Witam, zacząłem kiedyś swoj pobyt z Wami od kłopotów z ogrzewaniem i ...ciąg dalszy. Gdy przyszły chłodniejsze dni, zauważyłem, że klima nie pracuje. Pojechałem do serwisu, sprawdzili ciśnienie, doładowali uzupełnili olej do smarowania sprężarki i cześć. Działa podobno. Sprawdzali i tak im wyszło. Ale niestety nie. Grzeje jak jasna cholera, regulacja chyba działa tylko na zasadzie jest - nie ma. Nie ma mowy o sterowaniu temperaturą. W wilgotne dni szyby w samochodzie nie odparowują nawet. Więc moim zdaniem nie działa. Teraz słyszę coś od mechanika o sterowaniu lub problemie elektrycznym. Co to może być ? Czy ktoś miał coś podobnego u siebie ?
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Klima nie pracuje
Collapse
X
-
cześć, zapoznaj się z Postami w temacie może się coś rozjaśni albo uzyskasz podpowiedź, klimatyzacje pracują tak samo nie zależnie od modelu więc problemy wszystkich w temacie Klimy są zbieżne:
1. https://www.civicforum.pl/showthread.php?t=26316
2. https://www.civicforum.pl/showthread.php?t=25641
3. https://www.civicforum.pl/showthread.php?t=25722
4. https://www.civicforum.pl/showthread.php?t=18860
5. https://www.civicforum.pl/showthread.php?t=25342
6. https://www.civicforum.pl/showthread.php?t=19011
7. https://www.civicforum.pl/showthread.php?t=17707
8. https://www.civicforum.pl/showthread.php?t=19093
9. https://www.civicforum.pl/showthread.php?t=17608
10. https://www.civicforum.pl/showthread.php?t=16278
11. https://www.civicforum.pl/showthread.php?t=11969
12. https://www.civicforum.pl/showthread.php?t=8022
13. https://www.civicforum.pl/showthread.php?t=8350
14. https://www.civicforum.pl/showthread.php?t=6222
To są Posty wyłącznie w teacie KLIMA i związane z nią problemy.
Wszystkie wypisane tu Tematy znajdują się w Dziale VII generacji INNE - https://www.civicforum.pl/forumdisplay.php?f=187
Tematów w obszarze klimy jest więcej na Forum w Działach innych generacji Civic - i też tam możesz pozaglądać - problemy są wspólne dla wszystkich.
Jak przeczytasz te wątki sporo się dowiesz a być może natrafisz na zbieżny problem ze swoim !?
Na teraz mogę tylko powiedzieć że możesz sprawdzić czy twoja Klima chodzi:
nie włączaj klimy,
uruchom silnik i otwórz maskę - zerknij okiem na Sprzęgło Sprężarki Klimy - czy się kręci sprzęgło? - nie powinno.
wejdź do kabiny i wciśnij przycisk Zał. klimę
wróc do silnika i sprawdź czy sprzęgło klimy się kręci? powinno się kręcić, jesli się nie kreci - to jest problem.
Przyczyn możę być kilka, najczęstsze to:
- brak czynnika w układzie
- usterka (defekt) przekaźnika klimatyzacji
- usterka (defekt) czujnika ciśnienia czynnika w ukałdzie,
jeśli klima nie chodzi od tych 3-ech rzeczy należy zacząć diagnozowanie problemu.Last edited by rambo7; 09-12-2011, 08:16.Kierownik Działu Diesla
-
Dziękuję za podpowiedzi. sprzęgło klimy się kręci. Faktycznie przed uzuełnieniem czynnika stało w miejscu, ale teraz już pracuje. Jednak klima nie działa w sposób, jaki od niej oczekujemy (opisałem powyżej). Może faktycznie padł ten elektroniczny regulator, ale to by mi wyjaśniło wysoką temperaturę, ale nie to, że wilgoć nie chce nawet odparować z szyb. Poczytam przytoczone posty i może coś znajdę. Dzięki raz jeszcze.
Poczytałem i widzę, że większość problemów z klimą występuje w chłodne dni. Widać taka jej uroda. Kiedyś jeździłem Samarą, w której ciągle było zimno i marzył mi się samochód, w którym tak nie będzie. No i po latach mam. Wystarczy włączyć klimę i robi się upał
Comment
-
Z tego co piszesz to posiadasz Klimatronik? tak? "bo Wystarczy włączyć klimę i robi się upał" - to jest możliwe jeśli klimatronik ustawisz na 30stC. i włączysz klime.
trochę sprzecznościwyczytuję, w pierwszym poście: " kłopoty z ogrzewaniem i ...ciąg dalszy. Gdy przyszły chłodniejsze dni, zauważyłem, że klima nie pracuje"
Tak często jest że kiedy okes zimowy klima nie włączy się tak często jak w ciepłe dni, normalne, ale jak zagrzeje się silnik to już się potrafi włączać częsciej, więc jak odpalasz ano auto to od razu się nie włączy A/C to jest możliwe.
Co do twojej diagnozy, nie może być, że jak właczasz A/C to grzeje, to niemożliwe.
a czy przypadkiem nie masz ustawioną temp na 30 stC?
albo nastawione ogrzewanie na max. ?
Jeśli chodzi sprzężarka to już dobrze - ale nie może grzać - może chłodzić!
Jeśli masz ogrzewanie ustawnione na max i właczysz klimę to zimnego możesz nie poczuć.
Jest jeszcze taka uwaga, załącz te klimę i niech auto pochodzi na wolnych obrotach, nasłuchuj pracy silnika czy minimalnie spadają obroty gdy załacza sie spraężarka klimy? - powinno cyklicznie co jakiś czas (np. co 1-2 min) szrpnąć obrotami jest wyczuwalne kiedy się załącza sprężarka.
Generalnie co z tym grzaniem? ... coś mi tu nie pasuje, jak może grzać (jak piszesz) skoro rozumiem:
- ogrzewanie masz ustawione na MAX zimno. (pokrętło czy nastawy cyfrowe klimaronika).
- załączyłeś klime (klimatronik na 16stC)
napisz coś więcej o pracy układu ogrzewania i klimy co sie dzieje i kiedy w jakich okolicznosciach.
(masz klimatronik czy manual? napisz coś wiecej co masz za model (jaka klima) może coś znajde w dokumentacji )Last edited by rambo7; 09-12-2011, 10:52.Kierownik Działu Diesla
Comment
-
Nie, właśnie w tym problem, że nie mam na maks. Tylko wystarczy o jeden stopień powyżej minimum i robi się upał ! Nie ma sprzeczności w tym co napisałem w poście [I]kłopoty z ogrzewaniem ... tamten post dotyczył sytuacji przy wyłączonej klimie. Teraz jest gorzej bo w obydwu przypadkach grzeje jak diabli. Zauważyłem jednak dziwną rzecz (przy klimie nie włączonej !!!) , jeśli uruchomię samochód i przejadę ileś tam kilometrów do całkowitego zagrzania się silnika z ogrzewaniem CAŁKOWICIE WYŁĄCZONYM, to późniejsze włączenie tego ogrzewania nie powoduje już tak strasznego upału. Jeśli ruszę samochodem, a ogrzewanie jest minimalnie odkręcone, to po kilku chwilach mam kocioł. To jednak musi być coś z elektroniczną regulacją. Ciekawe ile to kosztuje ? A moja klima to klimatronic. Model samochodu to sedan ES 2004. Dzięki bardzo za zainteresowanie. W warsztacie jest kłopot też z diagnozą, bo iluś tam krotne uruchomienie i wyłaczenie silnika itp powoduje, że problem zdecydowanie łagodnieje. Nie znaczy to, że jest dobrze, ale nie wygląda to tak drastycznie jak opisuję. Raz pojechałem raniutko do warsztatu, poczekałem aż samochód całkowicie się schłodził, zapakowałem mechanika do środka i pojechaliśmy. Mechanik miał bardzo głupią minę patrząc na regulator temperatury ustawiony niemal na minimum, gdy odpinał kolejne guziki by nie spłynąć całkiem potem, ale ...przyczyny nie znalazł. I dlatego też myślę, że to coś w elektronice.
Comment
-
no i to jest bardzo ważne, od tego trzeba było zacząć Wątek Posta.
Posiadam auto z clinatronikiem... a do tego musiałem sam dojść sam, wnioskując po kolejnym wpisie, stąd moje wnioski o sprzeczności - bo przy układzie manualnym - to jest nie możliwe! ...tzn. nie możliwe jest to że:
- gdy właczamy klime (pokrętło na max zimne) - leci upał.
- gdy właczamy klime (pokrętło na 30% otwarcia cepła) leci upał
takie sytuacje są wyłacznie możliwe w cilmatroniku, gdyż właczając pokrętełko na pierwszy stopień powyżej max zimno - i leci ciepło to problem z ukałdem regulatora.
Szkoda że nie napisałeś nic na początku o tym...
Problem z ogrzewaniem ani problem typu klima nie pracuje to jest twoja doagnoza - wyprowadziłeś nas w pole...
Diagnozę stawia się na koncu a nie na poczatku.
jest jeden Twój wpis kluczowy w sprawue: "regulacja chyba działa tylko na zasadzie jest - nie ma. Nie ma mowy o sterowaniu temperaturą."
Czyli klime zostawiamy w spokoju - nie ma tematu klimy - klima jest sprawna i działa.
Nie działa regulacja temperatury (stopniowanie) czyli jak piszesz: jest lub nie ma to jest kluczowe w Twoim problemie.
Nie wazne jak ustawisz pozycję w całym zakresie (po paru km) grzeje solidnie i tak samo bez znaczenia czy jest zaraz - za Min! czy przed Max! ciepło - grzeje tak samo.
Uwaga słuszna kiedy odpalałeś gasiłeś auto na zmiane to tak mocno nie grzeje - logiczne - grzało sie na przemian i chłodziło. jak jedzisz dalej od pkt. A do pkt B bez gaszenia silnika to po przełączeniu o 1 stopień za MAX zimno zaczyna grzać jak by było na max.
Ok teraz jest to jasne.
musze mieć chwilę czasu... by dać Ci odpowiedź co konkretnie szwankuje, co naprawić, ewentualnie wymienić.Last edited by rambo7; 10-12-2011, 15:55.Kierownik Działu Diesla
Comment
-
Dzięki ...a myślałem, że wszystko jasne było i o gmatwaniu mowy być nie mogło , a tu .... Jestem przekonany, że to regulator i chyba będzie trzeba kupić nowy, ale to jest taki układ zespolony - refulacja temp, kierunek nawiewu i siła nawiewu ...więc tanio nie będzie. I ciekawe dlaczego (jak napisałem) jeśli nagrzeję silnik przy wyłączonym ogrzewaniu, to późniejsze włączenie tego ogrzewania nie powoduje już takiej tragedii. Wszelkie sugestie są ile widziane, bo w poniedziałek udaję się poraz kolejny do warsztatu ...i chyba to ja muszę im zasugerować, gdzie szukać
Comment
-
sądzę że możesz sporo zaoszczędzić po pierwsze tak sie to rozbiera - prościznahttps://www.civicforum.pl/showthread.php?t=27837 - czyli jakieś setki $ w kieszeni.
Za Zaoszczędzone setki kupujesz uzywany moduł na allegro... ale poczekaj sprawdze co dokładnie masz kupić, nie mam czasu non stop tu siedzieć ale dam zanć co szwankuje.
OK, prejżałem dokumentację techniczną i wiele tam nie znalazłem, tzn. głównie należałboby sprawdzić tzw. obwodów masy i zasilania układu regulacji ogrzewania to wszystko znajduje się w Module (tym z 3-ma pokrętłami) i teraz jest procedura mówiąca o tym że:
Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem Nr 13 złączki (14-stykowej) panelu regulacji ogrzewania a masą.
oraz
Zmierzyć napięcie między stykiem nr 14 złączki A (14-stykowej) panelu regulacji ogrzewania a masą powinno być 12V (napięcie akumulatora).
Schemat wtyczki w załaczniku.
Generalnie sprawdzić trzeba czy coś nie łączy we wtyczce (zasniedziałe wtyki piny etc)
jeśli to nie pomoże to wymiana Modułu Sterowania Klimatem.
Jeśli miałbyś kumatego machera elektronika - to jestem przekonany że znalazłby usterkę rozbierając Moduł w dorobny mak - i sprawdzając obwody - jestem przekonany że tam coś padło prostego co da się naprawić na 100% np, spalony jakiś rezystor, tranzystor etc..
jeśłi zdecydujesz sie na zakup całego Modułu, sprawdź na allegro, myślę że warto zaryzykować zakup używanego.
Powodzeniai zamelduj TU koniecznie jak się sprawa zakończyła !
.
Załączone plikiLast edited by rambo7; 10-12-2011, 21:58.Kierownik Działu Diesla
Comment
-
Zatem było tak - pan elektryk ze zmarszczonym troską czołem pochylił się rzetelnie nad problemem i znalazł ! Nie działał serwo motor sterujący otwieraniem nagrzewnicy, a konkretnie jest tam ponoć jakiś potencjometr, który tracił masę czy coś podobnego. Wziął za naprawę 200 i fajnie. Niestety fakt, że teraz to podobno pracuje dobrze, w żaden sposób nie poprawia komfortu jazdy, co przyznaje nawet właściciel warsztatu. Jest jak było. Dopóki silnik się porządnie nie nagrzeje (to nie błąd !) z nadmuchów leci upał nawet przy lekkim odkręceniu ciepełka. I teraz dylemat. Może ten typ tak ma, że przy włączonym ogrzewaniu najpierw odcina obieg wody od silnika i kieruje wszystko na nagrzewnicę ? Po iluś tam kilometrach, uruchomieniu ponownym samochodu itp, nagrzewaniem można już sterować. Czyli jest tak jak było, pomimo faktu, że dwa dni temu podobno coś nie działało. Chwilowo jestem zmęczony diagnozami, naprawami i mądrymi spojrzeniami naprawiających i ...oby do wiosny, kiedy nie będę musiał korzystać z ogrzewania. Pozdrawiam i dziękuję za zaangażowanie
Comment
-
Nie mam przekonania co do tej naprawy, za 200zł to ja bym wolał kupić w ciemno cały moduł i go wymienić, niż pałcić 200zł za nic. ale nie chce Cię dołować. Poczekamy co dopowiedzenia będzie miał ktoś kto ma dokałdnie taką wersję A/C czyli Climatronik (sedan lub Coupe VII).
edit:
Jak można wziąć od gościa 200zł i twierdzić że tak ma być! ... z fabryki tak nie wyszło!Last edited by rambo7; 14-12-2011, 14:24.Kierownik Działu Diesla
Comment
-
Przyczyna nr 1.linka sterująca od nagrzewcnicy gdzieś się blokuje i nie wraca do położenia dla "zimnego" nawiewu. Być może uszkodzenie jest w pancerzu linki i ona się klinuje. Trzeba zanurkować pod kierownicę i zobaczyć jak idą te linki u Ciebie.
Przyczyna nr 2 to pęknięty plastik w mechanizmie pokręteł , trzeba zdjąć panel z pokrętłami i sprawdzić czy nie jest gdzieś pęknięte mocowanie mechanizmu z zębatkami, który nie dociąga linki i tym samym nie zamyka nagrzewnicy.
Przyczyna nr 3 to rozciągnięta linka o dosłownie kilka milimetrów i podczas upałów dodatkowo zwiększa swoją długość , można ją trochę naciągnąć przy samym zaworze, widać go głęboko po lewej stronie za silnikiem lub przestawić pokrętło o kilka ząbków tak aby domykał zawór .
To są te najłatwiejsze przyczyny do sprawdzenia i naprawy samemuLast edited by rhodek; 14-12-2011, 14:25.
Comment
-
jest jedna uwaga którą dostałem od kolegi posiadającego taką wersję Cilimatronika:
cytuję VASQUEZ'a:
"jest tak ,Nastawiasz pokrętło temp,na 22 stopnie i gdy pokrętłem od regulacji prędkości dmuchawy ustawisz na AUTO to wali ciepłym od razu,bo klimatronik ustawia na 22 st w kabinie! Natomiast jeżeli ustawisz 22 st. a pokrętło regulacji na I lub II lub III to jest daje chłodnym !"
więc niech sie teraz kolega Ibek1200 wypowie czy może tak samo jest w jego przypadku? może poporostu trzeba sie nauczyć ją obslugiwać ?Kierownik Działu Diesla
Comment
-
Otóż kolega Ibek mówi, że nigdy nie nastawia na AUTO i zawsze ma gorąco. Kolega Ibek najpierw musi pojeździć z 15 minut, nastęnie zostawić samochód na jakieś 15-20 minut, następnie wsiada, rusza i już wszystko jest OK i działa tak, jak powinno. Taka jakaś sztuczka. I przyznam, że to chyba trzeba polubić, bo nikt nie znajdzie usterki, która po kolejnym uruchomieniu samochodu już nie występuje. No chyba, że się znajdzie majster nad majstrami ...ale w to wątpię. Pozdrawiam ...ja się poddałem.
Comment
Comment