Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Klimatyzacja - Brzeczenie podczas właczania/ słabe chlodzenie po nabicu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Klimatyzacja - Brzeczenie podczas właczania/ słabe chlodzenie po nabicu

    Witam

    Zgodnie z waszymi instrukcjami nabiłem i odgrzybilem klime jakies 2 miesiace temu. Przez jakis czas bylo naprawde zimno, kiedy jej uzywalem. Nie jestem w stanie stwierdzic ile trwała dobra praca ale wydaje mi sie, ze ten czas był naprawde krotki ( duzo jej nie uzywalem).

    Aktualnie kiedy ja włączam ( zauwazylem to kilka dni temu) slychac jakis dziwny dzwieki jak by blaszka obracajaca sie syczala i zgrzytala o jakis mechanizm. Slychac taki syk obracajacego sie jakiegos mechanizmu ( tarcie czy cos w tym stylu). Klima sama w sobie chodzi, chlodzi lepiej od zwyklego nawiewu ale tylko przy porownaniu co ma wieksza moc - trudno nazwac to chlodzeniem bo jest po prostu cieplo w upalny dzien.

    Pierwsza sprawa jak dla mnie to zapewne nieszczelny uklad? A druga to no wlasnie skad ten dzwiek - macie jakies sugestie?

    Pozdrawiam

  • #3
    opisałeś to bardzo dobrze.
    Po nabiciu klimy - ta chodzi realtywnie cicho a chłodzenie jest intensywne czuć chłodek, czasem jest odczuwalne lekkie szarpnięcie obrotami silnika przy załączeniu się sprężarki.
    Po jakimś czasie odczuwalne słabsze chłodzenie i głośniejsza praca sprężarki - jak by miała się rozlecieć. Jest to ewidentny objaw utraty czynnika z układu.
    W Hondach przeważnie jest to od 450g-550g. poniżej tej wartości zaczyna się dziać dokładnie tak jak opisałeś, może to oznaczać że gdzieś ucieka - masz nieszczelność.
    Pozatym jest czujnik cisnienia odpowiadający za pracę układu Klimy jeśli cisnienie spadnie poniżej wartości krytycznej - klimatyzacja przestaje chodzić wogóle.
    Tak że polecam warsztat co załaduje tzw. "kontrast" i jeszcze raz czynnik. Trzeba pojeździć z włączoną klimą czynnik się rozejdzie po układzie a potem - lampa UV jak na dyskotekach i spec żółte okulary (tak policja ma do identyfikacji kropek krwi) - ale to oczywiście powinien mieć wykfalifikowany zakład typu "auto-klima" i po 2 dniach wracasz i wycieki widać jak na dłoni - bedziesz wiedzai co wymienić.
    Stawiam że na 99% masz wypiaskowany skraplacz klimy (chłodnicę) i to jest najczęstrzy problem. No chyba że miałeś krakse - to wtedy może być wszsytko rurka spawy, sprężarka etc. bez "kontrastu" nie ma sensu nabijać klime.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #4
      swietnie opisane, ale taki "kontrast" jest ładowany razem z czynnikiem chlodzacym wiec po prostu jechac na UV i sprawdzic, nie daj sie "nabic" ponownie bo ten "kontrast" napewno juz masz w układzie i za to sie nie doplaca
      sigpic
      niebieska perełka D14Z2 EJ9 2000

      Comment


      • #5
        nie zgodzę się. Kontrast jest dawkowany odpłatnie koszt około 40zł. decyduje właściciel auta, a jesli już załadują "gratis" - to poinformują! przynajmniej tak jest w Servisie auto-klima które podałem w dziale Sklepy-Warsztaty-Stacje ASO - Opole.
        nie zarzekam się że kontrast Fach wcześniej podał do układu - możliwe ?! więc pojedź sprawdź co widać - i sprawa jest prosta ! za sprawdzenie (co gdzie puszcza ) nie biorą opłaty odbiją sobie przy robocie, tak ze za darmoche jedź sprawdź co widać?
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #6
          Mam trochę inny problem. Niedawno zmieniłem osuszacz, sprawdziłem szczelność (ok), nabiłem. Klima w sumie fajnie chłodzi, ale tylko powyżej 2 - 2,5 tys obrotów. Niżej działa po prostu jak nawiew. Czy myślicie, że szykuje się wymiana sprężarki? A może da radę to naprawić? Czy może się coś posypać jak będę jeździł z taką sprężarką jak teraz (tzn. włączającą się powyżej tych 2 tys.)?

          Comment


          • #7
            U mnie podobne objawy jak nabiłem czynnikiem ok super itd. Po tygodniu słabo chłodziła. Po 8- 9 dniach syk z nawiewów (rzeczywiście świadczący o małej ilości czynnika) ale jeszcze klima się odpala. Po 10 dniach już zero reakcji na włączenie czyli brak wystarczającej ilości czynnika. Dziurawa chłodnica klimy w kilku miejscach. Aktualnie przygotowuje się do wymiany. Zamiennik już zakupiłem za 270zł mam nadzieję że jakiś czas pochodzi.

            Kolego sprawdz czy klimatyazacja odpala się odrazu po włączeniu. Czyli włączasz i powinieneś usłyszeć coś w rodzaju trzasku i wentylatory oba startują. Jeśli tak jest to zachowanie jest normalne. Po upływie kilkunastu sekund powinna się wyłączyć, po czym znów się włączy i tak w kółko. Wiadomo że nie bedziesz miał odrazu w samochodzie lodówki, zwłaszcza wtedy kiedy auto jest nagrzane w środku. Poza tym normalna temperatura chłodzenia klimy to +4 st C. Sprawdz też filtr przeciwpyłowy pewnie jest zapchany na amen i słabo leci przez niego powietrze.

            SPRAWDŹ TO NA POSTOJU ZARAZ PO ODPALENIU AUTA !
            Last edited by Krzysztof1969; 23-05-2011, 17:05. Powód: stosuj Edit

            Comment

            Working...
            X