Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Problem z chłodzeniem wnętrza

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Problem z chłodzeniem wnętrza

    Witam wszystkich ,

    posiadam Honde Civic VII 1.4 z 2001 roku z klimatyzacją , w listopadzie 2010 zepsuł mi się przełącznik regulacji temperatury (wiało tylko zimnym powietrzem , pokrętło nie dawało znaków życia ) ( zabrudzenie które skutkowało pogięta linka ) , linka została wymieniona , ogrzewanie zaczęło nzow dzialac wszytko cacy itp... , jednak ostatnim czasem kiedy to juz zima odpuściła chciałem ustawić nawiew zimnego powietrza , i tu okazał się problem , maksymalne przekręcanie przełącznika regulacji temperatury na lewo ( niebieskie pole ) nic nie daje , wnętrze jest dalej ogrzewane ciepłym powietrzem , dodam do tego jeszcze ze regulacja temperatury przełącznikiem tak jakby nie działała ( przykładając rękę czuć takie same ciepło jak przy powiedzmy mocniejszym ustawieniu ) , cóż może być przyczyną tego oto problemu ?

    Pozdrawiam

  • #2
    a przy wymianie tego cięgna źle się wpasowałeś i po prostu ustawiłeś pokrętło na zbyt ciepło i to że przekręcasz na max zimno nie zmienia faktu że linka nie przesuwa układu na zimno. rozumiesz o co mi chodzi może jest źle skalibrowane pokrętło po prostu

    Comment


    • #3
      albo kółeczko linki spadło z zaczepu, (to by pokrętło bardzo lekko chodziło w całym zakresie kręcenia) albo jak wspomniał kristo1,7 jest źle skalibrowane, zanczy to że zaczepy mocyjące linkę "na sztywno" - spinki stalowe przy obudowie są zapięte w złym miejscu - to powoduje że mimo zamknięcia na max pokrętło (linka NIE jest na max) jak brakuje lince 2-3 mm do całkowitego zamknięcia ...starczy - będzie wiało ciepłem
      Tak samo w druga stronę, jeśli za bardzo przesuniesz pancerzyk klini że nie bedzie ona otwierać ciepła na max to będzie wiało wtedy letnie powietrze.
      Bardzo ważne jest precyzyjne co do 1mm zamocowanie tego pancerzyka linki - fabrycznie w miejscach mocowania spinki i pancerzyka było malowane farbą.
      Last edited by rambo7; 11-03-2011, 12:51.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        Rozumiem , dziękuje za odpowiedzi .

        Pozdrawiam.

        Comment


        • #5
          Jeśli robił mu to ktoś to ręcznie ustawił na grzanie pod kierownicą a skasował za wymianę linki i rozgrzebanie konsoli. Wymiana linki jest w tym wypadku całkowicie bezsensowna, ponieważ niczego nie zmieni. Trzeba zrobić tak aby cały mechanizm chodził na tyle lekko aby linka nie spadała ani się nie wyginała.

          Comment


          • #6
            Witam,
            miałem naprawiany niedawno alternator, teraz nie działa mi regulacja nawiewu (grzeja albo całkowicie zimne albo całgowicie gorące powietrze). Czy mój problem rozwiązuje to: https://www.civicforum.pl/showthread.php?t=23396 lub/i: https://www.civicforum.pl/showthread.php?t=25437 ?

            Comment


            • #7
              tylko co ma piernik do wiatraka? tzn. co ma alternator do pokrętła?
              Czy jest możliwe że ktoś kto wymieniał alternator uruchamiając silnik, no' kręcił nawiewami ? ..i coś ukręcił?
              może tak zapytam? czy pokrętło regulacji temperatury pracuje (kreci się) bardzo lekko bez oporów w całym zakresie? opory muszą być wyczuwalne, musi być czuć że pokrętło naciąga lub zwalnia linkę! musi.
              Jeśli togo nie wyczuwasz a pokrętło od max do max krci się z jednamowym oporem to z dużą pewnością sprawa jak w linkach które podałeś - po rozbiórce zanjdziesz przyczynę.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment

              Working...
              X