Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Drgania kokpitu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Dokładnie, skombinuj sobie za kilka złoty tani interfejs pod obd i zobacz wykresy.

    W tym temacie masz pięknie pokazane na wykresach jak powinna prawidłowo wyglądać praca sondy w twoim silniku.

    Cześć. Kilka miesięcy temu (około 3000 km od zakupu auta) zapalił się check engine z błędem: P0420 - zewnętrzne układy kontroli emisji - system katalizatora (Bank 1) - wydajność poniżej progu Mechanik powiedział mi, że katalizator jest przytkany (dzisiaj już wiem, że to trochę pochopny wniosek na podstawie samego kodu błędu) i można z tym jeździć. To jeździłem. Na początku kontrolka sama zgasła 2 razy, ale niedługo potem wracała. Teraz sama już nie gaśnie, a po skasowaniu szybko wraca.


    Zamieszczone przez Razor1352 Zobacz posta
    Zrobiłem analizę napięcia sondy, jest odpowiednie.
    Podczas jazdy tez mierzyłeś? Na jałowym może być wszystko ok, a np. podczas jazdy uszkodzona sonda może reagować zbyt wolno, dlatego najlepiej sprawdzać na wykresach podczas różnych warunków obciążenia i obrotów.
    Last edited by thirdman; 19-10-2022, 19:14.

    Comment


    • #17
      Zamieszczone przez Razor1352 Zobacz posta
      Zrobiłem analizę napięcia sondy, jest odpowiednie.
      No to po co chcesz wymieniać? Znaczy przyczyna leży gdzieś indziej.
      Na początku to zakręć butle z LPG i pojeździj kilka dni na benzynie. Jak się ustawienia poadaptują to dopiero zacznij diagnostykę. To jest podstawa.
      Niestety takie rzeczy wymagają czasu.

      Comment


      • #18
        Zresetuj kompa, żeby usunęły Ci się korekty do mapy benzynowej, i potem jeździj na samej benzynie, i zobacz jak auto będzie się zachowywać. Przy okazji kolejny argument do zakupu interfejsu do obd, będziesz mógł podglądać korekty, i zweryfikujesz czy masz dobrze wystrojoną instalację lpg.

        Comment


        • #19
          Zamieszczone przez tegies Zobacz posta
          "kominek" odmy
          Można wiedzieć coś więcej na ten temat? Jaki to konkretnie element i gdzie się znajduje, bo też mam u siebie LPG i też czasami potrafi mi samochód wchodzić w wibracje wraz z kokpitem, a sondy czy poduchy silnika mam nowe, a same korekty dawek na Pb i LPG nie przekraczają 1,5% w górę lub w dół(sam stroiłem gaz, samochód na mieście zjada 11 litrów gazu, a na trasie schodzi do 7,5)

          Comment


          • #20
            Element nr 1 na schemacie (11850-PLA-000)
            001a.jpg
            Last edited by tegies; 20-10-2022, 10:03.

            Comment


            • #21
              Jeszcze tylko jedno pytano, bo widzę, że to nie jest droga rzecz, a może i warto wymienić, skoro ma już 300k km i nigdy nie była wymieniana. To ma jakieś uszczelki(bo na zdjeciach nie widzę) czy to po prostu trzyma się do bloku silnika/dolotu na śrubach i tyle?

              Comment


              • #22
                Wydaje mi się że na silikon. No bo połączenie metal-metal to tak średnio...
                Najpierw zobacz jak wygląda. Ja też po informacjach kumpla że miał to wymieniane zajrzałem pod samochód i u mnie zdrowiutkie było.
                Nawet purchelka na farbie nie znalazłem, a też samochód dobijał do 300.000km (2002 rok produkcji).

                Comment


                • #23
                  Byłem dzisiaj w aso, zapłaciłem 250 zł, rozkładają ręce, ale…. Mam na wtorek podstawic ponownie fure, powiedzieli ze w tej cenie beda szukac przyczyny do bolu, na bieząco bede informowal.

                  Comment


                  • #24
                    Widzisz, jednak dobrze, ze nie kupowałeś sondy w ciemno.

                    Zamieszczone przez Razor1352 Zobacz posta
                    powiedzieli ze w tej cenie będą szukać przyczyny do bólu
                    I to się chwali, oby zawsze na takich trafiać

                    Comment


                    • #25
                      Witam ponownie, okazało się, że poprzedni mechanik wyregulował zawory gdy silnik nie był zimny. W związku z tym zostało to zrobione niezgodnie ze sztuką. Aso wyregulowało zawory i jest ok(trzeba to robić na kompletnie zimnym silniku, najlepiej z rana). Wgl ASO chce wycisnąć ode mnie pieniądze, twierdzą że rozrząd jest do wymiany (nie mówiłem im, że został wymieniony 20tys km temu)... Pozdrawiam

                      Comment

                      Working...
                      X