Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Sterowanie nawiewem - nie działa pokrętło

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Sterowanie nawiewem - nie działa pokrętło

    Hej,

    mam problem z świeżo zakupionym Civikiem 2005 (klima ręczna) - mianowicie nie działa pokrętło wyboru kierunku nawiewu (przednia szyba, nogi, środek itp.) - niezależnie od położenia pokrętła powietrze dmucha na przednią szybę, przez boczne nawiewy i na nogi (bez nawiewów w centrum konsoli).

    Czy w tym modelu sterowanie jest za pomocą cięgien, czy serwomechanizmów? Jak w skrócie wygląda naprawa oraz ile <> mogą skasować za naprawę w serwisie?


    Drugie pytanie - pokrętło temperatury chodzi wyraźnie ciężej niż pozostałe dwa - czy to normalne?

    Dzięki z góry.

  • #2
    Problem ze zmianą kierunku nawiewu

    Cześć, mój problem wygląda następująco: (Honda civic 7, wersja sport 1.6), dzisiaj rano (jak wiemy poranek to poniżej -10°C), miałem nawiew ustawiony na twarz, więc naturalnie chciałem ustawić na zmrożoną i zaparowaną przednią szybę. W momencie przekręcania, poczułem mały opór i w pewnym momencie ustąpił wraz z charakterystycznym dźwiękiem. Kierunek,gdziekolwiek ustawię pokrętło się nie zmienia, cały czas na twarz dmucha. Orientujecie się czy to coś pękło,poluzowało się itd.?

    Comment


    • #3
      urwałeś coś, pamiętaj w 7 gen kręcimy pokrętłami nawet w lato delikatnie dając im szansę na przestawienie. Na temat nawiewów jest bardzo dużo tematów zacznij od przeglądania tych informacji.
      Na koniec czeka cię robota, zobacz co potencjalnie może pęknąć:
      Demontaż konsoli centralnej Civic VII - Manual II.

      a tu masz wytłumaczone w jaki sposób kręcić:
      Klapa regulacji powietrza ciepłe/zimne


      Korzystaj z wyszukiwarki tematów!
      W tytule wątka jest zakaz pisania słów "pomocy" i "problem" Regulamin pkt 5. - tu nie ma innych tematów, sabotujesz w ten sposób wyszukiwarkę, unikaj tych słów w tytułach wątków.
      Last edited by rambo7; 01-03-2018, 09:39.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        Super, dzięki za wskazówki

        Comment


        • #5
          Witam,

          1. U mnie natomiast jest taki problem, że z linki która reguluje ciepło, przy pokrętle spadła blaszka (zaczep). Linka ciągnie pokrętło "na zimno" natomiast nie ma na tyle oporu aby przesunąć na ciepło. Czy jest możliwość zakup samej takiej blaszki i jej założenie, czy ewentualnie trzeba kupić całą linkę? Jeśli tak to gdzie mogę dostać taką linkę? Ktoś może ją gdzieś kupował?

          2. Schylając się pod kierownicę spróbowałem poruszać ręcznie mechanizm od zmiany temperatury i działał on dość ciężko (pamiętam, że przed zepsuciem linki, przesuwając pokrętłem czułem ten opór). Czy jest jakaś możliwość aby sprawić by ten mechanizm działał płynniej?

          honda civic - linka.jpghonda civic - linka.jpg

          Comment


          • #6
            jak spadła to ją poszukaj w zakamarkach bo gdzieś jest, jak nie to musisz szukać całego panelu z nawiewami albo spinke kupisz w ASO.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              Może to ta linka https://allegro.pl/linka-sterowania-...8.html#thumb/1
              Tylko, że nie widać tej blaszki .

              Comment


              • #8
                Witam, też mam ten sam problem. Blaszka spadła kij wie gdzie. Linki też są już do wymiany. Przy demontażu panela nikt nie mówił o tym by ściągnąć linkę z zaczepu nad pedałem gazu za listwa bezpieczników. Wtedy przy ściąganiu panela nie uszkodzi się linki.Calyb ten mechanizm to kibel. Za obudowa filtra powietrza znajduje się zawór od nagrzewnicy. Często jest skorodowany i przez niego układ chodzi ciężko. Niebieska linka za obudowa filtra idzie do tego zaworu. Dostęp po demontażu obudowy filtra. Warto spryskać wd40.
                Ktoś wie ile te linki kosztują i gdzie dostać te blaszki co trzymają pancerz linki w panelu?

                Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

                Schemat ukladu

                Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
                Last edited by rambo7; 18-12-2018, 09:06.

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez Dave Gahan Zobacz posta
                  Przy demontażu panela nikt nie mówił o tym by ściągnąć linkę z zaczepu nad pedałem gazu za listwa bezpieczników
                  eeee nie czytasz, nie oglądasz foto Manuali:
                  tak że mówił, mówił i do tego załączył dupne foto nr 3, 4, 5 oraz szczegółowy opis.
                  Demontaż konsoli centralnej Civic VII - Manual II.

                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #10
                    Jak odkręci się śrubę trzymającą skrzynkę z bezpiecznikami i opuści w dół bezpieczniki to będzie się mieć więcej miejsca i lepszy dostęp do tego mechanizmu.
                    Last edited by raybox; 18-12-2018, 10:57.

                    Comment


                    • #11
                      Zgadza się, no i trzeba mieć wymiary jakiegoś liliputa by tam sie wcisnąć.Kwestia najważniejsza to wypięcie tych linek i uważanie by nie zgubić blaszek, które je trzymają. Niestety oglądałem demontaż na ytube a tam był climatronic i urwałem jedną linkę. Tak czy inaczej nowe linki i tak się przydadzą bo te stare już były toporne. Do tego warto psiknąć wd40 zawór od nagrzewnicy, ten pod maską za obudową filtra powietrza.

                      Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

                      Comment

                      Working...
                      X