuch napięty czy, czy czy.... itd.
      Więc nie ma tak że "kilma" sprawna a nie działa. Skoro nie ma chłodku - to na 100% coś z elementów składowych "klimy" nie działa.
      Ok, wiec pierwsze pytanie(a):
      1. masz klime manual czy klimatronik?
      2. czy po uruchomieniu klimatyzacji przyciskiem A/C spadają obroty a sprężarka załącza się cyklicznie?
      3. czy wąż gruby gumowy idący od sprężarki jest miękki czy twardy? i czy po 1 min pracy sprężarki robi się lodowaty?
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez mr_rolnikVII Zobacz posta
        ciśnienie 25 barów mechanik mówi dużo....
        Gdzie i w jakich warunkach to mierzył?
        Czy to pomiar na wentylu z "wysokiej strony" na odpalonym silniku?

        Comment


        • #5
          No Górne ciśnienie dolne masz mniejsze wartości więc to powinno być ok, gość chyba wie jak pomiar zrobić hehe
          Last edited by PiotrekN; 27-06-2016, 20:32.

          Comment


          • #6
            Nie chodzi mi o gościa ,tylko o to czego dotyczy podana wartość.Nabij układ do oporu,a potem zrób tak żeby miał wysoką temperaturę i zmierz ciśnienie. Zobaczysz wtedy że nawet bez odpalania będzie pękał w szwach i to z obu stron tak samo
            Przekonasz się też że wbrew obiegowej opinii,istnieje coś takiego jan za dużo czynika.

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez PiotrekN Zobacz posta
              Sprawdzałeś czy układ jest szczelny? Po mojemu to może gdzieś ucieka i słabo już chłodzi, jak nabijali to sprawdzali pod UV czy wywalilo barwnik gdzieś?
              Nie sprawdzali ponieważ nieszczelności które okazały się być w tamtym sezonie zostały wymienione na bieżąco i raczej jestem tego pewny

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                jedna sprawa jest zrobiona?, tzn. nadmuch z nawiewów działa? (zakładam że tak).
                Zamieszczone przez mr_rolnikVII
                jadę na warsztat ciśnienie 25 barów mechanik mówi dużo....
                -tak nadmuch z nawiewów działa bo wymieniony został wiatraczek który nie kręcił

                Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                to jedyna informacja na bazie której trudno coś doradzić. Ciśnienie może być ok ale jak się nie kręci sprężarka to nie będzie chłodku.

                Zamieszczone przez mr_rolnikVII
                i coś nie tak wszystko zrobione klima chłodzi ale chłodzi jak krew z nosa co jest ?!!
                - sprężarka kręci nie zauważyłem żadnych spadków obrotów wszystko chodzi jak powinno moim zdaniem a co do pkt3 z tego co zaobserwowałem robi się lodowaty
                wnętrze.jpg

                Precyzując poruszony problem jest następujący klimatyzacja chodzi wszystko wygląda poprawnie jednak po załączeniu A/C nie dostajemy odpowiedniego efektu np. gdy ustawiam 17'C nie odczuwamy tak mocno tego chłodzenia - i nie otrzymujemy oczekiwanego efektu

                wszystko było sprawdzane w warsztacie podczas nabijania klimatyzacji.
                Last edited by rambo7; 28-06-2016, 16:06. Powód: po sobie edycję stosuj

                Comment


                • #9
                  Nom ja bym od tego zaczął w sensie sprawdzenia szczelności tylko tak, żeby być pewnym, jeżeli to jest ok no to trzeba sprawdzać wszystko po kolei, a stan chłodnicy klimatyzacji jak? Nie ma uszkodzonych radiatorów?

                  Comment


                  • #10
                    Zdejmij element 9 i sprawdź czy nic sie tam nie wyrobiło. Być może jest tam plastikowa część chwytowa tej osi i jest na niej luz,przez co silnik nie ustawia przepustnicy we właściwym położeniu.Nic innego nie przychodzi mi do głowy,choć duże ciśnienie najczęściej wskazuje na zatkanie dyszy rozprężnej.

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez mr_rolnikVII Zobacz posta
                      - sprężarka kręci nie zauważyłem żadnych spadków obrotów wszystko chodzi jak powinno
                      no to pierwsza konkretna informacja. Jeśli silnik pracujący na wolnych obrotach podczas uruchomienia się sprężarki nie "klęknie" na chwilę z obrotami, to jest źle !
                      Czyli nie spadają obroty po uruchomieniu sprężarki tzn. że w układzie nie ma czynnika chłodzącego.
                      W każdym benzyniaku poniżej 250KM ugięcie obrotów przy uruchomieniu spreżarki jest odczuwalne - jeśli nie uginają się obroty to pierwsza informacja dla użytkownika że w układzie nie ma czynnika - czyli nie ma prawa chłodzić, lub chłodzi "jak by chciała a nie mogła".
                      Czyli jeśli:
                      Zamieszczone przez mr_rolnikVII Zobacz posta
                      po załączeniu A/C nie dostajemy odpowiedniego efektu np. gdy ustawiam 17'C nie odczuwamy tak mocno tego chłodzenia
                      (dokładnie mówiąc po załączenie nie A/C a po załączeniu Sprężarki !!!) - nie ma spadku obrotów, to śle i efektem tego jest to co napisałeś.

                      Z pytań które zadałem mamy:
                      Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                      Ok, wiec pierwsze pytanie(a):
                      1. masz klime manual czy klimatronik?
                      2. czy po uruchomieniu klimatyzacji przyciskiem A/C spadają obroty a sprężarka załącza się cyklicznie?
                      3. czy wąż gruby gumowy idący od sprężarki jest miękki czy twardy? i czy po 1 min pracy sprężarki robi się lodowaty?
                      Ad 1 klimatronik.
                      Ad 2 - uruchomienie sprężarki nie powoduje spadku obrotów - obroty nie spadają - to jest nieprawidłowe.
                      Ad 3. brak informacji/ tu spodziewam się że powiesz że szronu na nim nie ma . Jeśli nie ma na nim szronu - to nie ma czynnika, uruchamiająca się sprężarka nie ma z czego zrobić ciśnienia i układ nie chłodzi jak powinien.
                      To jest proste .

                      Ma być tak, https://www.civicforum.pl/showthread...Cy-spadek-mocy
                      Last edited by rambo7; 28-06-2016, 19:01.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #12
                        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                        uruchamiająca się sprężarka nie ma z czego zrobić ciśnienia
                        Ciśnienie jest za duże,a nie za małe,dlatego nie chłodzi.
                        EDIT:
                        "– zbyt dużą objętością czynnika – czego skutkiem jest wysoka temperatura w nawiewie i zawyżone wartości ciśnień;
                        – zbyt małą objętością czynnika – czego efektem jest wysoka temperatura w nawiewie i zaniżone wartości ciśnień;
                        – zbyt dużą objętością oleju – czego skutkiem jest wysoka temperatura powietrzna w nawiewie wobec standardowych wartości ciśnień;
                        – przepełnienie lub zabrudzenie filtra osuszacza – efektem czego jest wysoka temperatura nawiewu, gdzie LP może zejść do podciśnienia;
                        – obecność wody w środku samego układu – skutkuje naprzemiennością niskiej i wysokiej temperatury w nawiewie, przy niskich zmieniających się wartościach LP;
                        – gazy w układzie (np. powietrze lub azot) – niemożność ich skroplenia wywołuje wysoką temperaturę nawiewu, wystąpią także zawyżone wartości ciśnień, nie odpowiadające jego temperaturze.
                        Profesjonalnie przeprowadzony serwis wymaga dokonania kontroli sprawdzającej całej klimatyzacji. Po stronie LP włączona sprężarka wciąga odparowany czynnik. Zawór rozprężny doprowadza do obniżenia ciśnienia poprzez ograniczenie przepływu samego czynnika chłodniczego, tak by osiągnąć przedział 1,5 – 2,5 bara. Jeżeli pomiar ciśnienia przedstawi wartość niższą niż minimalną wymaganą możemy być przekonani o zablokowaniu układu poprzez defekt: zaworu rozprężnego, bądź filtrów i dyszy dławiącej. Pamiętajmy, że sama dysza zawiera filtr siatkowy, który niewymyty bądź zużyty będzie odpowiadał za całą blokadę.
                        Sprężarka prześle czynnik na stronę HP, co wcale nie oznacza skoku ciśnienia"
                        Last edited by m26; 28-06-2016, 22:40.

                        Comment


                        • #13
                          Panowie mam pytanie odnośnie klimy. Na wolnych obrotach/w korku chlodzi jakby nie mogła, natomiast przy normalnej jeździe działa normalnie. Co może być tego przyczyną???

                          Pozdrawiam

                          Comment


                          • #14
                            Małą ilością czynika,nieczynym wentylatorem,brakiem żeber w chłodnicy lub zużytą sprężarką.
                            Wielu żeczy nie podałeś,więc ciężko określić czy poprawa działania podczas jazdy to zasługa pędu powietrza ,czy obrotów silnika

                            Comment


                            • #15
                              święte słowa i zacznij od oględzin tego co widać gołym nieuzbrojonym okiem np.: https://www.civicforum.pl/showthread...ch%C5%82odnicy
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment

                              Working...
                              X