Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

szyby paruja niesamowicie jak spadnie deszcz

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    czy po operacji odgrzybiania i wymianie filtra kabinowego wyczyściłeś dokładnie szyby od środka? ... na 99% te szyby są tłuste, mam na myśli środkami takimi które odtłuszczają i są na bazie amoniaku. W przypadku dość mocno zabrudzonych szyb od środka nie wystarczy wyczyścić je za pomocą Mr. Muscle.
    Ostatnio kupowałem właśnie jakiś środek do szyb w Castoramie coś koło 30-40zł ... ale moja żona zaczęła mi go za często podbierać bo stwierdziła że w życiu czegoś takiego nie używała do szyb.
    Efekt po czyszczeniu musi być taki, że po dmuchnięciu/chuchnięciu na szybę (bez zał. nadmuchu) musi samo odparować.
    Mr. Muscle 3in1 za 6,99 nawet nie kupuj!! to sie nadaje do zmywania much ze zderzaka.
    Zastosowanie amoniaku: https://niezwykle-zastosowanie.blog....owan-amoniaku/
    Last edited by rambo7; 01-09-2014, 13:46.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #17
      Koledzy, niedawno kupiłem Civica 1.6 vtec (2005) jechałem w deszcz i ten sam problem... Mój pierwszy odruch to było sprawdzenie czy nawiew na przednią szybę działa i okazało się, że nie. Reszta nawiewów działa elegancko wraz z klimą. Sprawdzaliście czy ten nawiew przy szybie przedniej wam działa ? Jaka może być przyczyna, że tylko ten przy szybie nie działa ?

      Comment


      • #18
        Ja miałem identyczny przypadek (Civic 1.4 2001). Okazało się, że wysunęło się z zaczepu cięgno, które otwierało dopływ powietrza na szybę. Mechanik wymontował cały panel z radioodtwarzaczem i jakoś tam doszedł do cięgna, ale jest trochę grzebaniny. Znający się mechanik zrobi to w ciągu godziny. Dodam, że parowanie szyb miałem tak intensywne, że w zasadzie nie szło samochodem jeździć.

        Comment


        • #19
          Odkopię, bo może komuś się przyda.
          Mam wersję z klimatronikiem, EP2 3D. Pierwsza sprawa to wilgoć, moja rozszczelniła się na zgrzewach dachowych i przeciekała - uszczelnione.
          W deszczowe dni włączając nadmuch na przednią szybę, zamykam boczne kratki wentylacyjne, gdyż przez nie spier..la większość powietrza. Dodatkowo zauważyłem, że spada siła nadmuchu po włączeniu ogrzewania. Nagrzewnica stanowi taką restrykcję, czy mam coś nie tak z układem went.?

          Comment


          • #20
            Zamieszczone przez Maxim555 Zobacz posta
            Dodatkowo zauważyłem, że spada siła nadmuchu po włączeniu ogrzewania. Nagrzewnica stanowi taką restrykcję, czy mam coś nie tak z układem went.?
            regulacja temperatury nie ma żadnego wpływu na siłę dmuchania. To jest niezależny układ, do tego mechaniczny nie elektryczny.

            (jeśli odświeżasz tak stare wątki to wcześniej zapoznaj się z Regulaminem forum bo widzę że pominąłeś przy rejestracji).
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #21
              Przeczytałem regulamin i przywitałem się.

              Opiszę dokładniej o co chodzi z siłą nadmuchu.
              Ustawiam sobie dmuchawę powiedzmy na 6 i zimne powietrze, przykładam dłoń do kratki i czuję jak dmucha. Następnie pokrętło od regulacji temperatury przekręcam na 22*. Siłowniki przestawiają klapy i po chwili na dłoni przystawionej do kratki, czuję że siła nadmuchu spadła. Dmuchawa chodzi na tych samych obrotach.
              Moje pytanie jest takie: czy macie tak samo w wersji z klimatronikiem?

              Comment


              • #22
                Zamieszczone przez Maxim555 Zobacz posta
                Ustawiam sobie dmuchawę powiedzmy na 6 i zimne powietrze,
                Zamieszczone przez Maxim555 Zobacz posta
                Opiszę dokładniej
                no, ale dokładniej to "na zimne powietrze" czyli "Lo" = Max zimno. tak.? tak.
                Klapy mieszania powietrza są ustawiane z pominięciem dolotu ciepłego strumienia.
                ... wieje z określoną mocą, ok, ustawiasz na pokrętle temp. z "Lo" na 22stC. i czuć że w tym momencie klapy się ruszają i spada siła nawiewu.
                Zamieszczone przez Maxim555 Zobacz posta
                czy macie tak samo w wersji z klimatronikiem?
                tak jest w klimatroniku (w tym modelu) nie jest to jakiś wyraźny spadek ale wyczuwalny. Uchyla się klapa ciepłego powietrza, i część powietrza jest wyhamowana. (klapy mieszania powietrza zmieniają układ kolektorów wentylacyjnych. Aby zmniejszyć ten efekt stosuj filtry klimy białe nie węglowe, będą tak samo skuteczne, tyle że warto je zmieniać nawet 2 razy w roku, mniej będzie śmierdzieć i mniej będzie wilgoci).
                W każdym razie nie traktuj tego w kategorii usterka, TTTM, (czyli: ten typ tak ma).
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #23
                  A u mnie szyby mało co parują, z kolei w maździe 6 parowały jak głupie, co było udręką. Kluczowe to jest utrzymanie czystości filtra kabinowego (można raz na jakiś czas, oprócz wymiany, wyjąć go i wyssać odkurzaczem liście itp.). Do tego porządne mycie szyb tj. ciepła woda z ludwikiem, potem czysta woda i na końcu Clin antypara i wypolerować.

                  Comment


                  • #24
                    Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                    TTTM.
                    Dzięki za odpowiedź. Czyli moje obawy o padające mechanizmy sterowania klapami i zabrudzoną nagrzewnicę okazały się niesłuszne.

                    Comment


                    • #25
                      Też mam ten problem, próbowałam sobie z nim poradzić na wiele sposobów i nic z tego. Na[usunięty link - reklama] w czasie zimy, oraz deszczu chyba nie ma sposobu, który zadziała.
                      Last edited by Paluch; 29-10-2020, 22:21.

                      Comment


                      • #26
                        Minimalna siła nawiewu gdy na dworze jest wilgotno,agregat włączony, nie puszczać ciepłego zanim silnik nie złapie trochę temperatury.
                        Po lekkim rozgrzaniu silnika parowanie jest kilkusekundowe.
                        Włączanie od razu ogrzewania to błąd i szkodliwe działanie dla auta.
                        Jak ktoś nie potrafi zaakceptować tego ze trzeba chwilę w chłodku wytrzymać to musi iść na zagrzany autobus

                        Comment


                        • #27
                          W samochodzie z klimatyzacją nie mam tego problemu, ale w starej Pandzie szyby mocniej mi paruję jak mam włączony zamknięty obieg powietrza. Przy otwartym gdy silnik jest zimny trochę paruje,m ale po zagrzaniu już jest ok. Ja sobie pomagam uchylając delikatnie szyby. Czasem nawet na noc zostawiam lekką szparkę.
                          Niestety taka pora. Wydychamy wilgoć, tapicerka auta też wilgotna. Autu trzeba pozwolić się przewietrzyć jak zostawia się ciepłe, wilgoć uleci szybciej i mniej później paruje.
                          Pozdrawiam Czarodziej
                          Mój Szogun

                          Comment

                          Working...
                          X