Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Klimatronik brak regulacji siły nawiewu - wchodzi od razu na max.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Klimatronik brak regulacji siły nawiewu - wchodzi od razu na max.

    WItam

    Nawiew caly czas dziala na najwyzszych obrotach. Jak ustawione jest na OFF to wtedy gasnie lampka na AC i wylacza sie klima. Jak tylko zrobie jakis ruch to klima sie zalacza. Ale nawiet czy na OFF czy na fulla wieje na maksa. Czy moze ktos wie co zrobic?
    W perelce (CIvic 2003) jest klimatronic. 3 pokretla ulozone pionowo.
    Dziekuje
    R

  • #2
    czyli twój panel wygląda tak: https://www.civicforum.pl/showthread...waniem-problem

    lub tak - w przypadku wersji 5D: https://www.civicforum.pl/showthread...ht=Ramka+radia

    na 99% twój problem leży po stronie układu sterownika - czyli tego całego układu którego nie widać - jest schowany z tyłu za pokrętłami.
    Taki sterownik Klimatronika dla VII generacji możesz kupić na allegro już za 40zł.
    W tym wypadku nie ma wyjścia trzeba podjąć ryzyko, kupienie tej części w ASO to majątek. Modele z klimatronikiem w VII gen są rzadsze i jak coś szwankowała o z doświadczenia wiem że w tym sterowniku.
    Taki sterownik da się naprawić ale musiałby to wziąć na stół jakiś kumaty elektronik nawet z zakładu RTV, byle by miał możliwość podpiąć się do wtyczki i podać sygnały sterownicze a to będzie trudne.
    Generalnie ASO by podeszło tak: podmieniło by taki panel (bez składania całości) i sprawdziło działanie klimatyzacji - jak by działało to płacisz . Więc zrób te robótkę sam i będzie taniej.
    Jak rozebrać panel klimatronika znajdziesz w dziale "Zrób to sam".

    Ale, żeby nie było że naprawiasz sprawny układ !!!
    bardzo mało napisałeś o okolicznościach działania układu.
    Rozumiem że sprawdziłeś wszystkie możliwości ustawień !!!!

    W ustawieniu na AUTO i uruchomieniu klimatyzacji - (szczególnie przy upałach) zawsze ustawi się na MAX. Układ w pozycji AUTO zawsze dozy do jak najszybszego schłodzenia wnętrza, więc po upływie 15 min układ sam zmniejszał będzie siłę nawiewu i sam sędzie regulował temperaturę. Jeśli po 15-20 min układ nadal czujesz że wieje na Max no to jest coś nie tak, jeśłi po 20 min zmniejszy wianie - to tak ma byc - czyli układ jest sprawny.
    Pisze to bo niektórzy nie wiedzą (nie czytają instrukcji) i są zaskoczeni że układ pracuje inaczej niż sobie to wyobrażają, co oczywiście nie znaczy że coś jest popsute.

    Podsumowując trzeba się zastanowić czy znasz zasady pracy Klimatronika? bo jeśli nie? to bez sensu było by naprawiać sprawny układ.
    Załączone pliki
    Last edited by rambo7; 07-08-2015, 10:51.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Hej Rambo, dziekuje za odpowiedz i na poczatek, znam zasady dzialania klimatroniku.
      Wymienilem modul, przyjechal za 50 zl tak jak napisales .
      jednak to nie to.
      Opcja jest taka.

      Ustawiam nawiew na szybe.
      Ustawiam 17 stopni.
      Odpalam samochod i nawiew od razu wali jak szalony na maksa.
      Pomimo krecenia sila nawiewu nie dzieje sie nic.
      Dodatkowo nie wlacza sie kompresor klimy. Sama dioda zapala sie i pokretlem i z palca.

      Modul nie pomogl. CO to moze byc?

      Dziekie.
      C

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez caprese Zobacz posta
        na poczatek, znam zasady dzialania klimatroniku.
        jeśli tak jest to musisz pisać precyzyjniej, bo Ty to widzisz a ja tylko czytam i sugeruję rozwiązania wyłącznie bazując na tym co napisałeś.

        Zamieszczone przez caprese Zobacz posta
        Ustawiam nawiew na szybe.
        Ustawiam 17 stopni.
        Odpalam samochod i nawiew od razu wali jak szalony na maksa.
        Pomimo krecenia sila nawiewu nie dzieje sie nic.
        Dodatkowo nie wlacza sie kompresor klimy. Sama dioda zapala sie i pokretlem i z palca.
        nadmuch na szybę i 17 stC czyli pokrętło chłodzenia na Max zimno,
        pokrętło siły nawiewu jest na OFF ? tak ???
        (nie wiem w jakim położeniu jest pokrętło siły nawiewu?)
        - jeśli nie jest ustawione na OFF to będąc w każdej pozycji (nie ważne jakiej) - to nadmuch idzie na MAX. dlatego że masz ustawione 17stC - klimatronik chce wnętrze jak najszybciej schłodzić - automatem ustawia na max - nie masz na to wpływu.
        (dlatego pytam czy wiesz jak działa Klimatronik?)
        - jeśli temp. ustawisz na 28stC to nadmuch nie pójdzie na max - będzie możliwość regulacji siły nawiewu.
        Próbowałeś to zrobić??
        W ustawieniu: na szybę do tego 17stC (czyli max chłodno) najczęściej w klimatroniku jest tak że idzie na MAx - klimatronik chce odraszać szybę.

        Trudno ocenić co się dzieje bo nie wiem czy w ustawieniu np: nadmuch na twarz, wiatrak na 1/3, temp na 28stC - też wieje na MAX po uruchomieniu silnika?


        Zamieszczone przez caprese Zobacz posta
        Dodatkowo nie wlacza sie kompresor klimy
        Jeśli dioda na A/C się świeci i po przekręceniu nawiewu z OFF - to sprężarka powinna ruszyć.
        Jeśli sprężarka nie rusza:
        - nie ma czynnika w układzie, (układ nie wie że czynnika nie ma - układ zarządzania klimatem zawsze działa tak jak by czynnik był, więc tym bardziej idzie na Max bo przy takim ustawieniu jak ustawiłeś musi być tak:
        Zamieszczone przez caprese Zobacz posta
        Jak tylko zrobie jakis ruch to klima sie zalacza. Ale nawiet czy na OFF czy na fulla wieje na maksa
        tak dokładnie ma być.
        Zamieszczone przez caprese Zobacz posta
        Czy moze ktos wie co zrobic?
        no ustawić inaczej (nawet dla próby) i sprawdzić czy jest tak samo?
        Zważywszy że mamy upały to ustaw nawet na 30stC nie na 17stC. - interesuje nas jak zareaguje sterownik klimy?
        Jeśli nie ma czynnika w układzie cokolwiek nie ustawisz to regulację masz jedynie w zakresie temperatury otoczenia i wyżej. Nie będzie regulacji w zakresie temp. zewnętrzna i nizej - nie da się bez czynnika którego nie ma, lub brakuje.


        więc:
        Zamieszczone przez caprese Zobacz posta
        Ustawiam 17 stopni.
        Odpalam samochod i nawiew od razu wali jak szalony na maksa.
        Pomimo krecenia sila nawiewu nie dzieje sie nic.
        w takiej sytuacji - dokładnie tak ma być.
        Ustaw całkowicie odwrotnie i sprawdź.


        Zamieszczone przez caprese Zobacz posta
        nie wlacza sie kompresor klimy. Sama dioda zapala sie i pokretlem i z palca.
        w całej tej sytuacji to jest kluczowe zdanie. (zakładam że pod maske przekaźniki sprężarki i wiatraka i bezpieczniki sa sprawne).
        nie ma czynnika R134a w układzie.
        Sprężarka nie ma prawa ruszyć a układ robi wszystko by się jak najszybciej schłodzić. Czujnik widzi +42stC w kabinie. Przy nastawach 17stC i na szybę z definicji ustawia wszystko na max dopóki nie schłodzi. a że nie ma czynnika w układzie to może tak chodzić w nieskończoność bo to jest technicznie niemożliwe.
        Dopóki czujnik w kabinie nie będzie schładzany zimnym powietrzem do wartości zadanej - lub zbliżał się do wartości zadanej (17stC) - nie ma prawa i nie ma takiej możliwości byś tam coś regulował - czy to jasne ?
        Dopóki czujnik widzi 42stC powinno chodzić wszystko dokładnie tak - jak to opisałeś.
        Czyli:
        Zamieszczone przez caprese Zobacz posta
        znam zasady dzialania klimatroniku.
        no to znam ? czy nie znam?


        Z powyższego rysuje się teraz taki obraz że nie do końca wiesz "dlaczego tak chodzi a nie inaczej" - oczywiście chodziło mi nie o to czy umiesz obsługiwać klime (w sensie ruszać pokrętłami) - tylko chodziło mi o to czy wiesz co tam się dzieje? ...czego się spodziewać kiedy nastawisz konkretne nastawy?
        No wiec nie do końca wydaje mi się wiesz czego sie spodziewać i wychodzi na to że panel był kupiony niepotrzebnie. (strata nie duża i to jest potencjalny obszar usterek wiec trzymaj go w rezerwie).
        Natomiast układ nie ma czynnika R134a dopóki nie ma czynnika klima prawuje w sposób "niezrozumiały" a jednak bidula robi wszystko zrobić niemożliwe.
        Last edited by rambo7; 07-08-2015, 09:57.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          nabij układ klimatyzacji czynnikiem
          klima w ustawieniu na auto próbuje zbić temperaturę tak jakby działała normalnie
          ale nie działa normalnie bo nie załącza się kompresor klimy
          o widzę że rambo mnie uprzedził
          sigpic

          Comment


          • #6
            sorry , za to Ty barthol jesteś bardziej zwięzły w opisie .
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              Rambo: (zakładam że pod maske przekaźniki sprężarki i wiatraka i bezpieczniki sa sprawne).

              A ktore to sa jesli moglbys prosze powiedziec?
              Klime nabilem i jest na full i cisnienie w niej jest, sprawdzone.

              I dziwi mnie akcja ze jak jest na OFF i 17 stopni to dmuchawa nadal nawala po calosci.

              Takze reasumujac, czy moglbym prosic o te bezpieczniki co i jak z nimi i ktore sprawdzic i zrobie testy z tymi pokretlami tez.
              dziekuje
              r

              Comment


              • #8
                ok, czyli trochę zamieszanie wyszło. Stoi na tym że usterka jest pokłosiem wybuchu akumulatora co mogło mieć konsekwencje w wygenerowaniu usterki.
                Wiatrak nadmuchu jest poza wszelką kontrolą - uruchamia się na Max bez względu na ustawienie, tak jak by go nie było - jest zawsze i tylko Max (w każdej pozycji również OFF) natychmiast po uruchomieniu silnika.
                Podmiana panela sterowniczego nic nie dała.
                Wychodzi na to że coś robi zwarcie?
                Trzeba sprawdzić bezpieczniki i przekaźniki. W dziale Diesla jest temat https://www.civicforum.pl/showthread...ieczniki/page2 trzeba sprawdzić wg wpisu #13.
                Trzeba sprawdzić i ewentualnie pozamieniać miejscami przekaźniki 1, 2, 3.
                Oraz bezpieczniki 4 i 9 wg mojego opisu.
                Generalnie przejrzeć wszystkie bezpieczniki i przekaźniki pod kątem nadtopienia lub uszkodzeń.
                Wygląda na to że jest zwarcie. Gdzieś na trasie nawiew - skrzynka bezpieczników/przekaźników.
                (uzupełniłem - dodałem link do Panela sterowniczego 5D we wpisie #2).
                Last edited by rambo7; 07-08-2015, 10:54.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  Tutaj kolejna podpowiedź przypadkowo znaleziona https://www.civicforum.pl/showthread...-klimatyzacją
                  we wpisie #7 jest puszka bezpieczników i przekaźników dla benzyniaka - ale za pracę wentylatora w kabinie odpowiada przekaźnik nr 6 czyli ten sam co w dieslu z klimatronikiem i manualną klimą.
                  Last edited by rambo7; 08-08-2015, 21:13.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #10
                    Witam
                    Pozwolę sobie odkopać temat - mam problem z nadmuchem. Nadmienię, że czytam niemal każdy wątek powiązany z problemem. Do rzeczy - nie działa mi nawiew. Rozebrałem cały kokpit, sprawdziłem silniczek na krótko (działa). Bezpieczniki i przekaźniki sprawdziłem i wszystko ok. Na wtyczce od silniczka mam cały czas napięcie - w momencie przekręcenia kluczyka na poz I pojawia mi się napięcie (11,98-12,01V) nie zależnie od tego czy włącznik siły nadmuchu jest na off czy na jakiejkolwiek innej pozycji - czy tak powinno być.
                    z góry dzięki za pomoc.

                    widzę że to mój pierwszy wpis - w związku z powyższym postaram się wywiązać warunki regulaminu.
                    Last edited by sulik_hcVII; 03-12-2017, 10:43.

                    Comment


                    • #11
                      przeczytaj ten watek, potrzebujesz rezystor dmuchawy Rezystor dmuchawy 7 gen - na żadnym biegu nie działa dmuchawa
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment

                      Working...
                      X