Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Panel sterowania nawiewem - pokrętło temperatury nie działa. Civic VII

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Panel sterowania nawiewem - pokrętło temperatury nie działa. Civic VII

    Witam, w moim Civicu pękł plastik, do którego przymocowana jest blaszka, która trzyma linkę regulacji temperatury. Znalazłem parę aukcji czegoś takiego na allegro, ale w panelach z allegro pokrętło regulacji kierunku nawiewu wygląda nieco inaczej. Pokrętła i tak zostałyby moje, ale nie wiem czy to będzie pasować i prawidłowo działać. Moja wersja ma takie pokrętła jak w manualu II rambo7, nba allegro są tylko tylko takie jak w linku poniżej. Pozdrawiam



  • #2
    staraj się umieszczać małe Foto bo adresy linków z czasem wygasną i trudniej przedstawiać problem (zdjęcie nie jest podpisane - więc nie ma problemu .
    jeśli chodzi Ci o to czy konsola z pokrętłem kierunku ma "miedzy nawiew" - jak zaznaczyłem to nie ma problemu - cała konsola będzie pasować nawet bez zamiany modułu samych pokręteł.
    Tak że wymiana - Panel za Panel, chyba że Twój jest w lepszym stanie to przełożysz co trzeba, a reszta na strych (bo widziałeś jak mi pękł trzpień pokrętła ).

    UWAGA:
    1. bardzo istotna uwaga to taka - byś precyzyjnie zmierzył linki (cięgna) czy mają identyczną długość.
    2. wyjątkowo ważne jest by pancerzyki linek były zapięte w spinkach dokładnie co do [1mm] jak było fabrycznie zaznaczone farbą, jak będziesz zapinał (przekładał) i zapinał to przyłóż się wyjątkowo precyzyjnie do tego by pancerze linek były tak zaczepione jak wyszło fabrycznie !!!
    od zamontowania pancerzyków bowiem zależy, czy pokrętła będą się prawidłowo otwierać i zamykać od pozycji MAX otwórz do MAX zamknij, i szkoda by to rozbierać 2 razy by poprawiać ustawienia w spinkach pancerzyków.
    Załączone pliki
    Last edited by rambo7; 19-03-2012, 14:19.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      tez mam ten problem, pęknięty plastik.
      zamiast wymieniać cały panel spróbuję może coś w tym stylu:

      Comment


      • #4
        tzn. nie na zatrzask ale obejma na wkręta też można każdy sposób dobry kiedy jest skuteczny i więcej opcji do rozważenia.
        Tego wkręta to po dokręceniu bym ciapnął klejem dla pewności (tak od góry) by się nie poluzował.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          jak myślicie czy nie za dużo wymontowałem?
          ta blaszka na końcu nie powinna zostać w samochodzie??

          Comment


          • #6
            powinna zostać, ale skoro wymontowaleś to spowrotem zaczepisz.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              Ja rok temu mialem taki sam problem. Ułamał się plastik w którym zamocowana jest spinka mocująca linki od nawiewu. Te blaszki mocujące to jest straszna tandeta :P
              Co zrobiłem?
              Kupiłem epoxydowy klej oparty na żywicy naturalnej i po prostu ordynarnie przykleilem linkę do plastiku. Zrobiłem to wieczorem. Nazajutrz klej zastygł i zrobił się twardy jak kamień!
              Może to śmieszne i głupie rozwiazanie ale do dziś nie mam z tym kłopotu! Panel demontuję bez problemu. Gdyby zaszła potrzeba to zawsze można po prostu odkleić linkę (np. w celu całkowitego demontażu panelu) i wyczyścić miejsce klejenia.

              koszt:
              Klej kosztuje ok dwóch dyszek. A kompletny panel ile...?
              Oceńcie sami

              Comment


              • #8
                No i mnie tez do dotknelo, te auta powinny byc do aso do poprawki :/ teraz musze zbadac dokladnie co tam sie urwalo i wybrac sposob naprawy :/

                Comment


                • #9
                  Zgadzam się. Rozwiązanie tego to straszna tandeta. Pytałem w ASO o cały moduł i wyliczyli mi to w ten sposób: Moduł sterujący nagrzewnicą - 1230,00 pln, blaszki podtrzymujące pancerz linki 8,67 szt, wymiana ok. 200 pln.

                  Comment


                  • #10
                    Witam
                    Czy ktoś miał taki problem jak na zdjęciu? Zerwany zaczep linki ogrzewania. Ma ktoś pomysł jak to rozwiązać?

                    Comment


                    • #11
                      aby nie doprowadzić do takiej właśnie sytuacji zrobiłem wcześniej tak jak na Foto nr 2: https://www.civicforum.pl/showthread...758#post177758
                      załozyłem gumową rurkę i złapałem cybantem, po to by nie zsunęło sie oczko linki i nie ułamało tego uchwytu jak to pokazałeś.

                      Jak poradzić, typowo....kolejny ruski patent musisz zastosować.
                      Zrobił bym tak,
                      - na płasko zeszlifowałbym (lub usunął nożem) ten kawałek który został.
                      - kupił śrubkę 4-kę lub 5-ke długości tego "paliczka" (oraz 3 nakrętki),
                      - przewierciłbym wiertełko 4-5 idealnie tak by w miejsce tego paliczka na ciasno weszła śrubka.
                      - 2 nakrętki od góry z podkładkami cienkimi tak by usztywnić konstrukcję i nie dokręcać śrub w plastik.
                      - drugą nakrętką skontrował pierwszą nakrętkę
                      - wsunął oczko cięgna i podobnie zamocował jak ja zrobiłem

                      kwestia podzióbania jak na foto - musiało by działać .
                      Załączone pliki
                      Last edited by rambo7; 18-09-2012, 19:13. Powód: edit
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #12
                        Powinno zadziałać. Jak tylko to zrobię wrzucę zdjęcia i zdam relację jak to rozwiązanie się sprawuje. Mam nadzieję, że wytrzyma to. Cały mechanizm do której jest przyczepiona linka na drugim końcu działa bardzo ciężko i to jest pewnie powodem, że plastiki przy panelu łamią się.

                        Comment


                        • #13
                          większość tych paneli VII gen tak pracuje, dlatego jak kręcisz to nie kręć od razu i na siłę od Min do Max. tylko skokami aż linka się "odpręży" coś jak 2 kroki do przodu - jeden do tyłu / znowu 2 do przodu - jeden do tyłu itd aż zamkniesz/otworzysz bo inaczej nie ma siły coś pęknie.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #14
                            Panel sterowania nawiewem - czy pasuje?

                            Cześć

                            Potrzebuję kupić panel jak w temacie, do Civika EP3 wersja z dużymi pokrętłami. Robię naprawy po zakupie auta. Szukam na alegro panelu pasującego do modelu ale są od innej wersji nadwozia, rocznika.

                            Mój panel:
                            12623d87c001230e5c9d829d04ef702a.jpg

                            I teraz pytanie, są na alegro panele o oznaczeniach

                            79500-S6D-G022-M (benzyna 1.4, 2004)
                            79500-S6D-G023-M1 (diesel, 2005)

                            czy one będą pasowały? Dla zainteresowanych podam linki do aukcji.
                            Jeśli zdublowałem wątek to sorry, szukałem.

                            Pozdrawiam
                            Paweł

                            Comment


                            • #15
                              Przecież to się niczym nie różni. Każda wersja z klimą manualną była identyczna.

                              Comment

                              Working...
                              X